• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Annaba88
    frestelsen skrev 2015-02-17 09:42:40 följande:

Förstår din frustration över att vissa tar det så enkelt. Hur väl din vän menar är det jobbigt när folk lägger huvudet på sned och säger så. Jag håller tummarna för att du får plus snart "trots att du inte slappnar av" ;) 

Jag fick ett tidigt MF (igen) och blödde näsblod några dagar innan mitt svaga MF plus, så det kan ju va nått på G. Inte MF menar jag. Det är min pacman(polyp) som äter mina foster som ger mig MF. O han ska ut 3/3! Längtar så obeskrivligt mycket, samtidigt som jag är rätt att nåt går fel som skadar livmodern.. 

Aah vad skönt att läsa ditt svar :) kanske något ändå är på gång.. Hoppas!

Hehe "pacman" :D så trist men så passande namn! Förstår du längtar, känner din längtan ända hit. Hoppas verkligen att det ska ta sig för er sen <3
  • frestelsen

Humor gör det tragiska lättare:) jag har laddat upp med 40 gravtest och håller på och kollar min äl nu med temp, appar och test. Bara för att va helt redo när op är över:)

Många får inte symtom förns flera veckor efter bim. Ganska ovanligt att känna tidigare och gör man det kan de lika gärna vara pms. Så du kan lika gärna va gravid:) hur kör ni? Hört att om man ligger för ofta kan de ligga gamla döda spermier och blocka de nya. Haha jag läser googlar och verkligen försöka hitta alla knep:)

Annaba88 skrev 2015-02-17 14:04:32 följande:

Aah vad skönt att läsa ditt svar :) kanske något ändå är på gång.. Hoppas!

Hehe "pacman" :D så trist men så passande namn! Förstår du längtar, känner din längtan ända hit. Hoppas verkligen att det ska ta sig för er sen <3

• Idilia

Jag är också deppig nu. Bim -2 och idag fick jag rosa flytningar... Så det verkar som sjunde försöket också skiter sig.

Jag är så trött på att ha sex just nu. Tvingar mig själv runt ägglossningen. Annars vill jag inte. Och så måste vi på't igen en månad till *suck*

• Annaba88
    frestelsen skrev 2015-02-17 14:22:01 följande:

Humor gör det tragiska lättare:) jag har laddat upp med 40 gravtest och håller på och kollar min äl nu med temp, appar och test. Bara för att va helt redo när op är över:)

Många får inte symtom förns flera veckor efter bim. Ganska ovanligt att känna tidigare och gör man det kan de lika gärna vara pms. Så du kan lika gärna va gravid:) hur kör ni? Hört att om man ligger för ofta kan de ligga gamla döda spermier och blocka de nya. Haha jag läser googlar och verkligen försöka hitta alla knep:)

Hehe låter som du har tillräckligt med graviditetstest :D Här väntar de två som jag köpt då när vi började projektet. Hittills har alltid mensen kommit som planerat och har jag testat innan jag jag gjort det på jobbet ett par gånger. Eftersom vi bara sett varandra ett par gånger de senaste två månaderna (p.g.a. jobb på annan ort) så blev det sex nästan varje dag så om gamla spermier kan blocka så är detta absolut en risk den här månaden :D annars har vi inte problem med sånt.

Vi kör med ägglossningsstickor, mest för att jag ska vara säker på att ägglossning sker. Tror jag kan sluta med dem snart för har haft ÄL regelbundet de fyra månader jag testat. Annars har vi tänkt att helt enkelt ha sex dagarna runt och på ägglossning. Inte nödvändigtvis varje dag men varannan har vi tyckt att varit okej målsättning. Kan inte tänka mig att det är krångligare än så men vem vet.. 
    Idilia skrev 2015-02-17 15:59:46 följande:

Jag är också deppig nu. Bim -2 och idag fick jag rosa flytningar... Så det verkar som sjunde försöket också skiter sig.

Jag är så trött på att ha sex just nu. Tvingar mig själv runt ägglossningen. Annars vill jag inte. Och så måste vi på't igen en månad till *suck*

Äschdå :( hoppas att flytningarna inte är nåt.. Är det pressen på att det ska lyckas som gör att du inte vill ha sex eller är du inte annars heller intresserad av sex? Själv njuter jag nästan alltid och skulle kunna göra det hur ofta som helst men nu den här månaden blev det plötsligt konstigt runt just ÄL för oss båda. Det blev plötsligt mera prestation än njutning och eftet ÄL pausade vi en vecka bara för att båda var så less men nu är det som "vanligt" igen..
  • emeliera

Hej,

Jag tänkte hoppar in här om de är ok?

Jag och min sambo har försökt i snart ett år.

Snart känner jag att jag skiter i detta....

Men försöker hålla huvudet högt :)

• Idilia

;Äschdå :( hoppas att flytningarna inte är nåt.. Är det pressen på att det ska lyckas som gör att du inte vill ha sex eller är du inte annars heller intresserad av sex? Själv njuter jag nästan alltid och skulle kunna göra det hur ofta som helst men nu den här månaden blev det plötsligt konstigt runt just ÄL för oss båda. Det blev plötsligt mera prestation än njutning och eftet ÄL pausade vi en vecka bara för att båda var så less men nu är det som "vanligt" igen..[/quote]

Jag har inte så stark sexlust i vanliga fall. Och nu när det ligger som ett tvång bakom blir lusten noll. Så sexet blir ju inte jättebra heller, tur att vi kan skratta åt eländet :)

• Idilia

Idag har deppen bytts ut mot ilska. Hur jäkla svårt ska det vara att bli gravid egentligen?! Så nu kommer jag mäta temperatur, använda ägglossningstest och äta d-vitamin. Nu bara ska det funka!

Någon som ätit d-vitamin? Jag hittar inga rena tillskott utan bara multivitaminer. Bvc-sköterskan sa att jag kunde ta dotterns men jag vet inte hur jag ska dosera.

• Annaba88

Jag har tagit D-vitamin en längre tid. Nu under vintern tar jag 100ug , rekommendationerna är 15 eller 20 tror jag men jag tar inte så lite ens på sommaren. Jag får mina på posten minns inte vad företaget heter men gissar att du hittar D-vitamin på apoteket också..

• Annaba88

BIM idag och negativt test :( nå sålänge mensen inte kommer så finns det ju ännu hopp..

emeliera skrev 2015-02-17 18:14:00 följande:

Hej,

Jag tänkte hoppar in här om de är ok?

Jag och min sambo har försökt i snart ett år.

Snart känner jag att jag skiter i detta....

Men försöker hålla huvudet högt :)

Välkommen! Tänker ni försöka ännu själva eller har ni tänkt söka hjälp? Är det första barnet?
  • jevana

Den första månaden jag tempade enligt alla konstens regler , kollade livmoderhals och sekret bar frukt. Jag såg tydligt när ÄL var på gång och hade äntligen möjlighet att verkligen träffa rätt dagar så att säga. På grund av oregelbunden cykel var det svårt att veta när ÄL kunde tänkas vara.. Nu gravid, troligen i femte veckan. LYCKA TILL önskar jag nu er alla! 

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre