• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-06 13:01:47 följande:

Jag har ganska oregelbunden mens och har därför inte helt koll på min cykel, det har krånglat lite grann under hösten.. Men så som jag räknar det är jag på bim +11 idag, hade min senaste mens 19/11. Så jag tänker att det kan omöjligt vara för tidigt att testa. 

Testen som visade plus var från Apoteket Hjärtat. Det blev plus på mindre än en halv minut, båda gångerna. Har dock läst runt och det är flera som skriver att dom blivit lurade av dessa test, men det gäller även tester av andra märken också vad jag har förstått det som.

Vet inte om det bästa är att kanske ringa till gyn och säga som det är och fråga om man kan få en tid för undersökning? Känns nästan ohållbart för att gå runt och inte veta hur det ligger till. :/

Okej, då har du ingen koll på lutealfas heller, för den kan även variera också. Du kan vara närmare äl än du tror men samtidigt längre ifrån så bästa är ju att kontakta gyn och säga som det är, är cykeln oregelbunden och du inte är gravid så kan dom hjälpa med det också. :) lycka till! Jag hoppas du har kortare väntetid än vad jag har.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 13:10:42 följande:
    Okej, då har du ingen koll på lutealfas heller, för den kan även variera också. Du kan vara närmare äl än du tror men samtidigt längre ifrån så bästa är ju att kontakta gyn och säga som det är, är cykeln oregelbunden och du inte är gravid så kan dom hjälpa med det också. :) lycka till! Jag hoppas du har kortare väntetid än vad jag har.
    Ja, det är så himla mycket man ska hålla koll på och som kan krångla till det för en känns det som. Var hos gyn i somras och gjorde ett VUL då mensen uteblev men inga tester hemma visade plus, och allt såg helt normalt ut sa hon och att det kanske uteblivit pga. stress.Tänkte att det kanske var något liknande som hade hänt nu igen, men så visar ju två tester starkt plus, så man undrar ju varför det ger utslag om det nu inte är något? Usch, man blir nästan knäpp av allt funderande!

Har du/ni också försökt länge och fått söka "hjälp" för det? Jag och min sambo var nämligen inne på det nu denna månaden, så jag hade ju tänkt att kontakta gyn i vilket fall..
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-06 13:18:38 följande:

Ja, det är så himla mycket man ska hålla koll på och som kan krångla till det för en känns det som. Var hos gyn i somras och gjorde ett VUL då mensen uteblev men inga tester hemma visade plus, och allt såg helt normalt ut sa hon och att det kanske uteblivit pga. stress.Tänkte att det kanske var något liknande som hade hänt nu igen, men så visar ju två tester starkt plus, så man undrar ju varför det ger utslag om det nu inte är något? Usch, man blir nästan knäpp av allt funderande!

Har du/ni också försökt länge och fått söka "hjälp" för det? Jag och min sambo var nämligen inne på det nu denna månaden, så jag hade ju tänkt att kontakta gyn i vilket fall..

Hm okej, svårt att veta hur ens cykel är om mensen skippas helt.. Jadu, antingen är du gravid och dom billiga är känsligare eller så är dom skräp som visar fel.. Man blir så knäpp och börjar googla, och det slutar alltid med att man självdiagnoserar sig som dödssjuk eller något... O.o

Vi går in på försök 10 när mensen kommer, som den borde göra vilken dag som helst. Min temp doppade idag så ska gå långpromenad snart för att "få igång" mensen om det går..ska till gyn om en vecka och göra undersökning och förhoppningsvis ul för att kolla äggstockarna. Har smärtor hela månaden vilket första diagnosen via telefon var "det är äl smärtor". Jag frågade såklart hur jag kan ha det hela cykeln och då fick jag tid för koll.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 17:04:55 följande:
    Hm okej, svårt att veta hur ens cykel är om mensen skippas helt.. Jadu, antingen är du gravid och dom billiga är känsligare eller så är dom skräp som visar fel.. Man blir så knäpp och börjar googla, och det slutar alltid med att man självdiagnoserar sig som dödssjuk eller något... O.o

Vi går in på försök 10 när mensen kommer, som den borde göra vilken dag som helst. Min temp doppade idag så ska gå långpromenad snart för att "få igång" mensen om det går..ska till gyn om en vecka och göra undersökning och förhoppningsvis ul för att kolla äggstockarna. Har smärtor hela månaden vilket första diagnosen via telefon var "det är äl smärtor". Jag frågade såklart hur jag kan ha det hela cykeln och då fick jag tid för koll.

Ja usch! Är väl inställd på att det inte kommer visa något hos gyn heller, utan att testen visat fel. Tänker att det är lika bra att vara det så slipper man bli så himla ledsen och besviken isåfall. Men känner också hur arg jag blir när jag tänker att det kanske visat fel. Tester som ska vara 99% säkra som det står på paketen. Kommer ju aldrig kunna våga lita på det igen isåfall. 

Okej. Aj då :/ men vad skönt ändå att veta att du har en tid och att du kommer att få göra en undersökning! Hoppas att det kommer går bra för dig! Ibland kan det hjälpa att bara få reda på att man ska få hjälp för att oron man har ska släppa, sån är jag iallafall. Jag slutade med p-piller i december 2013 så nu har det ju gått ett år för oss. Klart man börjar undra vad som inte står rätt till när det inte tar sig.. Så det blir nog bra att gå till gyn i vilket fall och se vad dom säger! 

• obalanserad

Dag 33 i cykeln nu. Mensen är alltså 5 dagar sen, vågar inte testa för kommer bli så besviken och ledsen när de är negativt... Har haft mensvärk och ont i magen typ en vecka, så mensen kan vara på G. Eller så är jag gravid, jag vet inte.

• Emmissara
    obalanserad skrev 2015-01-06 21:11:20 följande:

Dag 33 i cykeln nu. Mensen är alltså 5 dagar sen, vågar inte testa för kommer bli så besviken och ledsen när de är negativt... Har haft mensvärk och ont i magen typ en vecka, så mensen kan vara på G. Eller så är jag gravid, jag vet inte.

Känner igen den dr känslan av att inte våga, själv är jag på dag 61, tog ett test för 2 veckor sedan som visade ett svagt streck men vågade inte hoppas på de för mycket, förra söndagen tog jag ett digitalt som visade "ej gravid"

Har fortfarande inte fått min mens och har kvällsillamående nästan varje kväll och ikväll är det extra jobbig men vågar inte testa (har dock beställt hem test idag så får se om jag vågar testa på fredag eller ej)
  • Naniismamma

Är det någon här som bestämt vilken vagn ni vill ha när man väl får bebis?
    jag har några kandidater haha

Skicka gärna in med bilder :D

• Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:23:51 följande:

Jag har nog bestämt mig för vilken jag vill ha, jag tror jag kommer köpa bugaboo donkey

Vad har du för kandidater?
  • Naniismamma
    Emmissara skrev 2015-01-06 21:40:21 följande:
    Jag har nog bestämt mig för vilken jag vill ha, jag tror jag kommer köpa bugaboo donkey

Vad har du för kandidater?
    den är fin :)
    jag har en kandidat från Polen. Tako Balilla rosa till flicka marin till pojke :)

nedanför kommer jag inte ihåg namnen på men är från England :)

Den sista kommer jag heller inet ihåg namnet på haha men sparat alla sidor :P

Den i mitten finns i grön till pojke också.. och denna längst ner fanns i flera olika färger :)
  • obalanserad
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:23:51 följande:

Ska ha bugaboo Donkey eller en Brio happy som jag känner nu.:)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!