dahlia92 skrev 2015-01-20 11:23:00 följande:
Ja, men tror ändå att min lutealfas blir typ 12 dagar då.. Men vet att jag har ägglossning iaf och att vi prickat in den alla månader utom kanske 1.
Jaa jag förstår dig. Ville verkligen också lyckas själv. Och kunna berätta för alla att vi väntar barn. Kan snart inte hålla inne det mer så skulle vilja berätta för typ mamma att vi ska gå utredning, men vore så jäkla tråkigt för jag vill lixom bara skrika ut att jag har blivit gravid istället för att säga att vi ska gå utredning. Förstör hela överraskningen då :(
Ja precis. Ålder är bara en siffra. Vi blir 22 och 23 i år, men båda har fast jobb och vi har hus ihop så ser lixom inte varför vi inte skulle få samma hjälp som någon annan. Har dock inte läst några regler om ålder i vårat landsting så hoppas dom tar emot oss väl. :)
Men rekommenderar dig verkligen till att ringa. Det släpper en stor tyngd från hjärtat när man tagit tag i det. Det tar ändå så lång tid att vänta så gör det snart. :)
Jag ska ta dina ord till mig och ringa :)
Det om att berätta för andra. Jag kände precis som du med att överraskningen förstörs. Vi har inte berättat för våra föräldrar ännu eftersom det känns speciellt att berätta för just dom. Men, för att inte bli alldeles galen så valde vi att berätta för våra bästa kompisar och jag har berättat för min syster och kollega, på så sätt så släppte klumpen i magen för att det finns någon att ventilera med, som förstår om man inte är på topp jämt. Dom här tankarna om barn tenderar ju att komma lite när- och var som helst och på två sekunder ändras humöret. Då är det skönt att ha någon att vända sig till!
Sen insåg jag att många var förstående och istället för att visa sig som den som inte klarar att "göra" barn har alla sagt att det är starkt av oss att berätta. Det ligger ju en sorts skam i att det inte fungerar. Hur som helst är det så klart ens egna val och man ska aldrig känna sig tvingad att berätta om man inte är bekväm med det!
Sorry, väldigt långt blev det :)
Hur som helst, äl idag och BIM 2/2 - hoppas hoppas!