• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (skitglad)

Så glad att SD väcker så många känslor, tankar och frågor. SD-trådarna kryllar. Vem vill diskutera MP hahahaha!  SD för Sveriges framtid!Skål

• Anton Chigurh
    Anonym (muppar) skrev 2014-12-10 09:51:53 följande:
    Tror du missat poängen helt, ditt resonemang hade stämt OM sverige "demokraterna" hade varit ett ett demokratiskt parti, med de är det är de tyvärr inte, de är ett neofacistiskt parti och har därmed ingen plats i en demokrtati öht. .

Har du ens brytt dig om att läsa på kring partiets ursprung?

sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna
    Vad fan har ett partis Ursprung med hur dagens dagens parti fungerar och verkar. Granska Vänsterpartiet och Sossarna lite i sömmarna, så skall nu nog fan hitta lite godis där också !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (muppar)
    Anonym (Sven) skrev 2014-12-10 10:47:35 följande:

Det finns absolut sverigedemokrater som burit sig dumt åt och som förtjänar kritik mot både det ena och det andra.
    Det är helt ok att ge kritik och att granska.
    Dock är min åsikt att oavsett om det avser SD, kommunister, muslimer eller någon annan, så borde granskning och kritik ske på någorlunda lika villkor som gäller för andra människor, andra partier och grupper.

Hur kan det vara överhuvudtaget vara accepterat att inte göra detta på någorlunda lika villkor?

Många förfasar sig och menar att det är pk och ok att sverigedemokrater och personer som röstat på SD "mobbas".
    Många påstår att 13% av Sveriges befolkning är fascister, brunskjortor och/eller nazister, eller liknande.
    Allt fler verkar dock inse det orimliga och horribla i sådana påståenden.

Men samma personer som anser att det är ok och pk att "mobba" sverigedemokrater försvarar samtidigt t ex kommunismen och extremvänstern.
    Var är logiken?
    Jag menar inte på något sätt att granskningen av SD ska upphöra. Men jag menar att om journalister och personer som ägnar sig åt detta ska ha någon som helst trovärdighet så måste man ju också på motsvarande sätt granska även övriga.
    Det enklaste exemplet är då kommunister och extremvänstern.
    Kommunismen har dödat och skadat långt fler människor än vad nazismen någonsin har gjort.
    V, Fi, Sjöstedt, Schyman m fl, mfl har ju minst sagt tvivelaktiga rötter och tvivelaktig bakgrund. Sjöstedt har ju ganska nära i tiden varit uttalad kommunist och väldigt pro Sovjet. Han har inte gjort avbön. Varför granskas inte detta och varför debatteras inte hans och partiets rötter och värderingar?
    Vad står det egentligen i V och Fi:s partiprogram, vad ligger i deras värderingar, och varför granskas och debatteras inte detta?
    Extremvänstern tillåts ha personer/representanter på flera viktiga poster i samhället, t ex inom Sveriges Television, som tillåts att på ett odemokratiskt och förljuget sätt påverka samhällsdebatten.
    Varför döljs och förtigs detta i media och i den allmänna debatten?
    Varför förtigs kommunismens dödande och härjningar i Sveriges skolundervisning och i alla möjliga historiebeskrivningar?
    Hur kan detta vara pk och var är logiken?

OBS: Dettas försvarar inte på något sätt nazismen.
    Men var är rimligheten i att så många journalister och andra personer hela tiden försvarar kommunismen och förtiger dess folkmord?

Och kapitalismen har skördat minst lika många offer som kommunismen gjort, Vietnam, Irak, Palestina, etc, etc... för att inte tala om alla militärkupper runtom i världen som icensatts för ekomoniska syften, eller varför inte all fattigdom som följer efter decennier av utsugning. Eller varför inte kolonialismen?

Ska vi förbjuda moderaterna , och folkpartiet också?

Eller varför inte KD, kyrkan har ju gjort sig skyldig till ganska många övertramp genom tiderna. Beror kanske på hur långt tillbaka du vill dra det?

Så om vi konstaterar att ingen ideologi har helt rena händer och fokuserar på nutid, så kan man ju konstatera att de enda som verkar äga sig åt rasism, främligsfientlighet, etc är SD , därav kritiken och motståndet.
  • Anonym (muppar)
    Anton Chigurh skrev 2014-12-10 11:33:33 följande:
    Vad fan har ett partis Ursprung med hur dagens dagens parti fungerar och verkar. Granska Vänsterpartiet och Sossarna lite i sömmarna, så skall nu nog fan hitta lite godis där också !!!
    Skillanden är väl att övriga partier har hunnit göra sig av med sitt gamla arv medan SD fortfarande inte gjort det.
  • Anton Chigurh
    Anonym (muppar) skrev 2014-12-10 11:51:05 följande:
    Skillnaden är väl att övriga partier har hunnit göra sig av med sitt gamla arv medan SD fortfarande inte gjort det.
    Mmm, visst, SD består till 100 % av inavlade nazister, medans övriga partier är 100 % rumsrena. Övriga partier, eller deras företrädare, gör aldrig bort sig. Du har såklart helt rätt.....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Sven)

Jag har röstat borgerligt i mer än 30 år.
    Senast röstade jag på M.
    Om inte M och övriga gammel-partier tar tag i vårt lands nu största problem så kommer jag ändra mig i extravalet att rösta på SD.

Jag vill inte att SD ska styra Sverige och jag sympatiserar inte med allt som SD står för. Men om de är det enda partiet som tar i vårt nu största problem så får de min röst i detta valet.

Många bekanta och arbetskamrater resonerar lika som jag.
    Undrar vad som kommer hända fram till extravalet?
    Som det verkar i media och på gammel-partierna så kanske man nu börjar känna att väljarna önskar att man ska börja ta i frågan.
    Jag tror att detta kommer utveckla sig och bli mycket tydligare fram till extravalet.

Jag tror att M ganska enkelt har möjlighet att ta 4-5% väljare från SD.
    I så fall får vi ju en ny och fungerade Alliansregering efter extravalet.

Men om inte gammel-partierna tar i frågan så kommer troligen SD att göra ett nytt starkt val, kanske med 15-17% av rösterna. SD får då en ännu starkare vågmästarroll co det rödgröna blocket blir störst och vi får en ännu svagare röd-grön regering = katastrof!

• Anonym (muppar)
    Anton Chigurh skrev 2014-12-10 11:55:05 följande:
    Mmm, visst, SD består till 100 % av inavlade nazister, medans övriga partier är 100 % rumsrena. Övriga partier, eller deras företrädare, gör aldrig bort sig. Du har såklart helt rätt.....!
    Nej självklart är inget parti 100% rena från skitstövlar, det skulle vara rätt konstigt om det skulle vara så eftersom skitstövlar finns i alla samhällen i alla delar av världen. Dock verkar koncentrationen av människor som ger uttryck för ren rasism och toleransen för det bland övriga medlemmar väldigt hög inom just SD

Vilket oxå är anledningen till att samtliga forskare både i sverige och utomlands är ganska eniga om att SD ÄR ett främlingsfientligt parti, däremot råder det delade meningar om de dessutom är ett neofacistsikt parti eller ej. Att de dessutom får en hel del stöd från öppet rasistiska, facistsika eller nazistsika organisationer är nog ganska välkänt.

Så nej , det råder nog inga större tvivel om vad SD är, att de sen inte gärna går ut och säger det öppet är väl ganska självklart, att det finns folk som hellre tror på deras partipropaganda än fakta är djupt beklaligt
  • Anonym (Sven)
    Anton Chigurh skrev 2014-12-10 11:33:33 följande:
    Granska Vänsterpartiet och Sossarna lite i sömmarna, så skall nu nog fan hitta lite godis där också !!!
    Skål
  • Anonym (Sven)
    Anonym (muppar) skrev 2014-12-10 11:48:53 följande:
    Så om vi konstaterar att ingen ideologi har helt rena händer och fokuserar på nutid, så kan man ju konstatera att de enda som verkar äga sig åt rasism, främligsfientlighet, etc är SD , därav kritiken och motståndet.
    Därmed menar du alltså att du t ex stöder kommunism och vänster-extrimism? Och att du stöder extrem islamism?
    Eftersom du menar att mot dessa företeelser så behöver vi inte vara kritiska eller göra motstånd?

Kan du förklara detta lite närmare så att även jag klarar av att förstå ditt ställningstagande?

Kanska dags för dig, journalister och många många andra att öppna skygglapparna!..?
  • Anonym (InFuturum)

Titta på den här. Säger rätt mycket tycker jag.

Svar på tråden Mobbingen mot SD