• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Ztarduzt
    FiaFalk skrev 2015-01-03 15:03:57 följande:
    Åh spännande, en lång flytt i så fall! :) gör ni det så bor vi ju relativt nära varandra! Förstår din mamma dock haha ;)

Ja att bygga sitt eget hus hade varit drömmen! Mina föräldrar har nyss köpt deras drömtomt (efter ett år av väntan) & börjar bygga hus till våren. Blir sugen på det också, men det får kanske bli någon gång i framtiden! Både min pojkvän & jag vill gärna bo på landet när vi blir äldre så vi får väl se :)

Nu är det nästan helt bestämt att jag slutar med mina p-piller den 2 november så nu har jag äntligen något att räkna ner till!
    Oja, verkligen. Blir väl lite drygt med att hitta jobb och boende osv. som passar in, men allt går bara man bökar och stökar lite :) Smått less på vintern här uppe då jag inte alls gillar snö och kyla, men vet att vintern där nere inte är så härlig heller.. Älskar sommaren både här och där, där nere finns så vackra träd, blir sommar tidigare och räcker längre. Här uppe däremot är det ljust dygnet runt, vi har norrsken och mer öppen natur. Svårt val verkligen.. 

Det är min dröm, men det är en sån himla lång process och att göra det gravid/med småbarn känns inte riktigt sådär.. givande :P men absolut så vill jag göra det och ritar och skissar rätt ofta hus då jag har det lite av en hobby :) 

Vad kul! :D jag väntar på mens... BIM igår, ingen mens än, negativa test och små menskänningar/molande värk.. sure, man kan ha det när man är gravid också men testen talar ju för sig själv :) Min temp har också fått fnatt.
    Om du inte vet hur man gör när man tempar kan jag dra en kort sammanfattning: 
    - Mellan mens och äl ligger tempen på din normala temp, min är runt 35,88 (testa alltid innan du går upp och samma tid varje dag). Dagen efter äl stiger den 0,3-0,5 grader. Min steg till 36,24. Dagen innan BIM brukar tempen sjunka till ursprungsläget, som min gjorde. Men idag steg den igen och har ingen aning om vad tusan det betyder :S måste googla mer tror jag.,.
    Men tips iaf, när ni börjar försöka, använd Fertility Friend appen och tempa! Ger en sån himla bra koll på hur ens kropp fungerar, tack vare den fick jag veta att jag har 15 eller mer dagar Lutealfas och inte 14 som är standard.  Och skaffa en termometer med två decimaler så får man exakta resultat :D 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Emmaveronica

Hej tjejer.. Har inte varit inne på några dagar då det varit rätt rörigt sedan nyår. Men beräknad äl är idag enligt min kalender, hoppas men samtidigt inte eller jag vet inte. Det är nog bara nu dom här dagarna det känns som det kanske inte passar. Hur har det gått för er ? Hur mår ni ? :)

• Emmaveronica
    FiaFalk skrev 2014-12-30 11:10:21 följande:
    Jaha där ser man, det är ju en bit :) Ja på somrarna är Varberg helt fantastiskt! Det är ca 4 mil mellan Alingsås & Borås. Kollar man på en karta så ligger Alingsås lite snett upp till vänster från Borås typ haha ;)
    Ja verkligen ! Jaså där ser man haha det var ju inte alls långt ändå :)
  • Emmaveronica
    Ztarduzt skrev 2014-12-30 00:44:56 följande:
    Oh.. här skiljer det sig 2 år mellan mig och min syster, vi hade jättekul ihop som barn, sen skiljer det sig 11 år på mig och min lillebror och sedan 19 år på mig och yngsta systern ;P sen har jag lite bonussyskon på det också :) 

När jag var 15 hade jag oskyddat i ett år, blev inte gravid, sedan när jag var runt 17 hade jag oskyddat i 6 månader, blev inte gravid och nu snart ett år och ingenting. tror något står lite knepigt till där nere, ärligt. Kan inte skylla på karln heller då det varit 3 olika killar och en av dom väntar sitt tredje barn atm. Känns lite hopplöst just nu, men ska iaf till kvinnokliniken den 14jan så jag hoppas jag kan få pergo, så kanske jag blir gravid i feb och får en bebbe i november. :) Jadu, bakade en kladdkaka, tog en tugga och typ "uäh, wtf" - smakade som den ska men lusten att äta den försvann helt efter att ha käkat lite lite av smeten (som faktiskt är godast), men är ju fortfarande massa dagar kvar till bim så man har ju ändå en liten förhoppning att det är något där inne. bara hålla koll på tempen så ser jag dagen mensen kommer (eller förhoppningsvis inte kommer) ;D
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Oj då är ni en rätt stor fin familj ! :)

Tråkigt att höra men jag tror inte det är något fel på dig absolut inte, jag hoppades väldigt mkt hela tiden innan jag plussade med Elias, blev lika besviken varenda gång, tills jag inte trodde jag kunde bli gravid igen men där kom han allt :) förstår om det känns hopplöst ibland men tappa inte hoppet, du kommer få en liten going förr eller senare men snart hoppas vi :) jag håller tummarna ! :)
  • Ztarduzt
    Emmaveronica skrev 2015-01-03 15:59:20 följande:
    Oj då är ni en rätt stor fin familj ! :)

Tråkigt att höra men jag tror inte det är något fel på dig absolut inte, jag hoppades väldigt mkt hela tiden innan jag plussade med Elias, blev lika besviken varenda gång, tills jag inte trodde jag kunde bli gravid igen men där kom han allt :) förstår om det känns hopplöst ibland men tappa inte hoppet, du kommer få en liten going förr eller senare men snart hoppas vi :) jag håller tummarna ! :)
    Jodå, har 3 bonussyskon också så det blir en del personer, tur det är uppdelat i två familjer ;D 

Alla säger sådär, så fort dom ger upp så blir dom gravida.. jag har redan halvt gett upp och inser att jag inte kan bli gravid men ändå ingenting :P Jag är ju tyvärr inställd på vissa saker sedan jag var liten, och det är - Vill inte ha barn i November eller December (kämpar för att inte tänka så men har alltid tänkt så, så det blir så fel hela tiden :/) och sedan vill jag ha första barnet innan jag fyller 25.. Dessa tankar man har som förstör allt! :S Sambon tackochlov tänker inte samma så försöker liksom ta över hans tankesätt :P 
  • Naniismamma
    emvs skrev 2015-01-03 12:09:03 följande:

Tror jag är gravid tjejer?? :D

jag säger grattis för mina ögon säger också att du är gravid :D
  • Naniismamma
    emvs skrev 2015-01-03 12:09:03 följande:

Tror jag är gravid tjejer?? :D

jag ser sträcket så jag säger grattis^^ :) va kul :D
  • Naniismamma

men va fan.. första svaret av mig kom inte fram förut å syntes inte så skrev en gång till men nu såg jag det andra haha

• FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 15:33:59 följande:

Oja, verkligen. Blir väl lite drygt med att hitta jobb och boende osv. som passar in, men allt går bara man bökar och stökar lite :) Smått less på vintern här uppe då jag inte alls gillar snö och kyla, men vet att vintern där nere inte är så härlig heller.. Älskar sommaren både här och där, där nere finns så vackra träd, blir sommar tidigare och räcker längre. Här uppe däremot är det ljust dygnet runt, vi har norrsken och mer öppen natur. Svårt val verkligen.. 

Det är min dröm, men det är en sån himla lång process och att göra det gravid/med småbarn känns inte riktigt sådär.. givande :P men absolut så vill jag göra det och ritar och skissar rätt ofta hus då jag har det lite av en hobby :) 

Vad kul! :D jag väntar på mens... BIM igår, ingen mens än, negativa test och små menskänningar/molande värk.. sure, man kan ha det när man är gravid också men testen talar ju för sig själv :) Min temp har också fått fnatt.

Om du inte vet hur man gör när man tempar kan jag dra en kort sammanfattning: 

- Mellan mens och äl ligger tempen på din normala temp, min är runt 35,88 (testa alltid innan du går upp och samma tid varje dag). Dagen efter äl stiger den 0,3-0,5 grader. Min steg till 36,24. Dagen innan BIM brukar tempen sjunka till ursprungsläget, som min gjorde. Men idag steg den igen och har ingen aning om vad tusan det betyder :S måste googla mer tror jag.,.

Men tips iaf, när ni börjar försöka, använd Fertility Friend appen och tempa! Ger en sån himla bra koll på hur ens kropp fungerar, tack vare den fick jag veta att jag har 15 eller mer dagar Lutealfas och inte 14 som är standard.  Och skaffa en termometer med två decimaler så får man exakta resultat :D 

Jadå allt brukar lösa sig! Förstår att det är ett svårt val! Är själv fruktansvärt fascinerad av Norrland, har aldrig varit där :)

Nej det gör ju inte det :p

2015 är vårt år, vi ska allt få våra småttingar tillslut! Tack för tipset! Ska absolut testa det när det är vår tur att börja försöka!
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!