• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • familjenl
    iceball skrev 2015-01-04 00:17:05 följande:

Jag är otroligt svullen om magen och brösten har växt enormt. Fick gå upp en storlek när jag köpte nya bhar för en vecka sedan. Ska bli intressant att se om någon på jobbet märker något efter julledigheten. Jag är rätt överviktig sen innan så folk kanske inte vågar kommentera magen :-P När jag väntade dottern vägde jag 20 kilo mindre än nu, och gick upp 30, så jag hoppas verkligen att jag kan hålla igen den här gången. Problemet är bara att jag så lätt samlar vätska, att vara höggravid mitt i högsommaren lär väl inte hjälpa direkt...

Oroar mig också för hur mycket mer vätska man kommer samla på sig som höggravid på sommaren.. :/ sist jag var gravid så gick jag upp 27 kg (mycket vätska på slutet) och då var jag ändå höggravid på vintern..
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-03 22:01:49 följande:

Just nu har jag kört 2 mil bara för att jag bara MÅSTE ha strips och dip från Max. Min man tycker jag är helt knäpp :(

Haha äsch, så länge du kör själv och köper så ska han väl inte klaga. ;)

Hade jag varit dig så hade jag skickat mannen istället! :)
  • KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-04 09:27:21 följande:
    Oroar mig också för hur mycket mer vätska man kommer samla på sig som höggravid på sommaren.. :/ sist jag var gravid så gick jag upp 27 kg (mycket vätska på slutet) och då var jag ändå höggravid på vintern..
    Känner precis samma som dig. Brukar samla massa vätska och mycket plus på vågen. Känns sisådär inför sommaren..
  • Knorten2015

Vill tipsa alla om en bra bok, om ni bara vill läsa en bok och inte bara massa fakta böcker :) En mamma blir till av Malin Wollin :)

• TantB
    doccah skrev 2015-01-04 03:06:14 följande:

Jag är i v 11 ovh mitt illamående har kommit först nu.. Verkar lite skumt, är det inte nu de ska försvinna?! ^^

Så var det för mig när jag var gravid med sonen. Mådde toppen fram till vecka 12 ungefär då jag började må illa. Höll i sig i ungefär tre veckor.
  • Jessi20
    liizz83 skrev 2015-01-04 02:03:47 följande:

Jag har oxå föräldrarna långt bort men vi ska berätta på lite kul sätt.

Har en dotter som är 8 månader så jag ska köpa en body där det står Jag ska bli storasyster och så ska vi ringa till mormor på FaceTime och morfar på Skype så får de se bodyN på lilla Alma

De verkar ju super mysigt o göra så, så får de bli när man väntar 2a barnet, haha nu ligger ja långt fram i tiden men men :)

Lycka till, när ska ni berätta? Vilken vecka är du i? :)
  • MammaEmm

hej!

jag kikar in här och hoppas det är ok.

vi väntar vårt andra barn i augusti.

jag mår dock så fruktansvärt illa och kräks flera ggr om dagen, någon som har något bra tips?

• Minxy

Illamåendet nådde nya nivåer idag. Höll på att kräkas flera gånger i bilen, gruvar mig nåt ofantligt inför morgondagen! Maken åker utomlands 1 vecka, jag ska själv få upp barnen på morgonen, skjutsa till dagis och skola, få in mig själv till jobbet innan 8.

Idag gav illamåendet med sig strax efter 15. Hur fan ska jag kunna jobba imorrn?!

• Liafiaa

Är det vara jag som inte alls känner mig gravid?

Är i vecka 8 (7+4) idag. Mår lite illa, har ibland lite ont i brösten.. drömmer mardrömmar varje natt att allt är inbillat.

Jag har bara testat en gång och fick plus. Inskrivning först 2/2.

Tänk om testet visade fel.. så känns det nu.

Är verkligen deppig så ni får ursäkta! :(

• MissPin
    Liafiaa skrev 2015-01-04 18:44:57 följande:

Är det vara jag som inte alls känner mig gravid?

Är i vecka 8 (7+4) idag. Mår lite illa, har ibland lite ont i brösten.. drömmer mardrömmar varje natt att allt är inbillat.

Jag har bara testat en gång och fick plus. Inskrivning först 2/2.

Tänk om testet visade fel.. så känns det nu.

Är verkligen deppig så ni får ursäkta! :(

Jag känner likadant. Men jag är bara i vecka 7. Jag drömmer mycket varje natt och är rätt trött på dagarna, annars så känner jag ingenting och är rädd att det inte finns något där.

Jag har inte ringt mvc än, ska göra det i veckan. Jag ser framför mig hur dom tar ett graviditetstest på mvc och det är negativt, haha.
Svar på tråden Bf Augusti 2015