Jag hoppar in här också. Behöver lite folk att känna igen mig i och prata lite. Om ni inte orkar läsa hela mitt gnäll hoppa gärna er till min riktiga fråga.
Jag 26 min man 27, mars blir vårt sjunde försök på lika många månader. Fick men i helgen och mår väldigt dåligt, inne i en rejäl bäbis-svacka. Känns som att det kokat ihop till en "perfekt storm" alltså när allt går fel och neråt.
Vi gifte oss i november förra året och nu går spekulationerna på högvarv, är bland de yngsta på min arbetsplats och "damerna" på mitt jobb tar sig friheterna att kommentera min brist på bula trots att jag gift mig, frågar rätt ut, pratar om det med varandra, ger mig goda råd jag inte bett om. De som inte tror vi försöker utgår istället från att vi inte försöker och försöker istället övertyga mig om att börja försöka "det tar tid", "du kanske ångrar dig om du väntar för länge".
Släkt och vänner har redan förstått att vi försöker och att det inte går bra, blickar, kommentarer, vänliga kommentarer, "nästa jul kanske vi är fler" "säg till om ni har några glada nyheter".
Vänner som blir gravida, och såklart en nära vän som blev gravid på första försöket frågar varje månad och hänvisar varje mens till att jag inte slappnar av tillräckligt, jag försöker för mycket, tänker för hårt osv.
Jag vill bara skrika, gråta och sparka. Och har världens finaste man som blir så ledsen av att se mig såhär och inte kunna göra mer än att sätta på mig på beställning och önska och noja med mig.
Min fråga
Jag är ganska överviktigt, var det hela mitt liv fram till för tre år sedan då jag gick ner 26 kg på kostomläggning och mycket motion. Nådde nästan min idealvikt. Föll tillbaka i gamla vanor och gick upp lite i taget tills jag i slutet av förra året tröståt väldigt mycket och hade tillslut tillintetgjort all viktminskning.
Har tagit tag i mig själv igen sedan några månader tillbaka och lagt om kosthållningen igen och är bättre med motionen och börjar sakta tappa igen. Jag har sådana känslomässiga bekymmer med min vikt och att jag gjorde det oförlåtliga att schabbla bort min viktnedgång .
Är livrädd att få höra att det är min vikt som gör att jag inte får mitt plus. Och dömande blickar och kommentarer av barnmorska osv.
Någon som har något hoppfullt att säga om era kontakter med BM och er vikt?