• Anonym (Arg)

Mobbingen mot SD

Hur kan det få vara tillåtet så som Aftonbladets journalister spyr ur sig skit om sd? Magdalena Erman kallar sd neofacister. Är chockad att svenskarna accepterar detta. Och alla pk-människor som hävdar att alla människor har lika värde. Det gäller tydligen inte sverigedemokrater. Nä de kan man trampa på och mobba hur som helst. Muslimen som vägrade hälsa på en kvinna på jobbet och som fick gå. (Han hämtade ut skadestånd på ett antal tusen.) Det var okej enligt pk. Det är hans val, hans kropp. Men sverigedemokrater har inte rätt till sina åsikter. Man gillar bara olika ibland. Så patetiskt. Min röst går definitivt till sd. Jag röstade på moderaterna i förra valet men mobbingen av sd har gått för långt. Det är inte demokrati längre. Så därför får de min röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-09 13:06
    Jag ger inte sd min röst enbart pga mobbingen mot de. Jag anser att vi måste våga prata om invandring och vi kan inte hjälpa halva jordens befolkning. Snart finns ingen välfärd kvar. Hade något av de andra partierna vågat ta i invandringsfrågorna hade jag röstat på det partiet. Men regeringen ger mig inget val!

• Svar på tråden Mobbingen mot SD
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-11 07:15:03 följande:

Oavsett mobbing och hur vi än tjafsar här på FL så är det så att SD kommer att växa år efter år. SD räddningen för vårt landSkål

Nej, det är de verkligen inte. SD är i grund och botten ett gäng pajasar. Jag tycker det är skitsynd att det var ett sådant partis uppdykande som krävdes för att det skulle börja gå upp även för övriga partier att invandringspolitiken kanske inte är så "demokratiskt förankrad" som de försöker få det till, om det nu har gjort det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (skitglad)
    Baginbox skrev 2014-12-11 08:48:54 följande:

Tragiskt att så många fortfarande inte förstår att situationen är katastrofal. Bostadsbristen i Sverige gör att de som fått PUT inte kommer ut i samhället utan tvingas bo kvar på asylförläggningarna. Dessa förläggningar är fulla och migrationsverket skrapar Sverige rent i jakt på nya. Detta gynnar mer eller mindre seriösa aktörer på marknaden som skor sig på våra skattepengar.

Kommunerna har i många fall ingen infrastruktur för att kunna hantera dessa mängder av människor som kommer hit med behov av sjukvård, tandvård, skola, bostäder etc. Följden blir ett utanförskap som befästs genom att samhället inte har möjlighet att bereda alla plats i arbetslivet.

Att då fortsätta ta in, man talar om 100 000 flyktingar nästa år, ännu fler skapar givetvis ännu större problem. Hur svårt kan det vara att förstå? Det handlar inte om främlingsfientlighet, det handlar om sunt förnuft.

Det är bara här på FL som folk inte fattar. 
  • Anonym (skitglad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-11 08:53:51 följande:
    Nej, det är de verkligen inte. SD är i grund och botten ett gäng pajasar. Jag tycker det är skitsynd att det var ett sådant partis uppdykande som krävdes för att det skulle börja gå upp även för övriga partier att invandringspolitiken kanske inte är så "demokratiskt förankrad" som de försöker få det till, om det nu har gjort det.
    "Ett gäng pajasar"! Jag röstar på SD och jag väljer att INTE kalla dig för pajas för ett sådant språkbruk är så obegåvat. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (skitglad) skrev 2014-12-11 09:00:10 följande:
    "Ett gäng pajasar"! Jag röstar på SD och jag väljer att INTE kalla dig för pajas för ett sådant språkbruk är så obegåvat. 
    Nej, jag har inte kallat dig pajas heller. Däremot partiet SD.

Jag tycker även att V, Fi och MP är pajasar, vilket inte innebär att alla deras väljare per automatik är det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (AFA)

SD är i grunden ett enfråge- och missnöjesparti. Sådana brukar dö sotdöden rätt snart. Ny Demokrati, någon?

Jag kan börja ta partiet på allvar när de säger att de inte är rasister/fascister den dagen partiet på allvar börjar rensa ut och göra sig av med medlemmar och partiföreträdare som bryter mot stadgarna. Det kommer däremot inte att hända, eftersom det kommer att alienera partiets största väljarbas, nämligen rasistiska/fascistiska lågutbildade vita män med något förenklad världssyn som bor på landsbygden.

• Baginbox
    Anonym (AFA) skrev 2014-12-11 09:28:13 följande:

SD är i grunden ett enfråge- och missnöjesparti. Sådana brukar dö sotdöden rätt snart. Ny Demokrati, någon?

Jag kan börja ta partiet på allvar när de säger att de inte är rasister/fascister den dagen partiet på allvar börjar rensa ut och göra sig av med medlemmar och partiföreträdare som bryter mot stadgarna. Det kommer däremot inte att hända, eftersom det kommer att alienera partiets största väljarbas, nämligen rasistiska/fascistiska lågutbildade vita män med något förenklad världssyn som bor på landsbygden.

Du får nog studera SDs väjarkår lite bättre. Nu minns jag inte var jag läste det men att SDs väljare består av lågutbildade vita män på landsbygden visade sig inte stämma helt. Det vittnar inte minst väljarflykten från moderaterna om.
  • Anonym (AFA)
    Baginbox skrev 2014-12-11 09:44:25 följande:

Du får nog studera SDs väjarkår lite bättre. Nu minns jag inte var jag läste det men att SDs väljare består av lågutbildade vita män på landsbygden visade sig inte stämma helt. Det vittnar inte minst väljarflykten från moderaterna om.

SD har med marginal lägst andel akademiker i sin väljarbas. Har aldrig påstått att SD väljarbas enbart består av lågutbildade vita män på landsbygden. Väljarflykten från moderaterna består av lågutbildade vita män.
  • nihka

För att inte tala om "mobbningen" mot exempelvis de nazistiska SvP och SMR. Ingen vill ju samarbeta med dem heller. Så "odemokratiskt"!

De borde väl få igenom iaf lite av sin politik eftersom det faktiskt finns en hel del människor som röstar på dem, men det får de ju förstås eftersom det idag finns nazister på  SDs kommunfullmäktigestolar. Fast det är ju inte SDs fel enligt SD. Så klart. SD kan ju inte hjälpa att det kliver in folk när man ställer upp dörren.

• Mosen

Snark och dubbelsnark.
    Alla som kan tänka och läser SD:s partiprogram ser rätt snabbt att dom är kulturrasister, fascister och bakåtsträvande, kvinnofientliga konservativa högerextremister.

Så man säger väl som det är.

Sen finns det vissa som
    a. själv är rasister
    b. inte förstår bättre

Och därför röstar på skiten.

• Anonym (Peter123x)

Det är riktigt vidrigt att se stora tidningar som tar sån extrem politisk ställning och försöker hjärntvätta dumma Svenskar om att SD skulle vara ett rasistiskt parti.

Men detta kan även ha motsatt effekt. De smartare som har en aning kritiskt tänkande kan se igenom medias lögner och på så sätt så kan man få fler väljare.

Hoppas verkligen SD får över 20% i kommande val.

Svar på tråden Mobbingen mot SD