• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • dahlia92
    Mrs.W skrev 2015-01-20 16:52:06 följande:
    Jag ska ta dina ord till mig och ringa :)

Det om att berätta för andra. Jag kände precis som du med att överraskningen förstörs. Vi har inte berättat för våra föräldrar ännu eftersom det känns speciellt att berätta för just dom. Men, för att inte bli alldeles galen så valde vi att berätta för våra bästa kompisar och jag har berättat för min syster och kollega, på så sätt så släppte klumpen i magen för att det finns någon att ventilera med, som förstår om man inte är på topp jämt. Dom här tankarna om barn tenderar ju att komma lite när- och var som helst och på två sekunder ändras humöret. Då är det skönt att ha någon att vända sig till!

Sen insåg jag att många var förstående och istället för att visa sig som den som inte klarar att "göra" barn har alla sagt att det är starkt av oss att berätta. Det ligger ju en sorts skam i att det inte fungerar. Hur som helst är det så klart ens egna val och man ska aldrig känna sig tvingad att berätta om man inte är bekväm med det!

Sorry, väldigt långt blev det :)

Hur som helst, äl idag och BIM 2/2 - hoppas hoppas!
    Ja gör det! :)

Aa förstår. Modigt av dig att berätta för så många ändå. Mina kollegor vågar jag inte berätta för. Min syster är den enda som vet. Min sambo vill inte att jag säger till någon mer då det är rätt känsligt för honom om det är han det är fel på. Så vi väntar lite tills vi fått svar. :)

Tycker det är bra att vara ärlig och öppen med detta. Trodde det skulle ta 1-2 månader då det verkat vara så enkelt för alla andra. Och det är just för att ingen knappt pratat om hur svårt det faktiskt kan vara att få barn..

Åhh lycka till nu då! Hoppas på er tur. :)
  • Lillalisa

Nu har det gått två veckor efter mitt mycket troliga missfall. Hade inga symptom före det men idag har jag kännt mig illamående, värk i nedre delen av magen som stickningar, och som små kramper. Kan det vara ägglossning? eller är det bara kroppen som vill vara gravid..? :)

• frestelsen

Ge inte upp. Tänk om ca 2 veckor är del äl igen:) kolla upp bidrottninggele, hört bra om den:)

Idilia skrev 2015-01-21 09:09:38 följande:

Och så kom mensen.., suck! Sjätte försöket blev det inget av

• Annaba88
    Idilia skrev 2015-01-21 09:09:38 följande:

Och så kom mensen.., suck! Sjätte försöket blev det inget av

Äschdå. Men som sagt om två veckor är det dags igen :) nu är det tid att pausa, tänka på nåt annat emellan (heh, ska jag säga, jag vet ju hur svårt det är) gå ut på dejt och prata om nåt helt annat är ägglossning och barn :D. 

Här är det BIM om en vecka. Tror nog att mensen kommer den här gången också även om jag analyserar allt jag känner. "Är månne flytningarna rikligare nu än annars", "den där smärtan kommer nog säkert from livmodern och inte från tarmarna" och "varför mår jag illa nu"?!? Googlar, analyserar och läser. Hoppas på att det lättar nästa månad när jag får bo hemma igen och har mera att göra och annat att sätta tankarna på. Nå trots att jag inte vågar tro nåt om det här försöket hoppas jag ju, en vecka kvar... 

• Idilia

Ja man får ju försöka tänka positivt. Jag försöker tänka att det egentligen bara är vårt andra försök. För på fjärde försöket blev jag gravid men fick missfall, så det här är andra försöket sen missfallet

• lilltess

Över 2 år sedan vi började försöka nu, och än har inte plusset visat sig. Vet ej om jag haft äl exakt varje månad, men ändå försökt i hopp om att jag haft det som vanligt.

Väntar på att få komma in för samtal och undersökning. Så rädd att något ska vara fel, men längtar efter att få ett besked på hur det står till med oss. Äl för tre dagar sedan, så väntan till bim har börjat ännu en gång!

• Annaba88

Jo, men visst är det så att det oftast är värre att inte veta :) Ifall det är något kan man ju ofta också göra något åt det. 

Väntan efter ägglossningen är alltid värst. Jag har nästan en vecka kvar fastän det känns som en evighet sen ägglossningen.

• frestelsen

Hur kollar ni äl? Jag testa förra månaden med testlagret äl stickor och fick inte starkt på den dagen då äl skulle va. Den här månaden prövar jag att tempa för att se om jag kan hitta min äl.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre