• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Idilia

Jag blir också sådär knäpp =) känns som jag har gravid-symtom, illamående och gråtmild. Men så har jag känt veckan före mens sen vi började försöka. BM på torsdag...

• frestelsen

Nu har jag äntligen fått tid för att operera bort polypen i livmodern. 3 mars :) lite läskigt att bli sövd men hoppas att efter kan vi slippa alla missfall och få en bebis. Längtar :)

• Idilia
    frestelsen skrev 2015-01-18 13:06:20 följande:

Nu har jag äntligen fått tid för att operera bort polypen i livmodern. 3 mars :) lite läskigt att bli sövd men hoppas att efter kan vi slippa alla missfall och få en bebis. Längtar :)

Hoppas hoppas =)

Jag är verkligen tokig just nu. Blödde pyttelite igår, fyra dagar kvar till bm. Hoppas att det var en nidblödning. Ska försöka hålla mig från ta ett test förrän till torsdag...
  • Idilia
    frestelsen skrev 2015-01-18 21:50:45 följande:

Spännande :) hålla sig från att testa har jag aldrig klarat;)håller tummarna

Jag är lite skrockfull med test. De gånger jag blivit gravid har jag väntat med att testa på bm-dagen. De gånger jag börjat testa tidigare har det inte blivit något =)
  • HopefulCookie

Hej.

Jag o min man har försökt att skaffa barn sedan april -14. Vi hade rätt mycket sex i början men ju längre tiden går ju mindre sex har vi. Han verkar ha fått prestations ångest. Vi har pratat om det och han säger att han vill ha barn och jag tror honom. Vet bara inte vad jag ska göra för att vi ska ha mer sex. Känns inte som vi ger det en ärlig chans. Blir så ledsen och nere varje gång det ännu en gång blir ett negativt grav test.

Någon som har några råd!

Tack

• Eldora

Månad efter månad, det eviga sökandet och analyserandet av kroppen.. Nu, NU känner jag att jag är gravid!!! Neeeeej... inte denna månad heller... Haha, lite av en mani  

Nu har vi fått tid för undersökning, i februari ska jag kollas och remisser ska skickas. Tänk, efter två barn, att detta behövs.

• Idilia
    HopefulCookie skrev 2015-01-19 08:55:40 följande:

Hej.

Jag o min man har försökt att skaffa barn sedan april -14. Vi hade rätt mycket sex i början men ju längre tiden går ju mindre sex har vi. Han verkar ha fått prestations ångest. Vi har pratat om det och han säger att han vill ha barn och jag tror honom. Vet bara inte vad jag ska göra för att vi ska ha mer sex. Känns inte som vi ger det en ärlig chans. Blir så ledsen och nere varje gång det ännu en gång blir ett negativt grav test.

Någon som har några råd!

Tack

Vi kör sex-schema. Sex varannan dag under veckan jag får ägglossning. Oftast vill ingen av oss men vi vill ha barn. Och vi kan skratta åt det totalt oromantiska i situationen

Vet inte om det hjälpte något
  • frestelsen

Undra när vi kan försöka igen efter att polypen är borta. Stod att jag kan blöda i typ 2 veckor efter. Hmm undra när jag får äl om det är som vanligt ca 14 dagar innan bim. Borde nog få en mens efter iaf,

• frestelsen

3 dagar kvar:) fattar inte att du kan vänta jag skulle sitta med 20 st testlagrets o pinka Hej vilt och analysera; p

Idilia skrev 2015-01-19 08:16:51 följande:

Jag är lite skrockfull med test. De gånger jag blivit gravid har jag väntat med att testa på bm-dagen. De gånger jag börjat testa tidigare har det inte blivit något =)

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre