• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Sserena86
    Liafiaa skrev 2015-01-04 18:44:57 följande:

Är det vara jag som inte alls känner mig gravid?

Är i vecka 8 (7+4) idag. Mår lite illa, har ibland lite ont i brösten.. drömmer mardrömmar varje natt att allt är inbillat.

Jag har bara testat en gång och fick plus. Inskrivning först 2/2.

Tänk om testet visade fel.. så känns det nu.

Är verkligen deppig så ni får ursäkta! :(

Ta ett nytt test för att lugna nerverna! Jag har också jättelite symptom och jag har tagit ett sånt där billigt test varannan vecka bara för att lugna ner mig lite. Ska göra ultraljud på onsdag.. då får jag veta om det faktiskt är något som lever där inne! Kommer att vara i v 9+0 då..
  • Liafiaa
    MissPin skrev 2015-01-04 18:51:29 följande:

Jag känner likadant. Men jag är bara i vecka 7. Jag drömmer mycket varje natt och är rätt trött på dagarna, annars så känner jag ingenting och är rädd att det inte finns något där.

Jag har inte ringt mvc än, ska göra det i veckan. Jag ser framför mig hur dom tar ett graviditetstest på mvc och det är negativt, haha.

Har redan varit på hälsosamtal men bm kollade inget för att bekräfta grav. Trodde hon åtminstone skulle testa också..
  • Liafiaa
    Sserena86 skrev 2015-01-04 18:55:12 följande:

Ta ett nytt test för att lugna nerverna! Jag har också jättelite symptom och jag har tagit ett sånt där billigt test varannan vecka bara för att lugna ner mig lite. Ska göra ultraljud på onsdag.. då får jag veta om det faktiskt är något som lever där inne! Kommer att vara i v 9+0 då..

Det blir nog så. Att jag köper nya test eller ringer och hör med barnmorskan om mina känslor.
  • Mollan88
    Minxy skrev 2015-01-04 15:23:41 följande:

Illamåendet nådde nya nivåer idag. Höll på att kräkas flera gånger i bilen, gruvar mig nåt ofantligt inför morgondagen! Maken åker utomlands 1 vecka, jag ska själv få upp barnen på morgonen, skjutsa till dagis och skola, få in mig själv till jobbet innan 8.

Idag gav illamåendet med sig strax efter 15. Hur fan ska jag kunna jobba imorrn?!

Va inte rädd att Ringa till bm och kräva sjukskrivning iaf 2 veckor.. Hon pratar med läkaren och du får säkert tid samma dag. Det blir ju ohållbart för dig! Jag har varit sjukskriven 3 veckor och börjar jobba imorgon. Känns så där... Men det har varit skönt att va sjukskriven.. Skulle inte klara av att jobba.. Många som är hemma första delen av graviditeten pga illamående.
  • familjenl
    KramKolan skrev 2015-01-04 10:27:36 följande:

Känner precis samma som dig. Brukar samla massa vätska och mycket plus på vågen. Känns sisådär inför sommaren..

Ja fy, vet inte om jag kommer att vilja visa mig på stranden direkt men är väl så illa tvungen för dotterns skull.. :/ :)
  • familjenl

Vilken vecka är alla i? När har ni tänkt gå ut med det offentligt (allmänheten och sociala medier etc)? :)

Förra gången gick vi ut med det på Facebook i v.13 för efter att ha varit ofrivilligt barnlös en tid så ville vi bara få skrika ut det till världen men den här gången hade vi tänkt hålla det hemligt lite längre -men om magen fortsätter växa i den här takten så får vi nog berätta i v 13 igen.. :P (är i v 10 nu)

• KramKolan
    familjenl skrev 2015-01-04 19:56:11 följande:
    Ja fy, vet inte om jag kommer att vilja visa mig på stranden direkt men är väl så illa tvungen för dotterns skull.. :/ :)
    Vi ska åka utomlands 10 april. Hoppas på att inte gått upp allt för mycket då... Men sommaren känns läskig. :-S Tur att vi bor på landet så jag kan sola utan att nån ser...
  • doccah
    familjenl skrev 2015-01-04 20:01:19 följande:

Vilken vecka är alla i? När har ni tänkt gå ut med det offentligt (allmänheten och sociala medier etc)? :)

Förra gången gick vi ut med det på Facebook i v.13 för efter att ha varit ofrivilligt barnlös en tid så ville vi bara få skrika ut det till världen men den här gången hade vi tänkt hålla det hemligt lite längre -men om magen fortsätter växa i den här takten så får vi nog berätta i v 13 igen.. :P (är i v 10 nu)

Har berättat för släkten men går ut med det officiellt efter kub v. 13 om allt ser bra ut då :) är i v. 11 nu
Svar på tråden Bf Augusti 2015