• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • FiaFalk
    cassibassi: Ja, jag kan tänka mig att det kändes spännande! Som du säger, det löser sig alltid :)
  • cassibassi

I början undrade jag också vad omgivningen skulle säga, men nu är jag inte bekymrad över det längre. Folk i min ålder (ytligt bekanta) börjar skaffa barn runt omkring nu så man är ju i den åldern nu. Sedan vet redan min familj,vänner och kollegor om att vi vill ha barn. Men det berättade jag inte förrän senare när tiden hade gått och vi blivit varse om vårt problem. Vi har bara mött positiva reaktioner Glad

• FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-15 17:50:15 följande:

I början undrade jag också vad omgivningen skulle säga, men nu är jag inte bekymrad över det längre. Folk i min ålder (ytligt bekanta) börjar skaffa barn runt omkring nu så man är ju i den åldern nu. Sedan vet redan min familj,vänner och kollegor om att vi vill ha barn. Men det berättade jag inte förrän senare när tiden hade gått och vi blivit varse om vårt problem. Vi har bara mött positiva reaktioner Glad

Ja, jag har ett flertal i min ålder, gamla klasskompisar, som skaffar barn nu. Fyra stycken inom ett halvår tror jag :) Vad skönt ändå att få positiva reaktioner!
    obalanserad skrev 2014-12-15 17:51:01 följande:

Hej! Det gör vi med! Försökt i 7 månader :(

Hej! Välkommen hit! Åh :( ska hålla tummarna för att det ska ta sig för dig snart! Hur gammal är du och vad gör du; pluggar/jobbar? :)
  • cassibassi
    obalanserad: Bit ihop, det löser sig till slut! :)) Vet att det är hemskt att höra, men 7 månader är egentligen inte så lång tid. För "normalfertila" personer är det vanligt att det tar upp till 1 år innan det lyckas. Eller ni har en känd problematik bakom er?
    Hur gamla är ni? Glad
  • JosefineBo

Ja, de med vänner löser sig nog! Ser fram emot att gå å träffa andra nyblivna mammor och hitta på saker. Bor som sagt i Stockholm också och lär göra ett tag till så lär väl aldrig bli ensamt!

Ja men precis, han har fast tjänst och vi klarar oss bra nu med det vi får in. Ska söka heltidsjobb i vår nu så att jag kanske kan få ett heltidsjobb till sommar/hösten och jobba så länge de går, inte ens säkert att vi blir med barn snabbt men håller tummarna {#emotions_dlg.flower}

Välkommen Obalanserad, hoppas det löser sig för er snart och håller verkligen tummarna för er alla här inne! Är så exalterad och sprallig inför detta, trots att jag är så pass ung som jag är. Men jag känner ändå att jag hunnit med det jag velat göra osv, och livet är ändå inte slut bara för att man får en liten!

• cassibassi

Åldern är bara en siffra, det är inget som säger vad man är för person! Innan vi tog beslutet att börja med bebisverkstaden så oroade jag mig mycket för min ålder, att jag var så ung och bla bla. Men sedan, över en natt kändes det som, kom jag i insikt om att det är skit samma att jag är så ung som jag är för jag kommer att bli en jäkligt bra morsa ändå! Jag har träffat mammor som är 25+ där jag känner att jag hade kunnat hantera vissa situationer och barnuppfostran mycket bättre än de gör {#emotions_dlg.djavulsk}

• FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-15 18:05:25 följande:

Åldern är bara en siffra, det är inget som säger vad man är för person! Innan vi tog beslutet att börja med bebisverkstaden så oroade jag mig mycket för min ålder, att jag var så ung och bla bla. Men sedan, över en natt kändes det som, kom jag i insikt om att det är skit samma att jag är så ung som jag är för jag kommer att bli en jäkligt bra morsa ändå! Jag har träffat mammor som är 25+ där jag känner att jag hade kunnat hantera vissa situationer och barnuppfostran mycket bättre än de gör {#emotions_dlg.djavulsk}

Jag håller verkligen med dig där! Åldern har verkligen ingenting att göra med hur bra mamma man blir! Tror det är väldigt individuellt.
  • cassibassi

Har ni planerat något? Till exempel namn, vad ni ska ha för vagn, hur ska rummet se ut, kläder osv?
    Är där något speciellt kön ni hoppas på?

• JosefineBo

Cassibassi: Nej jag har kollat runt lite på vagnar och vill ha en snygg stilren i helst beige skinn, så snyggt! Men spelar inte så himla stor roll egentligen haha Oskyldig 

Gillar när de är stilrent så kläder ska också va lite "enkla" gillar t.ex bodysar med små djur på osv.. Inte för mycket grejer och färger. Det är väl som mig själv, rätt trist klädd haha. Vi vill inte heller veta vad det är för kön på bebisen utan de ska bli en överraskning, för mig spelar de ingen roll alls, men någonstans innerst inne vill jag nog ha en liten dotter först. Namn har vi ingen aning om.

Nidå? Tyst

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!