• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Anonym (skitglad)

SD i vår och för framtiden. Skål

• Anonym (muppar)
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-10 07:04:42 följande:
    När man har slut på argument och känner sig klämd mot väggen så tar man till det sista man har, man skriker okvädningsord, skränar rent allmänt eller så försöker man fly ur rummet innan ngn märker att man är skiträdd för man har upptäckt att man kommer till korta i alla diskussioner för man är för dum.

Nejdå, man kan även ta till järnrör, sägs att sverigedemokrater är ganska duktiga på det Drömmer
  • Anonym (muppar)
    Mandel skrev 2014-12-10 06:51:03 följande:
    Det är inte mobbing att inte få medhåll, men det är mobbing att lämna lokalen bara för att en SD befinner sig där, vägra prata, gapa och skrika när någon annan försöker säga något osv.
    Tror du missat poängen helt, ditt resonemang hade stämt OM sverige "demokraterna" hade varit ett ett demokratiskt parti, med de är det är de tyvärr inte, de är ett neofacistiskt parti och har därmed ingen plats i en demokrtati öht. .

Har du ens brytt dig om att läsa på kring partiets ursprung?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna
  • Baginbox

Är innerligt trött på det uttjatade "människors lika värde".

Det kommer från FNs deklaration om mänskliga rättigheter. "All human beings are born free and equal in dignity and rights."

Ingenstans där står något om värde. Det står "dignity" vilket betyder värdighet. Dignité på franska, Würde på tyska. I båda dessa fall är betydelsen värdighet.

Länk till ett antal olika översättningar av texter från engelska innehållande "dignity" och ingenstans finns en översättning av "dignity" till "värde".

www.linguee.se/engelsk-svensk/%C3%B6vers%C3%A4ttning/dignity.html

Således kan vi se att en korrekt översättning innebär att alla människor är lika i värdighet och rättigheter. Dvs alla ska behandlas med ett visst mått av respekt och har samma rättigheter.

Så kan folk vara vänliga och sluta klistra smuts på den som säger sig vilja begränsa  invandringen. Det innebär inte att man för den skull ser ner på vissa människor som mindre värda.

• Anonym (muppar)
    Baginbox skrev 2014-12-10 10:06:56 följande:

Är innerligt trött på det uttjatade "människors lika värde".

Det kommer från FNs deklaration om mänskliga rättigheter. "All human beings are born free and equal in dignity and rights."

Ingenstans där står något om värde. Det står "dignity" vilket betyder värdighet. Dignité på franska, Würde på tyska. I båda dessa fall är betydelsen värdighet.

Länk till ett antal olika översättningar av texter från engelska innehållande "dignity" och ingenstans finns en översättning av "dignity" till "värde".

www.linguee.se/engelsk-svensk/%C3%B6vers%C3%A4ttning/dignity.html

Således kan vi se att en korrekt översättning innebär att alla människor är lika i värdighet och rättigheter. Dvs alla ska behandlas med ett visst mått av respekt och har samma rättigheter.

Så kan folk vara vänliga och sluta klistra smuts på den som säger sig vilja begränsa  invandringen. Det innebär inte att man för den skull ser ner på vissa människor som mindre värda.

Sen missade dU vad "den som säger sig vilja begränsa invandringen" säger när h*n tror sig vara anonym. Hur hänger det ihop med FNs deklaration om mänskliga rättigheter? Hur hänger att vilja sätta munkavle på media genom lagstiftning?

Det är just detta som är så patetiskt bland SD anhängare och sympatisörer, man hänvisar alltid till partiets glansiga fasad, "titta här , var nånstans ser dy rasism på deras partiprogram?"....men verkar vara totalt blinda för vad SD pysslar med bakom kulisserna.

Om man nu "bara vill begränsa invandringen" och inte alls är rasist, hur kommer det då sig att man inte säger ett pip när den ene efter den andre både i partiledningen och bland väljarna själva sitter och häver ur sig ren rasism på diverse forum?

Nejdå, SD väljare är inte alls rasister, de verkar bara ha en väldigt hög tolerans för rasism
  • Anonym (mer förbannad)
    Hypnotica skrev 2014-12-10 07:09:57 följande:
    Han vägrade inte hälsa. Han tar dock inte motsatta könet i hand pga religiösa skäl.

Nej, vi ska inte ha tillbaka ett samhälle där man måste göra allt för att få bidrag/jobb.
    Det kan man ha olika åsikter om, men den diskussionen kan vi ta i en annan tråd. Glad
  • Anonym (mer förbannad)
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-10 07:40:39 följande:

SD i vår och för framtiden. Skål

Apropå högstadiediskussioner. 
  • Anonym (Sven)

Det finns absolut sverigedemokrater som burit sig dumt åt och som förtjänar kritik mot både det ena och det andra.
    Det är helt ok att ge kritik och att granska.
    Dock är min åsikt att oavsett om det avser SD, kommunister, muslimer eller någon annan, så borde granskning och kritik ske på någorlunda lika villkor som gäller för andra människor, andra partier och grupper.

Hur kan det vara överhuvudtaget vara accepterat att inte göra detta på någorlunda lika villkor?

Många förfasar sig och menar att det är pk och ok att sverigedemokrater och personer som röstat på SD "mobbas".
    Många påstår att 13% av Sveriges befolkning är fascister, brunskjortor och/eller nazister, eller liknande.
    Allt fler verkar dock inse det orimliga och horribla i sådana påståenden.

Men samma personer som anser att det är ok och pk att "mobba" sverigedemokrater försvarar samtidigt t ex kommunismen och extremvänstern.
    Var är logiken?
    Jag menar inte på något sätt att granskningen av SD ska upphöra. Men jag menar att om journalister och personer som ägnar sig åt detta ska ha någon som helst trovärdighet så måste man ju också på motsvarande sätt granska även övriga.
    Det enklaste exemplet är då kommunister och extremvänstern.
    Kommunismen har dödat och skadat långt fler människor än vad nazismen någonsin har gjort.
    V, Fi, Sjöstedt, Schyman m fl, mfl har ju minst sagt tvivelaktiga rötter och tvivelaktig bakgrund. Sjöstedt har ju ganska nära i tiden varit uttalad kommunist och väldigt pro Sovjet. Han har inte gjort avbön. Varför granskas inte detta och varför debatteras inte hans och partiets rötter och värderingar?
    Vad står det egentligen i V och Fi:s partiprogram, vad ligger i deras värderingar, och varför granskas och debatteras inte detta?
    Extremvänstern tillåts ha personer/representanter på flera viktiga poster i samhället, t ex inom Sveriges Television, som tillåts att på ett odemokratiskt och förljuget sätt påverka samhällsdebatten.
    Varför döljs och förtigs detta i media och i den allmänna debatten?
    Varför förtigs kommunismens dödande och härjningar i Sveriges skolundervisning och i alla möjliga historiebeskrivningar?
    Hur kan detta vara pk och var är logiken?

OBS: Dettas försvarar inte på något sätt nazismen.
    Men var är rimligheten i att så många journalister och andra personer hela tiden försvarar kommunismen och förtiger dess folkmord?

• Baginbox
    Anonym (muppar) skrev 2014-12-10 10:28:00 följande:

Sen missade dU vad "den som säger sig vilja begränsa invandringen" säger när h*n tror sig vara anonym. Hur hänger det ihop med FNs deklaration om mänskliga rättigheter? Hur hänger att vilja sätta munkavle på media genom lagstiftning?

Det är just detta som är så patetiskt bland SD anhängare och sympatisörer, man hänvisar alltid till partiets glansiga fasad, "titta här , var nånstans ser dy rasism på deras partiprogram?"....men verkar vara totalt blinda för vad SD pysslar med bakom kulisserna.

Om man nu "bara vill begränsa invandringen" och inte alls är rasist, hur kommer det då sig att man inte säger ett pip när den ene efter den andre både i partiledningen och bland väljarna själva sitter och häver ur sig ren rasism på diverse forum?

Nejdå, SD väljare är inte alls rasister, de verkar bara ha en väldigt hög tolerans för rasism
    Vad har det med mitt inlägg att göra? Vad anonyma stollar skriver på nätet har ingenting med detta att göra. Jag ser att varje gång någon tar upp invandringsfrågan, vare sig anonymt eller inte, så kommer formuleringen "allas lika värde" upp, säkert som amen i kyrkan.

Nej alla SDs väljare är självklart inte rasister. Särskilt med tanke på att en betydande del faktiskt är invandrare själva. Vad tycker du att vanliga SD-väljare ska göra åt att en del stollar uttalar sig på nätet anonymt?

Du skriker säkert i högan sky när någon har synpunkter på invandrares brottslighet och säger att alla minsann inte är brottslingar. Eller att alla muslimer inte är islamister. Nå, samma gäller SDs väljare, alla är naturligtvis inte rasister.

Dagens SD-politik skiljer sig inte nämnvärt från den som moderaterna förde för 15 år sedan. Det kan vara en förklaring till varför så många från moderaterna numera röstar på SD. Jag har röstat på moderaterna sedan 1982 tills i år då jag kände att moderaterna inte gick till val på den politik de senare genomförde med hjälp av MP. Svek av gigantiskt mått.

Men mot SD är det alltid vi-mot-dom-generaliseringar.
  • Anonym (muppar)
    Baginbox skrev 2014-12-10 10:59:08 följande:
    Vad har det med mitt inlägg att göra? Vad anonyma stollar skriver på nätet har ingenting med detta att göra. Jag ser att varje gång någon tar upp invandringsfrågan, vare sig anonymt eller inte, så kommer formuleringen "allas lika värde" upp, säkert som amen i kyrkan.

Nej alla SDs väljare är självklart inte rasister. Särskilt med tanke på att en betydande del faktiskt är invandrare själva. Vad tycker du att vanliga SD-väljare ska göra åt att en del stollar uttalar sig på nätet anonymt?

Du skriker säkert i högan sky när någon har synpunkter på invandrares brottslighet och säger att alla minsann inte är brottslingar. Eller att alla muslimer inte är islamister. Nå, samma gäller SDs väljare, alla är naturligtvis inte rasister.

Dagens SD-politik skiljer sig inte nämnvärt från den som moderaterna förde för 15 år sedan. Det kan vara en förklaring till varför så många från moderaterna numera röstar på SD. Jag har röstat på moderaterna sedan 1982 tills i år då jag kände att moderaterna inte gick till val på den politik de senare genomförde med hjälp av MP. Svek av gigantiskt mått.

Men mot SD är det alltid vi-mot-dom-generaliseringar.
    Fast just dessa anonyma stollarna är folks som sitter i SD partiledning, eller representanter för SD i olika kommuner, dvs folk med makt. Så återigen så försöker du förminska och vifta bort ett ganska omfattande problem med rasism inom SD med... äsh det är ju bara några enstaka stollar... nej det är absolut inga enstaka stollar det är ett problem som verkar genomsyra partiet som helhet och som dess anhängare eller sympatisörer verkar acceptera, ett tyst medgivande är fortfarande ett medgivande.

Återigen , SD officiella politik skiljer sig inte nämvärt mot moderaternas , SD inofficiella politik däremot skiljer sig ganska mycket från moderaternas. Du verkar fortfarande endast fokusera på deras rumsrena fasad och ignorera deras rätt så smutsiga inre.

Om en seriemördare SÄGER sig vara en humanist och människorättsaktivist så betyder det inte att han är det bara för att han säger det, det är vad han gör som avgör vad han är eller inte är och vad SD gör och säger bakom den fina fasaden rimmar ganska illa med vad de säger sig vara, där har du problemet med SD.
Svar på tråden Mobbingen mot SD