Mrs.W skrev 2015-01-20 16:52:06 följande:
Jag ska ta dina ord till mig och ringa :)
Det om att berätta för andra. Jag kände precis som du med att överraskningen förstörs. Vi har inte berättat för våra föräldrar ännu eftersom det känns speciellt att berätta för just dom. Men, för att inte bli alldeles galen så valde vi att berätta för våra bästa kompisar och jag har berättat för min syster och kollega, på så sätt så släppte klumpen i magen för att det finns någon att ventilera med, som förstår om man inte är på topp jämt. Dom här tankarna om barn tenderar ju att komma lite när- och var som helst och på två sekunder ändras humöret. Då är det skönt att ha någon att vända sig till!
Sen insåg jag att många var förstående och istället för att visa sig som den som inte klarar att "göra" barn har alla sagt att det är starkt av oss att berätta. Det ligger ju en sorts skam i att det inte fungerar. Hur som helst är det så klart ens egna val och man ska aldrig känna sig tvingad att berätta om man inte är bekväm med det!
Sorry, väldigt långt blev det :)
Hur som helst, äl idag och BIM 2/2 - hoppas hoppas!
Ja gör det! :)
Aa förstår. Modigt av dig att berätta för så många ändå. Mina kollegor vågar jag inte berätta för. Min syster är den enda som vet. Min sambo vill inte att jag säger till någon mer då det är rätt känsligt för honom om det är han det är fel på. Så vi väntar lite tills vi fått svar. :)
Tycker det är bra att vara ärlig och öppen med detta. Trodde det skulle ta 1-2 månader då det verkat vara så enkelt för alla andra. Och det är just för att ingen knappt pratat om hur svårt det faktiskt kan vara att få barn..
Åhh lycka till nu då! Hoppas på er tur. :)