• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • dahlia92

Wiie har också plussat idag!! :) Slutade med p-piller 4 mars 2014 så nästan ett år har gått. Inte fått ett enda plus/missfall på vägen så hoppas verkligen att den vill stanna! <3

Blir o ringa och säga att vi inte behöver utredning nu som vi står i kö till. Så glad. :D

Önskar alla er lycka till. :)

• frestelsen

Grattis :) är du på BIM nu?

dahlia92 skrev 2015-01-28 10:39:27 följande:

Wiie har också plussat idag!! :) Slutade med p-piller 4 mars 2014 så nästan ett år har gått. Inte fått ett enda plus/missfall på vägen så hoppas verkligen att den vill stanna! <3

Blir o ringa och säga att vi inte behöver utredning nu som vi står i kö till. Så glad. :D

• dahlia92
    frestelsen skrev 2015-01-28 11:21:34 följande:

Grattis :) är du på BIM nu?

Tack. :) Nej hade bim igår så bim+1. Dock är inte strecken lika starka men hoppas att dom stegrar. Ska köpa digitalt imorn. :)
  • WhiteRose
    dahlia92 skrev 2015-01-28 10:39:27 följande:

Åhh vad kul!! Stort grattis :)
  • jevana

Hjälp! borde ha äl vilken dag som helst nu. Jag har blivit rejält förkyld. Kan jag ta någon medicin eller riskerar jag något då?

• Idilia

Idag är första dagen på min fertila period den här månaden. Känner mig inte direkt upplagd för något mys. Men ändå en vecka av just det framöver. Hoppas så att det går vägen den här gången!

• BusigaSyrran

jag hade äl i veckan :)
    har även pratat med en läkare som sa att går det inte nu på försök nr7 så skall vi in på undersökning så vi kan sluta oroa oss. det känns så bra.

• everlove
    BusigaSyrran skrev 2015-02-01 17:18:29 följande:

jag hade äl i veckan :)
    har även pratat med en läkare som sa att går det inte nu på försök nr7 så skall vi in på undersökning så vi kan sluta oroa oss. det känns så bra.

Det låter ju toppen :) Vilket landsting tillhör du? Eller är det en privat läkare? *nyfiken*
  • lilltess

Nu får jag hålla hårt i fantasin min! Har beräknad bim idag, och igår började jag spy som en gris från ingenstans. Kände att jag blev lite illamående och helt plötsligt fick jag springa på toaletten. Fick springa en gång under natten också.

Kan egentligen vara allt från magsjuka, vinterkräksjuka, dålig mat osv.. Men såklart funderar jag på om det kan vara ett starkt tecken på att vi faktiskt lyckats denna gång. Har inte spytt eller haft sådan konstig illamående på säkert 5 år, också kommer det nu i väntan på tant röd :/

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre