• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Ztarduzt
    Emmissara skrev 2015-01-05 22:26:18 följande:

Hejsan undrar om det är okej om jag hoppar in lite i den här tråden? Jag är 19 år och min sambo är 20. Fick ett mf i maj 2014 men det var ingen planerad graviditet och upptäckte den bara någon dag innan mf. Iaf efter det så har min cykel varit konstig och har ingen koll på hur lång min cykel är längre. Vi började försöka lite i somras men det tog hårt på mig psykiskt och vi försökte slutade tänka på det. 

För 2 veckor sedan började jag må illa och jag började tänka på när jag senast hade min mens, är just nu på ca dag 60 i min cykel, tog ett test då för 2 veckor sedan och tyckte att jag såg ett streck men när jag tog ett digitalt för en vecka sedan så stod det "inte gravid" så är i en ovisshet

Välkommen! :) 
    Tråkigt med mf :/ 

Jag vet vad du går igenom dock med lång cykel. Min verkar just nu vara inställd på att bli längre för varje cykel och dessutom skita i äl totalt. Förra månaden var den 37 dagar och denna månad är på dag 35 just nu, men känns som att den kan bli längre än så. En vecka gör ju mycket, så testa absolut igen och tycker även det är smart att du ska uppsöka hjälp om du inte är gravid :) 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • snuffse
    Anonym (loppan) skrev 2015-01-05 22:55:31 följande:

Tråkigt med mf, dock är 10 dagar typ normalt man blöder vid mf :) jag blödde 3 veckor vid mitt mf, så länge man inte blöder jätte mycket så man mår dåligt så gör oftast inget :) Bara så du är beredd på att du kanske kan blöda ett tag till :)

Jo, det är ju normalt, men det är sjukt stressande. Tycker gott att allt kan gå tillbaka till normalt, man känner sig lite... ofräsch... Men det är värt att det kommer ut ordentligt den här gången. Man har ju koll på allt sånt egentligen, jag jobbar och pluggar inom vård dessutom men är sjukt osäker när det gäller mig själv ändå. :)
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 22:58:49 följande:

Klart ni kommer! :) 

Okej, får hoppas den slutar snart då så äl kan komma igång igen. Samma här! Dock sa jag när vi började att vi skulle ta en månads vila om inget hänt runt ett år, vilket är runt mars så det blir nog en månad då vi ska tänka på annat, men hoppas ju såklart det blir en bebbe i magen då iallafall, trots att vi inte ska tänka på äl eller så utan bara vara med varandra typ :)

Det låter som en bra idé att ta en paus från allt och bara vara då, så får du chansen att koppla bort allt för en liten stund. :)

Hoppas att det blir en bebis i magen nu så snart som möjligt för er!
    MA Juli 2014, MF December 2014
  • FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 22:21:46 följande:

En väninna och jag pratade idag om ditt och datt, och kom in på barn tillslut och dethär med månader osv. 

Hur ser ni på att få barn i November och December? Hon är helt emot det, liksom - det finns inte på kartan att man ska planera att få barn då, är det oplanerat kan man inte göra något men försöker man ska man avstå från att försöka i februari och mars :S

Jag har inget emot det, men jag skulle helst vilja ha en vår- eller sommarbebis. Jag är född i oktober & när jag var yngre tyckte jag att det var jobbigt att fylla år såpass sent, mest på grund av att de flesta av mina kompisar var födda de första fem månaderna på året & jag kände mig ganska utanför när de gjorde saker som jag inte fick göra. Nu när jag är äldre (låter som att jag är 40 haha) tycker jag bara det är skönt, mest på grund av åldersnoja haha
  • FiaFalk
    Emmissara skrev 2015-01-05 22:26:18 följande:

Hejsan undrar om det är okej om jag hoppar in lite i den här tråden? Jag är 19 år och min sambo är 20. Fick ett mf i maj 2014 men det var ingen planerad graviditet och upptäckte den bara någon dag innan mf. Iaf efter det så har min cykel varit konstig och har ingen koll på hur lång min cykel är längre. Vi började försöka lite i somras men det tog hårt på mig psykiskt och vi försökte slutade tänka på det. 

För 2 veckor sedan började jag må illa och jag började tänka på när jag senast hade min mens, är just nu på ca dag 60 i min cykel, tog ett test då för 2 veckor sedan och tyckte att jag såg ett streck men när jag tog ett digitalt för en vecka sedan så stod det "inte gravid" så är i en ovisshet

Välkommen hit! :)

Vad tråkigt med mf :/ jobbigt att menscykeln strular så..
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2015-01-05 23:20:57 följande:
    Det låter som en bra idé att ta en paus från allt och bara vara då, så får du chansen att koppla bort allt för en liten stund. :)

Hoppas att det blir en bebis i magen nu så snart som möjligt för er!
    Jo, tror det är det vi behöver! :) Så om mensen kommer nu gör vi ett sista försök innan jag vilar en cykel och kopplar av, kanske lyxa till det lite också med parmassage eller liknande, hade varit skönt att komma iväg lite :) 

Tack detsamma hörredu :) Älskar detta forum, alla tänker på andra och man får dela med sig av både gott och ont och få responsen man söker.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    FiaFalk skrev 2015-01-05 23:25:46 följande:
    Jag har inget emot det, men jag skulle helst vilja ha en vår- eller sommarbebis. Jag är född i oktober & när jag var yngre tyckte jag att det var jobbigt att fylla år såpass sent, mest på grund av att de flesta av mina kompisar var födda de första fem månaderna på året & jag kände mig ganska utanför när de gjorde saker som jag inte fick göra. Nu när jag är äldre (låter som att jag är 40 haha) tycker jag bara det är skönt, mest på grund av åldersnoja haha
    Jag är född i April, så jag har alltid fått köra moppe, körkort, krogen osv tidigare än min bästa vän som är född i September, vet att hon hade det lite jobbigt med det. Hade jag kunnat bestämma exakta datumet hade det varit på våren/sommaren, men nu då jag försökt i snart ett år får ungen komma vilken månad den vill, jag bryr mig inte alls längre utan vill bara ha min lilla plutt hos mig nu :)
  • snuffse
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 23:37:53 följande:

Jo, tror det är det vi behöver! :) Så om mensen kommer nu gör vi ett sista försök innan jag vilar en cykel och kopplar av, kanske lyxa till det lite också med parmassage eller liknande, hade varit skönt att komma iväg lite :) 

Tack detsamma hörredu :) Älskar detta forum, alla tänker på andra och man får dela med sig av både gott och ont och få responsen man söker.

Det låter ju riktigt lyxigt med parmassage och komma iväg sådär. Ni får passa på att ta lite ledigt och tänka att det kanske blir sista ledigheten innan barn eller så ;) Vila kan ju egentligen inte göra någon skada, man får se det så :)

Håller med dig fullständigt! Det är så skönt att få möta andra som är i lite liknande situation, på ett sätt som man inte kan i verkligheten så att säga. Man får ett stöd som är värt sååå mycket :)
    MA Juli 2014, MF December 2014
  • Ztarduzt
    snuffse skrev 2015-01-05 23:51:37 följande:

Det låter ju riktigt lyxigt med parmassage och komma iväg sådär. Ni får passa på att ta lite ledigt och tänka att det kanske blir sista ledigheten innan barn eller så ;) Vila kan ju egentligen inte göra någon skada, man får se det så :)

Håller med dig fullständigt! Det är så skönt att få möta andra som är i lite liknande situation, på ett sätt som man inte kan i verkligheten så att säga. Man får ett stöd som är värt sååå mycket :)

Tror det kan göra susen både som par och i avslappningssyfte inför allt bebisbak i sommar, alla säger ju att det tar lättare om man är avslappnad så vi hoppas på det :) haha! Den där lilla biten med tidiga mornar är inte det jag ser fram emot alltså, är nattmänniska och hatar när jag måste stiga upp innan 9,haha ;D men man kommer väl in i det efter en stund hoppas jag :)

Man går ju inte runt och snackar om detta med alla sina vänner, det går liksom inte på samma sätt.. Dom skulle väl tro jag var knäpp då dom själv antingen redan har barn eller inte ens vill skaffa än (är i ett väldigt skumt mellanting just nu..) allt stöd här är värt allt, och jag ser fram emot att följa alla andra på sin resa till graviditeten, under graviditeten och kanske någon efter också om man får kontakt :)
  • alphson

Jag vet inte om jag hör till "dom yngre", är 23 år, haha. Men jag och min sambo har försökt bli gravids i ett år nu och tror just nu att vi äntligen lyckats! (Hoppas hoppas hoppas).

Vore kul iallafall att ha lite andra unga tjejer att följa under denna tid! :)

• Emmissara
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 23:02:17 följande:
    Välkommen! :) 
    Tråkigt med mf :/ 

Jag vet vad du går igenom dock med lång cykel. Min verkar just nu vara inställd på att bli längre för varje cykel och dessutom skita i äl totalt. Förra månaden var den 37 dagar och denna månad är på dag 35 just nu, men känns som att den kan bli längre än så. En vecka gör ju mycket, så testa absolut igen och tycker även det är smart att du ska uppsöka hjälp om du inte är gravid :) 
    Tack så mycket :) 
    Aa det är inte kul med lång cykeln när man försöker, men det var underbart när man inte försökte :) 

Jag hoppas att mensen håller sig borta tills på fredag och att jag får ett litet plus då * hoppas hoppas *
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!