FiaFalk skrev 2015-01-03 15:03:57 följande:
Åh spännande, en lång flytt i så fall! :) gör ni det så bor vi ju relativt nära varandra! Förstår din mamma dock haha ;)
Ja att bygga sitt eget hus hade varit drömmen! Mina föräldrar har nyss köpt deras drömtomt (efter ett år av väntan) & börjar bygga hus till våren. Blir sugen på det också, men det får kanske bli någon gång i framtiden! Både min pojkvän & jag vill gärna bo på landet när vi blir äldre så vi får väl se :)
Nu är det nästan helt bestämt att jag slutar med mina p-piller den 2 november så nu har jag äntligen något att räkna ner till!
Oja, verkligen. Blir väl lite drygt med att hitta jobb och boende osv. som passar in, men allt går bara man bökar och stökar lite :) Smått less på vintern här uppe då jag inte alls gillar snö och kyla, men vet att vintern där nere inte är så härlig heller.. Älskar sommaren både här och där, där nere finns så vackra träd, blir sommar tidigare och räcker längre. Här uppe däremot är det ljust dygnet runt, vi har norrsken och mer öppen natur. Svårt val verkligen..
Det är min dröm, men det är en sån himla lång process och att göra det gravid/med småbarn känns inte riktigt sådär.. givande :P men absolut så vill jag göra det och ritar och skissar rätt ofta hus då jag har det lite av en hobby :)
Vad kul! :D jag väntar på mens... BIM igår, ingen mens än, negativa test och små menskänningar/molande värk.. sure, man kan ha det när man är gravid också men testen talar ju för sig själv :) Min temp har också fått fnatt.
Om du inte vet hur man gör när man tempar kan jag dra en kort sammanfattning:
- Mellan mens och äl ligger tempen på din normala temp, min är runt 35,88 (testa alltid innan du går upp och samma tid varje dag). Dagen efter äl stiger den 0,3-0,5 grader. Min steg till 36,24. Dagen innan BIM brukar tempen sjunka till ursprungsläget, som min gjorde. Men idag steg den igen och har ingen aning om vad tusan det betyder :S måste googla mer tror jag.,.
Men tips iaf, när ni börjar försöka, använd Fertility Friend appen och tempa! Ger en sån himla bra koll på hur ens kropp fungerar, tack vare den fick jag veta att jag har 15 eller mer dagar Lutealfas och inte 14 som är standard. Och skaffa en termometer med två decimaler så får man exakta resultat :D