• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • obalanserad

Nytt test. (Ej kiss som varit i kroppen länge) jag ser tre streck??? Det längst till vänster tror jag dock är en färg samling.. Jag hoppas verkligen de är något

• Maka94

Igår kväll var jag väldigt känslosam och nere. En gravid kompis hörde av sig och sa att hennes förlossning var nära kändes det som. Det blev lite för mycket att ta in, tänk att dom snart har sitt barn och jag sitter här och längtar nått enormt efter ett eget.

Min sambo såg på mig att jag inte mådde speciellt bra. Vi gick och la oss och i hans trygga famn diskuterade vi våra planer. Och för första gången så kändes det som att han verkligen var bestämd med att i maj/juni så börjar vi försöka. Han tvekade inte alls, och fortsatte vidare "tänk om 5år då kanske vi bor i hus med en 4åring och en liten på 1år som precis lärt sig gå"

• alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 23:03:15 följande:
    Bästa är väl alltid att ställa in sig på att man inte är gravid, så blir man inte besviken.. Lättare sagt än gjort såklart. Ja det är sjukt om testen visar fel, vet inte om jag kan lita på mina då heller :s men cb brukar väl alltid visa rätt, eller? får se om mensen kommer innan kollen, annars får hon väl kolla efter bebbe eller kanske hitta vart mensen gömt sig..

Långpromenad på is med snö över och en het dusch senare känns mensen bara ännu längre bort. Alla småkänningar jag fick innan prommisen är som bortblåsta. :s har det gått ett år är det klart du ska gå till gyn och få veta varför det inte tagit sig :)
    Jag var hos gyn idag och fick göra ett VUL. Hon kunde inte hitta någonting och sa att antigen är jag väldigt tidigt gravid så att det är för tidigt för att kunna se något (jag och sambon vet dock att det inte är så då vi jobbat om varandra sedan jul och inte fått till det en enda gång) eller så har mensen uteblivit ändå. Så det är väl så det är! Men hon tyckte också att det var märkligt att testen visat positivt, dom gör ju inte det om dom inte reagerat på något. 

Var inställd på detta så det kändes inte så hemskt ändå, även om vi så klart blev besvikna. Man hoppas ju alltid. Har precis mailat till Apoteket Hjärtat nu och frågat hur man går vidare kring deras tester som visar falska resultat. Tycker inte att det är ok alls och jag kommer aldrig mer köpa dom.

Gyn skrev också ut en dos med Pergotime som vi ska testa fram över nu. Bara att vänta på att mensen kommer så man kan köra igång! Det känns faktiskt bra!
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-09 17:28:07 följande:

Jag var hos gyn idag och fick göra ett VUL. Hon kunde inte hitta någonting och sa att antigen är jag väldigt tidigt gravid så att det är för tidigt för att kunna se något (jag och sambon vet dock att det inte är så då vi jobbat om varandra sedan jul och inte fått till det en enda gång) eller så har mensen uteblivit ändå. Så det är väl så det är! Men hon tyckte också att det var märkligt att testen visat positivt, dom gör ju inte det om dom inte reagerat på något. 

Var inställd på detta så det kändes inte så hemskt ändå, även om vi så klart blev besvikna. Man hoppas ju alltid. Har precis mailat till Apoteket Hjärtat nu och frågat hur man går vidare kring deras tester som visar falska resultat. Tycker inte att det är ok alls och jag kommer aldrig mer köpa dom.

Gyn skrev också ut en dos med Pergotime som vi ska testa fram över nu. Bara att vänta på att mensen kommer så man kan köra igång! Det känns faktiskt bra!

Okej, skumt att mensen uteblivit bara sådär :s men skönt att kolla upp det iallafall :)

Dom borde sluta sälja sina tester tills dom vet vad felet är, reagerar dom på fel hormon blir det ju bara knäppt. Så tycker det är bra att du skrev :)

Avis med pergotime! Vill också ha det. Fick du en dos eller till flera månader? Ska du på koll och se att du verkligen får äl eller ska du bara köra på?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • obalanserad
    alphson skrev 2015-01-09 17:28:07 följande:

Men var det ett starkt streck? Tycker de låter konstigt då testen ska reagera på hormonet hcg.. Är du säker att du inte är tidigt gravid? Mensen har väl inte kommit? Tycker de låter jättekonstigt
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-09 17:38:15 följande:
    Okej, skumt att mensen uteblivit bara sådär :s men skönt att kolla upp det iallafall :)

Dom borde sluta sälja sina tester tills dom vet vad felet är, reagerar dom på fel hormon blir det ju bara knäppt. Så tycker det är bra att du skrev :)

Avis med pergotime! Vill också ha det. Fick du en dos eller till flera månader? Ska du på koll och se att du verkligen får äl eller ska du bara köra på?
    Ja, det känns lite knepigt.. blev ju även så en gång i somras, och jag vet fortfarande inte varför. 

Jag fick en dos så länge iallafall. Jag ska ringa henne igen när min mens kommer och så ska jag få komma på kontroll runt 13-14 dagar efter det, för att se om den dosen räcker eller hur det ser ut då. Glad Så nu hoppas jag verkligen på detta!
  • alphson
    obalanserad skrev 2015-01-09 17:39:45 följande:
    Men var det ett starkt streck? Tycker de låter konstigt då testen ska reagera på hormonet hcg.. Är du säker att du inte är tidigt gravid? Mensen har väl inte kommit? Tycker de låter jättekonstigt
    Nä, det var två jättetydliga plus. Köpte ett två-pack och provade båda på morgonen, med kanske två timmars mellanrum. Och plusen kom jättesnabbt. 

Ja, gyn tyckte också att det lät märkligt och jag känner verkligen det samma. Så himla tråkigt att man kan bli lurad, för det är ju så det känns. 

Nej, jag har inte haft mens sen den 19/11. Hon kunde dock inte se något idag på VUL och jag och sambon har inte haft sex sen Lucia typ, vad jag kan minnas iallafall, haha. Så vi har typ uteslutit att vi är gravida. Har mensen inte kommit igång om en vecka ska jag på undersökning igen, så får vi se då isåfall! 
  • obalanserad
    alphson skrev 2015-01-09 21:31:21 följande:
    Nä, det var två jättetydliga plus. Köpte ett två-pack och provade båda på morgonen, med kanske två timmars mellanrum. Och plusen kom jättesnabbt. 

Ja, gyn tyckte också att det lät märkligt och jag känner verkligen det samma. Så himla tråkigt att man kan bli lurad, för det är ju så det känns. 

Nej, jag har inte haft mens sen den 19/11. Hon kunde dock inte se något idag på VUL och jag och sambon har inte haft sex sen Lucia typ, vad jag kan minnas iallafall, haha. Så vi har typ uteslutit att vi är gravida. Har mensen inte kommit igång om en vecka ska jag på undersökning igen, så får vi se då isåfall! 
    Men fy vad konstigt :/ har du sparat testen? Stäm dom eller något.. Jag hade blivit jätteledsen om det visade sig att jag var gravid sen får jag veta att de är fel på testen.. Fy :(
  • alphson
    obalanserad skrev 2015-01-09 21:45:00 följande:
    Men fy vad konstigt :/ har du sparat testen? Stäm dom eller något.. Jag hade blivit jätteledsen om det visade sig att jag var gravid sen får jag veta att de är fel på testen.. Fy :(
    Ja, dom ligger i badrumsskåpet. Mailade som sagt till Apoteket Hjärtat och frågade hur jag ska gå vidare med detta, om man får skicka testen på analys och få nån ersättning typ i så fall. Man kommer ju aldrig våga lita på några test i framtiden, känner jag. Obestämd

Kom dock på här, efter att ha pratat lite med sambon, att vi lyckades få till det en gång i all jul- och nyårsstress, men vi vet inte exakt datum. Nån gång mellan den 29/12 - 2/1, haha. Men i vilket fall är det väl väldigt för tidigt för att testa så starka plus? Vi plussade med dom där testen den 5/1 nämligen.
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-09 21:28:12 följande:

Ja, det känns lite knepigt.. blev ju även så en gång i somras, och jag vet fortfarande inte varför. 

Jag fick en dos så länge iallafall. Jag ska ringa henne igen när min mens kommer och så ska jag få komma på kontroll runt 13-14 dagar efter det, för att se om den dosen räcker eller hur det ser ut då.  Så nu hoppas jag verkligen på detta!

Okej, skumt :/ min känns utebliven också :s

Vad bra! Du kan ju behöva betydligt högre dos, läst att lägsta är 25 och högsta 150,så är enorm skillnad :) lycka till! :D
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!