• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (mer förbannad)
    Anonym (Vår tid kommer....) skrev 2014-12-10 21:18:30 följande:
    SD har fått mer än både miljöpartiet och FI*'ttpartiet. Så kanske andra ska ta och lyssna? Det är bra mycket färre som röstat på miljöpartiet och ändå vinner deras skitförslag enbart för att sosseskitarna och andra kliar dem på ryggen. Håll reda på fakta för inlägget ovan är bara ännu ett tydligt exempel på mobbning av SD. Klaga på miljöpartiet istället, de har fått färre röster.
    Du har inte förstått hur det funkar, 
    Den som är i regeringen har all rätt att välja vem dom vill samarbeta med, då spelar inte röstantalet nån roll.
    Det är upp till den som är i regeringsställe, så funkar det. 
    Sd är inte mobbat för att ingen vill samarbeta med dom, det är upp till varje enskilt parti, dom får ingen gräddfil, dom får faktiskt vara med på precis samma premisser som alla andra partier.
  • Anonym (Vår tid kommer....)
    Baginbox skrev 2014-12-10 10:06:56 följande:

Är innerligt trött på det uttjatade "människors lika värde".

Det kommer från FNs deklaration om mänskliga rättigheter. "All human beings are born free and equal in dignity and rights."

Ingenstans där står något om värde. Det står "dignity" vilket betyder värdighet. Dignité på franska, Würde på tyska. I båda dessa fall är betydelsen värdighet.

Länk till ett antal olika översättningar av texter från engelska innehållande "dignity" och ingenstans finns en översättning av "dignity" till "värde".

www.linguee.se/engelsk-svensk/%C3%B6vers%C3%A4ttning/dignity.html

Således kan vi se att en korrekt översättning innebär att alla människor är lika i värdighet och rättigheter. Dvs alla ska behandlas med ett visst mått av respekt och har samma rättigheter.

Så kan folk vara vänliga och sluta klistra smuts på den som säger sig vilja begränsa  invandringen. Det innebär inte att man för den skull ser ner på vissa människor som mindre värda.

Äsch, de håller på med dumheter. Förstår inte text, varken på svenska eller engelska. Och missar dessutom att skulle nu alla ha samma värde hade jag då förväntat mig att någon annan bidrar med lika mycket som jag gör medan jag får tillbaka lika mycket som de som får allt betalt. Varför är jag, som bidrar med så mycket, mindre värd och måste bara ge och ge och ge? Som sagt, folk är ensidiga imbeciller.
  • Anonym (mer förbannad)
    Anonym (Vår tid kommer....) skrev 2014-12-10 21:38:29 följande:
    Det är ju fint. Av hela inlägget som personen skrivit har du fattat en mening och kontrar på det? Låt mig gissa - det var inte lika enkelt att ta billiga poäng på resten. 
    Vad mer exakt tycker du jag borde ha argumenterat emot och varför gör du det inte själv i så fall om du tycker dig se felaktigheter i inlägget?
    För övrigt väljer jag själv vad och om jag vill skriva något, det är inte upp till dig. 
    Donum skrev 2014-12-10 21:33:54 följande:
    Tycker du att KD skulle ha fått bestämma om aborträtten när de hade drygt 10%?

Gjorde övriga fel som struntade i dem då?
    ??? Någon annan har redan bemött dumheterna i frågan. 
  • city cat
    Anonym (muppar) skrev 2014-12-10 11:30:34 följande:
    Fast just dessa anonyma stollarna är folks som sitter i SD partiledning, eller representanter för SD i olika kommuner, dvs folk med makt. Så återigen så försöker du förminska och vifta bort ett ganska omfattande problem med rasism inom SD med... äsh det är ju bara några enstaka stollar... nej det är absolut inga enstaka stollar det är ett problem som verkar genomsyra partiet som helhet och som dess anhängare eller sympatisörer verkar acceptera, ett tyst medgivande är fortfarande ett medgivande.

Återigen , SD officiella politik skiljer sig inte nämvärt mot moderaternas , SD inofficiella politik däremot skiljer sig ganska mycket från moderaternas. Du verkar fortfarande endast fokusera på deras rumsrena fasad och ignorera deras rätt så smutsiga inre.

Om en seriemördare SÄGER sig vara en humanist och människorättsaktivist så betyder det inte att han är det bara för att han säger det, det är vad han gör som avgör vad han är eller inte är och vad SD gör och säger bakom den fina fasaden rimmar ganska illa med vad de säger sig vara, där har du problemet med SD.
    S som i kanelbulle
  • Anonym (mobbing?)

Hur kan det vara mobbing när man säger att man inte inte tycker det är ok att mörda 5000000 människor?

Och att man inte tycker det är en ok orsak att mörda för att dom som har kläder på kroppen, mat i magen, sjukvård, skola osv vill ha mer och inte vill dela med sig?

Anonym (mer förbannad) skrev 2014-12-10 21:40:33 följande:
    Du har inte förstått hur det funkar, 
    Den som är i regeringen har all rätt att välja vem dom vill samarbeta med, då spelar inte röstantalet nån roll.
    Det är upp till den som är i regeringsställe, så funkar det. 
    Sd är inte mobbat för att ingen vill samarbeta med dom, det är upp till varje enskilt parti, dom får ingen gräddfil, dom får faktiskt vara med på precis samma premisser som alla andra partier.
    Du borde nog läsa på lite om mobbning. Dessutom, en av journalistikens grundregler är objektivitet och inga egna värderingar som läggs in i artiklar. Men det är väl vad som händer när journalistförbundet enbart accepterar Guillou och andra Stalin-, Mao- och Ceausescuanhängare. Varför är det enbart SD som ifrågasätter att Sverige finansierar Nordkoreansk kommunistdiktatur och terror?

www.whitetv.se/historiefoerfalskning/33-historiefoerfalskning/1023-sverige-stor-bidragsgivare-till-vaerldens-grymmaste-kommunistdiktatur-nordkorea.html 

Nej, det är hög tid att rensa ut i Sveriges idiotpolitik. De stora dinosaurierna har häckat alldeles för länge och glömt varför de sitter där de sitter. Bort med dem, vi behöver nytt blod innan landet går helt åt helskotta.
    Anonym (mer förbannad) skrev 2014-12-10 21:43:41 följande:
    Vad mer exakt tycker du jag borde ha argumenterat emot och varför gör du det inte själv i så fall om du tycker dig se felaktigheter i inlägget?
    För övrigt väljer jag själv vad och om jag vill skriva något, det är inte upp till dig. 
    Ja, jag kan se det. Det man väljer visar vad det är för en som sitter där. Nej, helt rätt, det är inte upp till mig. Jag brukar förstå hela texten och bemöter det som skrivs istället för att göra mig löjlig över en bråkdel. Men självklart kan inte alla göra så, det krävs en viss intelligens för det. Många partiers väljare saknar den lilla kryddan, tyvärr.
  • Smecker
    Anonym (Vår tid kommer....) skrev 2014-12-10 21:56:40 följande:

Du borde nog läsa på lite om mobbning. Dessutom, en av journalistikens grundregler är objektivitet och inga egna värderingar som läggs in i artiklar. Men det är väl vad som händer när journalistförbundet enbart accepterar Guillou och andra Stalin-, Mao- och Ceausescuanhängare. Varför är det enbart SD som ifrågasätter att Sverige finansierar Nordkoreansk kommunistdiktatur och terror?

www.whitetv.se/historiefoerfalskning/33-historiefoerfalskning/1023-sverige-stor-bidragsgivare-till-vaerldens-grymmaste-kommunistdiktatur-nordkorea.html 

Nej, det är hög tid att rensa ut i Sveriges idiotpolitik. De stora dinosaurierna har häckat alldeles för länge och glömt varför de sitter där de sitter. Bort med dem, vi behöver nytt blod innan landet går helt åt helskotta.

Ifrågasätter SD att Stalin-, Mao- och Ceaucescuanhängarna USA, Japan och Sydkorea var för sig ger mer bidrag än Sverige till Nordkorea?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Vem har hjärntvättar vem egentligen?)
    Anonym (SD är fascister!) skrev 2014-12-09 12:04:32 följande:

Efter att ha läst spaltmeter av rasistisk smörja, skrivet av Sverigedemokrater, på forum såsom FL och  Flashback  är det befriande att Stefan Löfven  tar bladet från mun och sätter epitetet fascister  på SD.

Jag blir vansinnig när jag tänker på att SD har försatt Sverige i en regeringskris samtidigt som de röstat igenom förslag som är till nackdel för skolelever, arbetslös och pensionärer. Jag säger bara fy fan.

Forskarna eniga, SD är inte fascister! Och det lika lite som att påstå att alla muslimer skulle vara fanatiska islamister!
    http://fof.se/artikel/forskarna-ar-eniga-sd-ar-inte-fascister
Svar på tråden Mobbingen mot SD