• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • intetnyttpåplusfronten

När jag fick mf så behövde jag inte komma in och kolla, det var om man hade ont eller om man inte slutade blöda sa hon.

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Idilia

Är bidrottninggele för att få ägglossning eller är det för att bli gravid när man haft ägglossning?

Har någon här inne använt testlagrets ägglossningstest? Sist jag använde dem fick jag tre utslag samma månad så jag litar inte riktigt på dem

• BusigaSyrran

okej vad skönt att det inte behövdes kollas upp för dig Glad
    bidrottningsgele skulla på något sätt öka chanserna vid ägglossnig samma sak med rosenrot har jag hört. det körde vi på denna månaden o min mens är försenad.

dock så säger testlagrets gravidtest att det är negativt men då bör min mens va här så vi skall kolla upp det hos gynekologen om det ej kommer snart eller jag plussar med clearblue i veckan.

• Eldora

Kanske ska prova bidrottningsgele jag också. Är som sagt inne på 11e försöket, jag ska ha bim den 19e men idag har jag börjat småblöda lite, förstår inte alls vad det är med min kropp... Kanske inte var 11e ggn gillt trots allt. ;/ 

Under hela nov månad hade jag inte ens ngn ägglossning (enligt tester). 

• WhiteRose
    Eldora skrev 2015-01-13 18:27:32 följande:

Kanske ska prova bidrottningsgele jag också. Är som sagt inne på 11e försöket, jag ska ha bim den 19e men idag har jag börjat småblöda lite, förstår inte alls vad det är med min kropp... Kanske inte var 11e ggn gillt trots allt. ;/ 

Under hela nov månad hade jag inte ens ngn ägglossning (enligt tester). 

Själv har man fått pos. på äl-test både förra veckan och igår.. Där är det ju också något som inte är helt som det ska..
  • Idilia
    WhiteRose skrev 2015-01-15 07:29:38 följande:
    Själv har man fått pos. på äl-test både förra veckan och igår.. Där är det ju också något som inte är helt som det ska..
    Vilken sort använder du? Jag använde testlagret och fick tre positiva på en månad... Då tänkte jag bara att det är fel på testen, de måste ju ge utslag för något annat också. Den gav utslag på den dagen min app säger att jag hade ägglossning. Och att följa den appen har gjort mig gravid två gånger så jag litar mer på den än på ett test.
  • WhiteRose
    Idilia skrev 2015-01-15 15:01:58 följande:
    Vilken sort använder du? Jag använde testlagret och fick tre positiva på en månad... Då tänkte jag bara att det är fel på testen, de måste ju ge utslag för något annat också. Den gav utslag på den dagen min app säger att jag hade ägglossning. Och att följa den appen har gjort mig gravid två gånger så jag litar mer på den än på ett test.
    Använder bara clearblue digital. Har också tre appar som jag anänder, varav en gissade rätt på det positiva testet jag hade förra veckan.
  • Eldora
    WhiteRose skrev 2015-01-15 07:29:38 följande:
    Ja det är lite konstigt.
    Jag köpte mina på apoteket.. Jag vet att jag hade ägglossning under dec iaf, men jag förstår inte varför min mens är så konstig. Ska prata med gyn imorgon. :/
  • Annaba88
    Inget plus här ännu. Skrattretande däremot hur tankarna snurrar i huvudet just nu. Datumen för ägglossning och mens snurrar på väntar man inte på ägglossning så väntar man på att få svar om det tagit sig med två veckors mellanrum. Dessutom två veckor innan mensen när jag analyserar allt som händer i kroppen känns det som. Usch man känner sig lite galen. Borde lära sig att slappna av mera och låta kroppen sköta sitt. 
    Igår hade jag ägglossning så nu blir det att vänta två veckor igen. Däremot ligger nog förhoppningarna alltför högt. Träffade mannen i helgen, hotellnatt och massor med sex. Men sex på söndag och ägglossning på torsdag är lite för långt emellan men en liten chans finns det ju. Alltid kan man ju hoppas. Från och med februari bor vi under samma tak igen så då blir det lite lättare. Längtar.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre