Ztarduzt skrev 2015-01-06 23:03:15 följande:
Bästa är väl alltid att ställa in sig på att man inte är gravid, så blir man inte besviken.. Lättare sagt än gjort såklart. Ja det är sjukt om testen visar fel, vet inte om jag kan lita på mina då heller :s men cb brukar väl alltid visa rätt, eller? får se om mensen kommer innan kollen, annars får hon väl kolla efter bebbe eller kanske hitta vart mensen gömt sig..
Långpromenad på is med snö över och en het dusch senare känns mensen bara ännu längre bort. Alla småkänningar jag fick innan prommisen är som bortblåsta. :s har det gått ett år är det klart du ska gå till gyn och få veta varför det inte tagit sig :)
Jag var hos gyn idag och fick göra ett VUL. Hon kunde inte hitta någonting och sa att antigen är jag väldigt tidigt gravid så att det är för tidigt för att kunna se något (jag och sambon vet dock att det inte är så då vi jobbat om varandra sedan jul och inte fått till det en enda gång) eller så har mensen uteblivit ändå. Så det är väl så det är! Men hon tyckte också att det var märkligt att testen visat positivt, dom gör ju inte det om dom inte reagerat på något.
Var inställd på detta så det kändes inte så hemskt ändå, även om vi så klart blev besvikna. Man hoppas ju alltid. Har precis mailat till Apoteket Hjärtat nu och frågat hur man går vidare kring deras tester som visar falska resultat. Tycker inte att det är ok alls och jag kommer aldrig mer köpa dom.
Gyn skrev också ut en dos med Pergotime som vi ska testa fram över nu. Bara att vänta på att mensen kommer så man kan köra igång! Det känns faktiskt bra!