• Jätteoroligg

panikångest/attack hjälp

Hej jag har nu sedan typ två timmar haft riktig panik. Skulle försöka somna då allt började, kände lite "stick" tvärt i bröstet. Sen drog iväg med lite stickningar i vänster arm/hand sen höger samt benen. Jag fick panik och trodde att hjärtat skulle skära ihop.

Ringde då 1177 som berättade att allt det här har npg att göra med panikångest och jag kan vara lugn sålänge det inte gör ont.

Men nu till frågan, hur länge kan det här sitta i? Går lite upp och ner med paniken och det. Just nu känns det lite tryck över näsan. Känner samtidigt oro för hjärtat.

• Svar på tråden panikångest/attack hjälp
  • Påven Johanna
    Jätteoroligg skrev 2015-01-25 18:53:13 följande:
    Tänker ju över det hela med armen och handen. Men just nu känns det där vid knogarna/inne i handen.

Det jag tänker är ju bara att det är nåt farligt, kanske hjärtat eller något. :P
    Nej, det är inte hjärtat. 
  • Jätteoroligg
    MrFahrenheit skrev 2015-01-26 21:04:52 följande:
    Du vet med dig, innerst inne att det inte är något som är farligt. Oron gör att det känns som något farligt.

Det viktigaste är att bryta den onda cirkeln.
    Jo jag vet det, men kände verkligen för att skriva då. 

Känns skönt att ha den här tråden. :)
    Påven Johanna skrev 2015-01-26 21:12:40 följande:
    Nej, det är inte hjärtat. 
    Tack för svar. :)

Nu har jag sån här oro över att jag ätit mycket på kvällen igen, blir trött och orolig över att det är dåligt att äta för hjärtat. 
  • MrFahrenheit
    Jätteoroligg skrev 2015-01-29 00:00:34 följande:
    Jo jag vet det, men kände verkligen för att skriva då. 

Det är inget fel med det =)
  • Jätteoroligg

Hej måste få fråga om mitt psykiska mående...

Idag har jag varit borta hela dagen nästan och gjort roliga saker. Och nu när jag kommer hem är jag sjukt trött och så blir jag deprimerad osv. Sjukt jobbigt, är det någon som vet varför det blir såhär eller kanske haft liknande?

/halvledsen grabb

• radwanska
    Jätteoroligg skrev 2015-01-31 00:39:53 följande:

Hej måste få fråga om mitt psykiska mående...

Idag har jag varit borta hela dagen nästan och gjort roliga saker. Och nu när jag kommer hem är jag sjukt trött och så blir jag deprimerad osv. Sjukt jobbigt, är det någon som vet varför det blir såhär eller kanske haft liknande?

/halvledsen grabb

Bra att höra att du är ute och gör roliga saker.

Varför du blir deprimerad när du kommer hem igen är nog väldigt svårt för oss utomstående att kunna uttala oss om. Har du någon egen teori om varför du blir det?

Det skulle ju kunna vara för att du faktiskt är deprimerad i allmänhet. Och när man kommer hem till sin hem-miljö och slappnar av så mår man ju som man egentligen mår, så att säga.

Den där tröttheten tycker jag inte du ska grubbla över. Du var ute och ansträngde dig en hel dag. Då kommer tröttheten när man kommer in i värmen och slappnar av.

Men det låter ju som du är på helt rätt väg, om du är ute och tar dig för saker. Vad är dina intressen?
  • Jätteoroligg
    radwanska skrev 2015-01-31 18:55:33 följande:

Bra att höra att du är ute och gör roliga saker.

Varför du blir deprimerad när du kommer hem igen är nog väldigt svårt för oss utomstående att kunna uttala oss om. Har du någon egen teori om varför du blir det?

Det skulle ju kunna vara för att du faktiskt är deprimerad i allmänhet. Och när man kommer hem till sin hem-miljö och slappnar av så mår man ju som man egentligen mår, så att säga.

Den där tröttheten tycker jag inte du ska grubbla över. Du var ute och ansträngde dig en hel dag. Då kommer tröttheten när man kommer in i värmen och slappnar av.

Men det låter ju som du är på helt rätt väg, om du är ute och tar dig för saker. Vad är dina intressen?

Tack så mycket för svar!

Jag förstår vad du menar och tar till mig det. :)

Mina intressen är väl spela musik och så.
  • Jätteoroligg

Hej! Jag är lite orolig över att jag då och då har lite ont i det markerade området på bilden. kan komma när jag är ute och går, när jag sittervid datorn eller när jag ligger i sängen.

Det borde väl inte vara hjärtat och endast muskler eller något som spänns där?

• Påven Johanna

Ja, det är helt riktigt, det är bara muskler.

Du vet, om alla vi känner efter så har vi alla ont någonstans, det är hugg och stickande smärta, eller ilande eller molande. Den är både inbillad och verklig, och mest av allt uppstår den om man hela tiden är väldigt uppmärksam på sin kropp. 

Om jag skulle må helt bra, och sätta en stol mitt på golvet och mig själv på den och sedan fokusera på att känna efter och undra om jag inte var sjuk på något sätt, så skulle det inte gå lång tid innan jag kände symptom på sjukdom. 

• Jätteoroligg
    Påven Johanna skrev 2015-02-03 21:14:59 följande:

Ja, det är helt riktigt, det är bara muskler.

Du vet, om alla vi känner efter så har vi alla ont någonstans, det är hugg och stickande smärta, eller ilande eller molande. Den är både inbillad och verklig, och mest av allt uppstår den om man hela tiden är väldigt uppmärksam på sin kropp. 

Om jag skulle må helt bra, och sätta en stol mitt på golvet och mig själv på den och sedan fokusera på att känna efter och undra om jag inte var sjuk på något sätt, så skulle det inte gå lång tid innan jag kände symptom på sjukdom. 

Tack så mycket för svar. Det är sjukt läskigt... Särskilt om man känner det när man är trött.
  • MrFahrenheit
    Jätteoroligg skrev 2015-02-03 22:33:39 följande:
    Tack så mycket för svar. Det är sjukt läskigt... Särskilt om man känner det när man är trött.
    Även överansträngda muskler i ryggen kan ge upphov till värk i bröstet. Hade en muskelinflammation en gång på ryggen vid vänstra skulderbladet och det strålade rakt igenom kroppen och ut i bröstkorgen kring hjärtat. Det var inget vidare känsla, men ofarligt så till vida man tar det lugnt så att det inte sprider sig vidare.
Svar på tråden panikångest/attack hjälp