• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

En lite provat fråga: är det någon annan som känner att det känns konstigt i magen när man får orgasm? Det blir alldeles tungt och hårt. Jag minns att jag kände av det tydligt med de två andra barnen, men det var först senare i graviditeten, runt v.20 eller så. Då kunde jag riktigt känna hur livmodern drog ihop sig och blev stenhård. Minns dock inte att det började såhär tidigt? Är ju bara i v.8 än.

• Jessi20
    Minxy skrev 2015-01-06 11:07:29 följande:

En lite provat fråga: är det någon annan som känner att det känns konstigt i magen när man får orgasm? Det blir alldeles tungt och hårt. Jag minns att jag kände av det tydligt med de två andra barnen, men det var först senare i graviditeten, runt v.20 eller så. Då kunde jag riktigt känna hur livmodern drog ihop sig och blev stenhård. Minns dock inte att det började såhär tidigt? Är ju bara i v.8 än.

Jag har känt precis samma som du beskriver, de känns som magen drar ihop sig o blir hård. Lite halv skum känsla. Är i v.10 nu men kände av de första gången i slutet på v 8.
  • Minxy
    Jessi20 skrev 2015-01-06 11:27:36 följande:
    Jag har känt precis samma som du beskriver, de känns som magen drar ihop sig o blir hård. Lite halv skum känsla. Är i v.10 nu men kände av de första gången i slutet på v 8.
    Skönt, då är det inte bara jag :)
  • Jessi20

En annan fråga, är de någon som har börjat handla nått till bebis än? När ska man börja? ????

• Inorr02
    Jessi20 skrev 2015-01-06 11:29:47 följande:

En annan fråga, är de någon som har börjat handla nått till bebis än? När ska man börja? ????

kommer börja köpa nåt förs vi gjort ul. 
  • Minxy

Hehe....min man köpte en barnvagn förra hösten, alltså1 år innan vi ens började försöka :D

Jag har köpt 2 pyjamaser (köptes strax innan plusset) och ett litet set med body och byxa (köptes när vi var i vecka 5).

Utöver det har jag kikat runt på en del gratis babyboxar och annat jox. Har fått hem en gratis napp från MAM för nyfödda.

Jag vet sedan tidigare att jag blir varken mer eller mindre ledsen beroende på om jag har köpt grejer eller inte (vid ett ev. MF alltså).

Imorgon ska jag för övrigt till min privata BM! Hoppas hoppas att hon fortfarande gör VUL. Jon gjorde det när jag väntade första och andra barnet iaf :)
  • charlotta1985

Vi kommer nog börja köpa efter RUL, lättare när man vet kön och så. Kanske en och annan sak efter KUB om jag springer på något jag tycker att jag bara måååste ha ;). Då vet man ju att det är safe också... Men det är ju vad man själv känner känns bäst :)
  • TantB

Just nu känner jag mig så matt och trött att jag inte orkat handla något. Jag har kollat på barnvagn på internet. Tror att jag/vi har bestämt vilken vi ska ha . I övrigt känner jag ingen stress .

• afroditekissen

Jag har inget som måste köpas.. vi har allt kvar efter flickorna så det blir nog bara lite nya kläder om jag hittar något jättefint

Elise 2010-07-20 Elsa 2010-10-11 BF 2015-08-18
  • Zora

Vi väntar ju andra barnet och har redan det mesta. Med första började vi handla efter RUL men man kan ju i princip börja när man vill. Det enda är väl att det kan kännas väldigt jobbigt om man köpt en massa tidigt och så får man missfall, är nog därför de flesta väntar lite.
Svar på tråden Bf Augusti 2015