• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    LindizJ skrev 2015-01-04 22:36:24 följande:

hungrig konstant.....!! *suck*

Ja man är ju det. Hungrig och illamående :D

Fast jag kan inte äta några stora mängder. Lite och ofta, måste ha nåt ungefär var 30 minut.
  • LindizJ
    liizz83 skrev 2015-01-04 02:03:47 följande:
    Jag har oxå föräldrarna långt bort men vi ska berätta på lite kul sätt.

Har en dotter som är 8 månader så jag ska köpa en body där det står Jag ska bli storasyster och så ska vi ringa till mormor på FaceTime och morfar på Skype så får de se bodyN på lilla Alma
    vi funderar på att göra nåt liknande...har en dotter som är 2 ½ år. Förra gången jag var gravid så berättade vi för mannens föräldrar på juldagen, hans syster fick barn nästan precis ett år innan oss och hade berättat på julafton året före, så vi sa att vi ville köra en "favorit i repris" , de fattade direkt! Min syster och mamma, fick ett kort med ultraljudsbilder vi kopierat och skrev kortet som om det var skickat från bebisen ....! Den här gången funderar vi på att köpa en t-shirt till storasyster..får se hur vi gör..!
  • LindizJ
    Minxy skrev 2015-01-04 22:40:44 följande:
    Ja man är ju det. Hungrig och illamående :D

Fast jag kan inte äta några stora mängder. Lite och ofta, måste ha nåt ungefär var 30 minut.
    men åh...jag skulle kunna äta middag fem gånger om dagen....imorgon ska vi till Ullared och sitta sammanlagt 4 timmar i bil...hur ska detta gå?
  • Sanandra

Har ul på fredag och är så nervös att det inte ska finnas ngt i magen. Med dottern var jag aldrig nervös och av henne första gången på RUL. Men nu efter 2 missfall och en "onormal" graviditet så är jag allt annat än lugn. Manisk med att gå på toa bara för att se så man inte blöder osv. Är helt knäpp!

• Kattflickan

Förstår dig Sasandra! Jag var jättenervös inför RUL med dottern. Helt inställd på att något var fel men hoppades att det var något litet och opererbart fel. När allt såg bra ut var jag tvungen att fråga om barnmorskan var säker

För det mesta går det bra! Försök att ta fasta på det! Jag tror det kommer att gå bra!

• Sanandra
    Kattflickan skrev 2015-01-04 23:11:12 följande:

Förstår dig Sasandra! Jag var jättenervös inför RUL med dottern. Helt inställd på att något var fel men hoppades att det var något litet och opererbart fel. När allt såg bra ut var jag tvungen att fråga om barnmorskan var säker smile5.gif

För det mesta går det bra! Försök att ta fasta på det! Jag tror det kommer att gå bra!

Jag försöker verkligen att låta positiv och intala mig att det ska gå bra, men efter de problem vi haft så tar man inget för givet längre. Dottern har en annan pappa och den nya sambon som jag nu ska ha barn med har verkligen svårt att ta in att det kan gå bra efter de erfarenheter vi haft nu.

Men vi håller tummarna för att det ska gå bra!:)
  • Sanandra

Har gjort snart 60 h denna vecka på jobbet, är inne på 3:e nattpasset för denna helg, behöver jag säga att det känns underbart att veta att jag bara har 24 h jobb nästa vecka innan 17 dagar ledigt.:)

• Minxy
    LindizJ skrev 2015-01-04 22:44:49 följande:
    men åh...jag skulle kunna äta middag fem gånger om dagen....imorgon ska vi till Ullared och sitta sammanlagt 4 timmar i bil...hur ska detta gå? smile2.gif
    Hjälp! Ladda med mycket smått och gott i bilen och planera in matstopp! :)
  • Minxy

Idag gjorde jag för övrigt slag i saken och köpte 3 par mammabyxor. Jeeeez vad skönt att inte ha nåt som trycker över magen!

Men det känns inte särskilt normalt med mammabyxor i v.8

• Kottex

Grattis alla. Vecka 8, 7+3 här. Första graviditeten. Vi har inte berättat för någon, gör det i vecka 13 då vi varit på ul. Har inte en aning om hur jag ska kunna dölja det så länge då det ser ut som jag har gått ett par månader till, sjukt svullen och letar nu i garderoben efter lösa plagg :) har använt gummisnidd i jeansen under snart 2 veckor. Sjukt törstig. Någon mer som suktar efter vätska konstant?

Svar på tråden Bf Augusti 2015