• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Eldora
    lilltess skrev 2015-01-22 20:04:27 följande:

Över 2 år sedan vi började försöka nu, och än har inte plusset visat sig. Vet ej om jag haft äl exakt varje månad, men ändå försökt i hopp om att jag haft det som vanligt.

Väntar på att få komma in för samtal och undersökning. Så rädd att något ska vara fel, men längtar efter att få ett besked på hur det står till med oss. Äl för tre dagar sedan, så väntan till bim har börjat ännu en gång!

Klart det är lite läskigt men det kan också vara enkelt "fixat" och det är alltid bra att veta vad man har, om man har nåt. Hjälp finns alltid och av en anledning  

Vi ska in på möte den 11e feb, vi har försökt över 1 år. Jag vill veta vad det kan vara, jag gillar inte att vara ovetandes om vad som händer i min egen kropp (om det nu är jag). 
  • WhiteRose
    frestelsen skrev 2015-01-23 08:50:00 följande:

Hur kollar ni äl? Jag testa förra månaden med testlagret äl stickor och fick inte starkt på den dagen då äl skulle va. Den här månaden prövar jag att tempa för att se om jag kan hitta min äl.

Har använt CB digitala stickor, dom visade iofs pos. en vecka i rad hehe..
  • frestelsen

Har du pröva att tempa?

WhiteRose skrev 2015-01-23 09:41:27 följande:

Har använt CB digitala stickor, dom visade iofs pos. en vecka i rad hehe..

• WhiteRose
    frestelsen skrev 2015-01-23 10:34:50 följande:

Har du pröva att tempa?

Ja, men tröttnade på det :)
  • frestelsen

Va de inge bra? Jag tycker äl stickor är så dyra och de från testlagret verkar inte så bra.

Tänkte försöka se hur kroppen funkar för när jag får bort polypen hoppas jag att vi kan bli gravida på en gång:) vet inte hur det funkar iof.. man blöder i ca 2 veckor sen kanske man ska vänta en mens.. får väl fråga dem när jag är där..

WhiteRose skrev 2015-01-23 11:05:06 följande:

Ja, men tröttnade på det :)

• Annaba88

Iih BIM på onsdag. Oj vad tiden känns lång. I det här skedet skulle man ju göra vad som helst för att få ett plus men det är ju frustrerande att inte kunna göra nåt åt saken. Numera litar jag inte ens på de signaler kroppen sänder, hellre väntar jag mig att mensen kommer och blir positivt överraskad än väntar ett plus och blir besviken..

• frestelsen

Hoppas det blir ett plus nu då:) testar du på onsdag?

Annaba88 skrev 2015-01-25 19:29:57 följande:

Iih BIM på onsdag. Oj vad tiden känns lång. I det här skedet skulle man ju göra vad som helst för att få ett plus men det är ju frustrerande att inte kunna göra nåt åt saken. Numera litar jag inte ens på de signaler kroppen sänder, hellre väntar jag mig att mensen kommer och blir positivt överraskad än väntar ett plus och blir besviken..

• Annaba88

Jo, så hade jag tänkt ifall mensen inte kommer innan. Usch vad jobbigt man önskar ju att det skulle ha tagit sig den här gången..

• TheLe003

Jag testade igår o fick ett knappt synbart streck. Vågade inte riktigt hoppas men idag fick jag klara besked av det digitala testet. Jag är gravid! Så det gick trots allt på försök fem. Sonen tog 17 mån så den där väntan är bekant.

• frestelsen

Grattis:)

TheLe003 skrev 2015-01-26 08:01:49 följande:

Jag testade igår o fick ett knappt synbart streck. Vågade inte riktigt hoppas men idag fick jag klara besked av det digitala testet. Jag är gravid! Så det gick trots allt på försök fem. Sonen tog 17 mån så den där väntan är bekant.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre