• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • obalanserad
    Emmissara skrev 2015-01-06 21:15:05 följande:
    Känner igen den dr känslan av att inte våga, själv är jag på dag 61, tog ett test för 2 veckor sedan som visade ett svagt streck men vågade inte hoppas på de för mycket, förra söndagen tog jag ett digitalt som visade "ej gravid"

Har fortfarande inte fått min mens och har kvällsillamående nästan varje kväll och ikväll är det extra jobbig men vågar inte testa (har dock beställt hem test idag så får se om jag vågar testa på fredag eller ej)
    Oj. Tycker du ska till gyn och begära ett ultraljud :O
  • Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:52:52 följande:
    den är fin :)
    jag har en kandidat från Polen. Tako Balilla rosa till flicka marin till pojke :)

nedanför kommer jag inte ihåg namnen på men är från England :)

Den sista kommer jag heller inet ihåg namnet på haha men sparat alla sidor :P

Den i mitten finns i grön till pojke också.. och denna längst ner fanns i flera olika färger :)
    Alla de tre var riktigt fina,

Varför jag har valt bugaboo donkey är för att jag vill ha 2 barn väldigt tätt (typ åren efter varandra) och då är den vagnen smidig som kan göras om från en enkel vagn till en dubbel vagn
  • Emmissara
    obalanserad skrev 2015-01-06 22:16:14 följande:
    Oj. Tycker du ska till gyn och begära ett ultraljud :O
    Jag får se vad testet säger när jag har fått hem det men aa kommer kontakt gyn på måndag
  • Naniismamma
    Emmissara skrev 2015-01-06 22:16:49 följande:
    Alla de tre var riktigt fina,

Varför jag har valt bugaboo donkey är för att jag vill ha 2 barn väldigt tätt (typ åren efter varandra) och då är den vagnen smidig som kan göras om från en enkel vagn till en dubbel vagn
    ja det är ju väldigt smart :).. nästa barn blir mitt sista så har jag mina 4 barn :) mina 2 minsta nu är de 14 månader emellan skulle jag vara gravid nu blir de 18/19 månader mellan minsta å nästa :P
  • Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-06 22:27:19 följande:
    ja det är ju väldigt smart :).. nästa barn blir mitt sista så har jag mina 4 barn :) mina 2 minsta nu är de 14 månader emellan skulle jag vara gravid nu blir de 18/19 månader mellan minsta å nästa :P
    Okej, härligt med så många barn (skulle själv aldrig klara av det) har alltid sagt att jag vill ha 2 biologiska barn och eventuellt adoptera ett tredje efter några år, och jag vill ha dem nära varandra i åldern och ja vill vara ung (fyller 20 i feb) :)
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-06 18:06:21 följande:

Ja usch! Är väl inställd på att det inte kommer visa något hos gyn heller, utan att testen visat fel. Tänker att det är lika bra att vara det så slipper man bli så himla ledsen och besviken isåfall. Men känner också hur arg jag blir när jag tänker att det kanske visat fel. Tester som ska vara 99% säkra som det står på paketen. Kommer ju aldrig kunna våga lita på det igen isåfall. 

Okej. Aj då :/ men vad skönt ändå att veta att du har en tid och att du kommer att få göra en undersökning! Hoppas att det kommer går bra för dig! Ibland kan det hjälpa att bara få reda på att man ska få hjälp för att oron man har ska släppa, sån är jag iallafall. Jag slutade med p-piller i december 2013 så nu har det ju gått ett år för oss. Klart man börjar undra vad som inte står rätt till när det inte tar sig.. Så det blir nog bra att gå till gyn i vilket fall och se vad dom säger! 

Bästa är väl alltid att ställa in sig på att man inte är gravid, så blir man inte besviken.. Lättare sagt än gjort såklart. Ja det är sjukt om testen visar fel, vet inte om jag kan lita på mina då heller :s men cb brukar väl alltid visa rätt, eller? får se om mensen kommer innan kollen, annars får hon väl kolla efter bebbe eller kanske hitta vart mensen gömt sig..

Långpromenad på is med snö över och en het dusch senare känns mensen bara ännu längre bort. Alla småkänningar jag fick innan prommisen är som bortblåsta. :s har det gått ett år är det klart du ska gå till gyn och få veta varför det inte tagit sig :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:23:51 följande:

Är det någon här som bestämt vilken vagn ni vill ha när man väl får bebis?

jag har några kandidater haha

Skicka gärna in med bilder :D

Jag söker främst en vagn som passar båda könen, kommer köpa den innan förlossningen och har inga planer på att veta könet innan. Ska dessutom ha samma vagn till alla mina barn så ska ju passa hursomhelst :) vill ha en vagn som är lätt att göra till syskonvagn, då planen är 3 barn med 1-2 år mellan. :) svårt ändå tycker jag, finns så mycket att välja på..
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • ticcer
    Naniismamma skrev 2015-01-06 21:23:51 följande:

Är det någon här som bestämt vilken vagn ni vill ha när man väl får bebis?

jag har några kandidater haha

Skicka gärna in med bilder :D

Vi vill ha en vagn från Emmaljunga, tycker de är så fina och man kan välja så många olika färger och mönster på de :) Dessutom betalar mina svärföräldrar vår första barnvagn annars hade vi nig satsat på en bättre begagnad :) Det är ju dyrt med vagn :)
  • Naniismamma
    Emmissara skrev 2015-01-06 22:37:01 följande:
    Okej, härligt med så många barn (skulle själv aldrig klara av det) har alltid sagt att jag vill ha 2 biologiska barn och eventuellt adoptera ett tredje efter några år, och jag vill ha dem nära varandra i åldern och ja vill vara ung (fyller 20 i feb) :)
    ja det är jätte härligt :) hehe det är mycket jobb men så mycket kärlek också :) fick ju min första flicka när jag var 17 så har haft tid på mig att skaffa flera barn ^^, är 23 nu, men kommer hinna fylla 24 innan nästa barn :)
    aw adoptera är bra sak att göra :).
    ja visst vill man ha lite närmre i ålder på dom, dom brukar få så mycket bättre kontakt då.
    grattis långt i förskott hahaha :P
  • Naniismamma
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 23:06:18 följande:
    Jag söker främst en vagn som passar båda könen, kommer köpa den innan förlossningen och har inga planer på att veta könet innan. Ska dessutom ha samma vagn till alla mina barn så ska ju passa hursomhelst :) vill ha en vagn som är lätt att göra till syskonvagn, då planen är 3 barn med 1-2 år mellan. :) svårt ändå tycker jag, finns så mycket att välja på..

det är ju smart :), finns en hel del att välja mellan, puuh.

vi ska ju kolla könet och eftersom det är vårt sista barn så vill jag ha en vagn som lyser upp ordentligt ^^, har en svart nu till yngsta sonen men den ska ges bort till min bror när han får barn :)

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!