alphson skrev 2015-01-06 13:18:38 följande:
Ja, det är så himla mycket man ska hålla koll på och som kan krångla till det för en känns det som. Var hos gyn i somras och gjorde ett VUL då mensen uteblev men inga tester hemma visade plus, och allt såg helt normalt ut sa hon och att det kanske uteblivit pga. stress.Tänkte att det kanske var något liknande som hade hänt nu igen, men så visar ju två tester starkt plus, så man undrar ju varför det ger utslag om det nu inte är något? Usch, man blir nästan knäpp av allt funderande!
Har du/ni också försökt länge och fått söka "hjälp" för det? Jag och min sambo var nämligen inne på det nu denna månaden, så jag hade ju tänkt att kontakta gyn i vilket fall..
Hm okej, svårt att veta hur ens cykel är om mensen skippas helt.. Jadu, antingen är du gravid och dom billiga är känsligare eller så är dom skräp som visar fel.. Man blir så knäpp och börjar googla, och det slutar alltid med att man självdiagnoserar sig som dödssjuk eller något... O.o
Vi går in på försök 10 när mensen kommer, som den borde göra vilken dag som helst. Min temp doppade idag så ska gå långpromenad snart för att "få igång" mensen om det går..ska till gyn om en vecka och göra undersökning och förhoppningsvis ul för att kolla äggstockarna. Har smärtor hela månaden vilket första diagnosen via telefon var "det är äl smärtor". Jag frågade såklart hur jag kan ha det hela cykeln och då fick jag tid för koll.