• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sanandra
    Kimsan82 skrev 2015-01-01 15:31:20 följande:

Gott nytt år alla pregos! Här har vi precis gått in i vecka 9 om man ska lita på det tidiga UL vi gjorde den 23 dje. Dock 8+4 om man ska räkna efter inseminationen.

Tröttheten och "åksjukan" håller på att ta knäcken på mig. Har "bara" kräkt 2 gånger men illamående känslan är mer eller mindre konstant. Har provat åksjukearmband men inte fått någon märkbar effekt.

Vi har KUB inbokat 3 februari får dock betala själv då jag är ett år för ung i vårt landsting.

Hur känner ni andra? jag är nog mer nervös än jag vill erkänna.

Vi ska göra kub, men har inte bokat tid ännu då jag vill se att det lever i magen först. Ska på tidigt ultraljud 9/1 då vi har haft problem vid tidigare graviditeter med placering av graviditet, missfall osv. 

Är rejält nervös inför kub men tänker att det ändå är för vårt och barnets bästa. Kan tycka hela grejen med att kunna bestämma vilka som ska få leva å inte är lite sjuk men finns tekniken tänker jag utnyttja den för allas bästa. Får hålla tummarna för bra diagnos. Är ju inte 30 år ännu så chansen bör vara liten för att det ska vara ngr problem. 
    Signe 2011
  • familjenl
    Minxy skrev 2015-01-02 08:47:05 följande:

Jag skulle jobba idag. Det gick inte vidare bra..

Åh, stackare! Hoppas det "bara" är pga graviditeten och att du inte behöver bli magsjuk.. :(

Jag känner mig väldigt tacksam över att jag inte behöver gå till något jobb i nuläget. Mår konstant illa så det hade inte varit lätt att fokusera på ett jobb. :/

Hoppas du mår bättre snart!
  • TantB

Ställde mig på vågen som visade + 2 kg sen julafton. Det känns inte alls bra! Gick in i vecka 8 idag så är ju alldeles i början. Förra gången vägde jag ca 20 kg mindre och gick endast upp ett kilo i veckan de sista 10 veckorna. Hur mycket har ni gått upp? Är det någon mer som oroar sig för vikten?

• Minxy
    TantB skrev 2015-01-03 15:09:01 följande:

Ställde mig på vågen som visade + 2 kg sen julafton. Det känns inte alls bra! Gick in i vecka 8 idag så är ju alldeles i början. Förra gången vägde jag ca 20 kg mindre och gick endast upp ett kilo i veckan de sista 10 veckorna. Hur mycket har ni gått upp? Är det någon mer som oroar sig för vikten?

Jag kollade nyss och vågen visar på +3 kg (är också i vecka 8)

Jag oroar mig inte så jättemycket eftersom jag ökat ganska mycket i början i båda mina tidigare graviditeter, men har ändå slutat på +8 respektive +7 dagen innan förlossning.

Har ett normalt BMI (väger normalt 58 kg till mina 166 cm, ligger nu på 61 kg).
  • KramKolan
    Minxy skrev 2015-01-03 15:30:58 följande:
    Jag kollade nyss och vågen visar på +3 kg (är också i vecka 8)

Jag oroar mig inte så jättemycket eftersom jag ökat ganska mycket i början i båda mina tidigare graviditeter, men har ändå slutat på +8 respektive +7 dagen innan förlossning.

Har ett normalt BMI (väger normalt 58 kg till mina 166 cm, ligger nu på 61 kg).
    Jag är i v.12 och har gått upp 2 kg.

Mina tidigare andra graviditeter har jag gått upp 25-30 kg...

Innan det här har jag gått ner 26 kg, så det känns inte så kul att plussa på i vikt... Känns rätt så jobbigt...

Men, men, får ta tag i det sen.

Barnmorskan sa att jag skulle gå upp 7-8 kg tyckte hon. Men 12-13 gick också bra.

Det Könns typ orealistiskt med tanke på att jag gått upp så mycket de andra gångerna...
  • inda

Jag vågar inte ställa mig på vågen. Sist gick jag upp 30 kg + ville inte kolla på vågen i slutet :(

Hoppas verkligen inte på samma uppgång nu. Låg som en strandad val i sängen det sista :(

• TantB
    inda skrev 2015-01-03 18:23:13 följande:

Jag vågar inte ställa mig på vågen. Sist gick jag upp 30 kg + ville inte kolla på vågen i slutet :(

Hoppas verkligen inte på samma uppgång nu. Låg som en strandad val i sängen det sista :(

Är orolig för att råka ut för samma sak. Nej, får helt enkelt vara nyttig och röra på mig!
  • Minxy

Just nu har jag kört 2 mil bara för att jag bara MÅSTE ha strips och dip från Max. Min man tycker jag är helt knäpp :(

• excalibur

Ni som har barn sen tidigare, syns er mage? Jag är i v9 (8+0) och min går inte dölja utan sambons kollage-tröjor.. min mage var i denna storleken i v25 eller nåt med 1an och kanske ett par veckor tidigare med 2an, men för v9 känns det ju extremt.. min mormor är tvilling med så man kan ju inte låta bli att fundera :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015