• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Ztarduzt
    jfaericsson skrev 2015-01-05 21:44:02 följande:

Längesen jag skrev här nu så ska ge en liten uppdatering haha :)
    Slutat med ppiller nu och så fort mensen kommer igång som den ska så ska vi börja försöka på riktigt! :D Är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Skulle egentligen sluta med ppiller till sommaren när studenten är över men vi kom överens om att sluta med dom nu :D
    Och en till rolig sak, vi ska kolla på hus till helgen :D Känns som allt faller på plats nu, eller ja, nästan. Ska ju försöka se till att bli gravid också haha :)

Hoppas att ni alla få erat efterlängtade + snart! Håller alla tummar och tår för er och för mig :D

Åh, lycka till med bebisbak och hus! Vi kollar också på hus och har varit på en del visningar, tycker dom första visningarna var svårast då man inte visste vad man skulle kolla efter osv, men nu efter några så vet man direkt vad man ska kolla och vara uppmärksam på.. det är så kul att kolla på hus :D jag hoppas ni hittat ert drömhus! 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2015-01-05 22:07:28 följande:
    Tack du... Det är inte alltid lätt att vara optimistisk som sagt. Det är bara att hoppas att det går bättre nästa gång.

Hoppas på det! Den har hållit på i 8 dagar nu. Lite väl länge enligt mig...
    Jag håller alla tummar och tår att nästa gång går mycket bättre för dig! :D Ni kommer lyckas! 

ugh :s det lät länge, men vet inte hur många dagar standarden är när man blöder efter MF.. har du googlat något om det eller väntar du bara ut det?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

En väninna och jag pratade idag om ditt och datt, och kom in på barn tillslut och dethär med månader osv. 
    Hur ser ni på att få barn i November och December? Hon är helt emot det, liksom - det finns inte på kartan att man ska planera att få barn då, är det oplanerat kan man inte göra något men försöker man ska man avstå från att försöka i februari och mars :S

• Emmissara

Hejsan undrar om det är okej om jag hoppar in lite i den här tråden? Jag är 19 år och min sambo är 20. Fick ett mf i maj 2014 men det var ingen planerad graviditet och upptäckte den bara någon dag innan mf. Iaf efter det så har min cykel varit konstig och har ingen koll på hur lång min cykel är längre. Vi började försöka lite i somras men det tog hårt på mig psykiskt och vi försökte slutade tänka på det. 

För 2 veckor sedan började jag må illa och jag började tänka på när jag senast hade min mens, är just nu på ca dag 60 i min cykel, tog ett test då för 2 veckor sedan och tyckte att jag såg ett streck men när jag tog ett digitalt för en vecka sedan så stod det "inte gravid" så är i en ovisshet

• snuffse
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 22:18:40 följande:

Jag håller alla tummar och tår att nästa gång går mycket bättre för dig! :D Ni kommer lyckas! 

ugh :s det lät länge, men vet inte hur många dagar standarden är när man blöder efter MF.. har du googlat något om det eller väntar du bara ut det?

Tack! Jag hoppas och tror att vi kanske lyckas en vacker dag :)

Det känns väldigt länge... Men allt upp till 10 dagar typ är normalt... Men ska ringa mvc på onsdag ändå och får väl fråga då om det inte slutat tills dess.
    MA Juli 2014, MF December 2014
  • snuffse
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 22:21:46 följande:

En väninna och jag pratade idag om ditt och datt, och kom in på barn tillslut och dethär med månader osv. 

Hur ser ni på att få barn i November och December? Hon är helt emot det, liksom - det finns inte på kartan att man ska planera att få barn då, är det oplanerat kan man inte göra något men försöker man ska man avstå från att försöka i februari och mars :S

Enligt mig är barn välkommet oavsett vilken månad det kommer :) Är själv född i slutet av november och ser inget fel med det. Man ska inte behöva sluta och försöka just då enligt mig.
  • snuffse
    Emmissara skrev 2015-01-05 22:26:18 följande:

Hejsan undrar om det är okej om jag hoppar in lite i den här tråden? Jag är 19 år och min sambo är 20. Fick ett mf i maj 2014 men det var ingen planerad graviditet och upptäckte den bara någon dag innan mf. Iaf efter det så har min cykel varit konstig och har ingen koll på hur lång min cykel är längre. Vi började försöka lite i somras men det tog hårt på mig psykiskt och vi försökte slutade tänka på det. 

För 2 veckor sedan började jag må illa och jag började tänka på när jag senast hade min mens, är just nu på ca dag 60 i min cykel, tog ett test då för 2 veckor sedan och tyckte att jag såg ett streck men när jag tog ett digitalt för en vecka sedan så stod det "inte gravid" så är i en ovisshet

Välkommen hit :)

Strulig menscykel är inget vidare, har du sökt för att få hjälp med det? Det där med graviditetstest är svårt, de gör ju inte som man vill...
  • Emmissara
    snuffse skrev 2015-01-05 22:35:28 följande:
    Välkommen hit :)

Strulig menscykel är inget vidare, har du sökt för att få hjälp med det? Det där med graviditetstest är svårt, de gör ju inte som man vill...

Tack så mycket :) 

Ne de är inget kul men jag har ändå sett lite hur den har varit sedan mf. Cykeln som började i mf blev 33 dagar sedan dess har de varit 55, 48, 45 och nu är jag på dag 60 (innan hade jag en cykel som var 35 dagar) så det kändes som att den var på väg ner till min vanliga längd. Men den här cykeln har gjort mig helt förvirrad.

Ne jag har inte sökt för det än, tänkte ta och beställa hem test imorgon så de kommer väl hem på fredag och om mensen inte har kommit innan det så testar jag då för att se och så kommer jag försöka ringa till min läkare nästa måndag. 

• Anonym (loppan)
    snuffse skrev 2015-01-05 22:27:29 följande:

Det känns väldigt länge... Men allt upp till 10 dagar typ är normalt... Men ska ringa mvc på onsdag ändå och får väl fråga då om det inte slutat tills dess.

Tråkigt med mf, dock är 10 dagar typ normalt man blöder vid mf :) jag blödde 3 veckor vid mitt mf, så länge man inte blöder jätte mycket så man mår dåligt så gör oftast inget :) Bara så du är beredd på att du kanske kan blöda ett tag till :)
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2015-01-05 22:27:29 följande:

Klart ni kommer! :) 

Okej, får hoppas den slutar snart då så äl kan komma igång igen. 
    snuffse skrev 2015-01-05 22:31:19 följande:
    Enligt mig är barn välkommet oavsett vilken månad det kommer :) Är själv född i slutet av november och ser inget fel med det. Man ska inte behöva sluta och försöka just då enligt mig.
    Samma här! Dock sa jag när vi började att vi skulle ta en månads vila om inget hänt runt ett år, vilket är runt mars så det blir nog en månad då vi ska tänka på annat, men hoppas ju såklart det blir en bebbe i magen då iallafall, trots att vi inte ska tänka på äl eller så utan bara vara med varandra typ :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!