• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 12:06:56 följande:

Jag förstår vad du går igenom. Min närmsta som ska ha barn i år är min bror. Jag trodde jag skulle bli gravid direkt, men har du otur och har lika mycket problem som jag, försökt 9 månader nu, skulle jag överväga att börja lite försiktigt nu.. Kan ju ta sig direkt men kan samtidigt ta lång tid.

Jo, det är klart. Men om det skulle ta sig direkt så skulle det inte vara det bästa tyvärr. Vi siktar på hus till sommaren & i oktober ska vi utomlands. Får vi köpt vårt drömhus i sommar så kanske vi börjar tidigare :)
  • Lagotto
    Lagotto skrev 2015-01-03 12:12:42 följande:

20, gift och allmänt galen! Dessutom gravid i 9de månaden och har beräknad förlossning om 18 dagar! Oplanerat gravid men lika glad ändå! :D

Sen tjejer, jag läste tillbaka lite i tråden och jag slutade helt ta ppiller i augusti 2013. Testet kom positivt i maj. Jag slutade med ppiller dels för att jag glömde dem hela tiden och för att jag hade fruktansvärda hormoner som spökade. Vi använde kondom men tydligen sprack nån. Lika glada är vi för det idag. Och angående bäbis saker, vi har köpt och fått allt begagnat. Dels för att våran ekonomi inte är bra, vi flyttade ifrån Sverige till Finland pga jobb och allt här med försäkringskassan och fpa har bara tjorvat men vi fick ok ifrån kommunen till ett bidrag denna månad!

Ekonomiskt är det kämpigt med barn och ni kommer få kommentarer om graviditeten. Typ alla mina vänner gick när jag sa att jag är gravid. Så var medvetna om att den sista idioten inte är född!
  • FiaFalk
    emvs skrev 2015-01-03 12:09:03 följande:

Tror jag är gravid tjejer?? :D

Åh spännande! Ta ett digitalt, men vågar nog också säga grattis!
  • FiaFalk
    Lagotto skrev 2015-01-03 12:12:42 följande:

20, gift och allmänt galen! Dessutom gravid i 9de månaden och har beräknad förlossning om 18 dagar! Oplanerat gravid men lika glad ändå! :D

Åh då har du snart din lilla i famnen, vad roligt!
  • Ztarduzt
    FiaFalk skrev 2015-01-03 12:35:44 följande:

Jo, det är klart. Men om det skulle ta sig direkt så skulle det inte vara det bästa tyvärr. Vi siktar på hus till sommaren & i oktober ska vi utomlands. Får vi köpt vårt drömhus i sommar så kanske vi börjar tidigare :)

Ah okej, det försvårar ju lite, men sikta på i sommar då! :) vi letar hus också, finns tyvärr inte så mycket till salu denna tiden på året så väntar hellre på det rätta än att köpa något som kanske inte blir så bra i slutändan. :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 12:48:24 följande:

Ah okej, det försvårar ju lite, men sikta på i sommar då! :) vi letar hus också, finns tyvärr inte så mycket till salu denna tiden på året så väntar hellre på det rätta än att köpa något som kanske inte blir så bra i slutändan. :)

Ja vi får väl se :) ja precis! Vi siktar på sommaren då det är tänkt att jag ska flytta upp till där min pojkvän bor när jag är klar i skolan :)
  • Ztarduzt
    FiaFalk skrev 2015-01-03 12:53:48 följande:

Ja vi får väl se :) ja precis! Vi siktar på sommaren då det är tänkt att jag ska flytta upp till där min pojkvän bor när jag är klar i skolan :)

Upp? Vart är upp? Upp som i Norrland eller fortfarande nere i södern? ;p vad för hus söker ni? Par, rad, kedje eller fristående? :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 13:23:03 följande:

Upp? Vart är upp? Upp som i Norrland eller fortfarande nere i södern? ;p vad för hus söker ni? Par, rad, kedje eller fristående? :)

Upp som i ovanför Göteborg haha :p varken mamma eller svärmor hade godkänt Norrland haha! fristående :) ni då? :)
  • Ztarduzt
    FiaFalk skrev 2015-01-03 14:16:10 följande:
    Upp som i ovanför Göteborg haha :p varken mamma eller svärmor hade godkänt Norrland haha! fristående :) ni då? :)
    haha, okej ;P vi funderar smått på att flytta till göteborg/trollhättan området då sambon är där nerifrån men vi bor nu uppe i norrland :) dock skulle nog mamma säga ett och annat om det ;P 
    Vi söker fristående, gärna lite utanför med ett mindre stall då jag älskar hästar och vill äga någon/några :) Hittat mitt drömhem men det är såklart inte till salu och kommer nog aldrig bli det.. har även hittat den perfekta tomten men även där är det dyrt och en lång process att köpa tomt och bygga eget hus, även om det är det jag verkligen vill. Då får man allt exakt som man vill ha det! :) 
  • FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 14:57:29 följande:

haha, okej ;P vi funderar smått på att flytta till göteborg/trollhättan området då sambon är där nerifrån men vi bor nu uppe i norrland :) dock skulle nog mamma säga ett och annat om det ;P 

Vi söker fristående, gärna lite utanför med ett mindre stall då jag älskar hästar och vill äga någon/några :) Hittat mitt drömhem men det är såklart inte till salu och kommer nog aldrig bli det.. har även hittat den perfekta tomten men även där är det dyrt och en lång process att köpa tomt och bygga eget hus, även om det är det jag verkligen vill. Då får man allt exakt som man vill ha det! :) 

Åh spännande, en lång flytt i så fall! :) gör ni det så bor vi ju relativt nära varandra! Förstår din mamma dock haha ;)

Ja att bygga sitt eget hus hade varit drömmen! Mina föräldrar har nyss köpt deras drömtomt (efter ett år av väntan) & börjar bygga hus till våren. Blir sugen på det också, men det får kanske bli någon gång i framtiden! Både min pojkvän & jag vill gärna bo på landet när vi blir äldre så vi får väl se :)

Nu är det nästan helt bestämt att jag slutar med mina p-piller den 2 november så nu har jag äntligen något att räkna ner till!
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!