• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Emmissara
    FiaFalk skrev 2015-01-05 23:27:36 följande:
    Välkommen hit! :)

Vad tråkigt med mf :/ jobbigt att menscykeln strular så..
    Tack så mycket :) 

aa men det ska nog fixa sig till slut. Vi tjejer är grymt starka * girlpower *
  • snuffse
    alphson skrev 2015-01-06 01:53:39 följande:

Jag vet inte om jag hör till "dom yngre", är 23 år, haha. Men jag och min sambo har försökt bli gravids i ett år nu och tror just nu att vi äntligen lyckats! (Hoppas hoppas hoppas).

Vore kul iallafall att ha lite andra unga tjejer att följa under denna tid! :)

Välkommen hit :)

Det är vi över 20 som är lite äldre i den här tråden, jag är själv 22 ;) Det är tufft att hålla på och försöka i ett år ändå, jag vet hur det är när man passerar det också. Hoppas att det har blivit nåt nu då! :)
    MA Juli 2014, MF December 2014
  • Emmissara

Jag tänkte att jag skulle beställa hem nya graviditetstest idag, men frågan är om man ska beställa hem många (det blir ju billigare per test) eller om man bara ska beställa hem några få, 

om man är gravid så behöver man ju inte många men om man inte är gravid så kan jag ju spara de till kommande cyklar

haha inte så viktig fråga kanske men jag har alltid svårt att bestämma mig över små onödiga frågor :P haha

• Elolinon

Jag ger mig in jag också, intressant att läsa er diskussion :)

Jag är 23 och misstänker att jag är gravid. Vi fick tidigt missfall i höstas vid en oplanerad graviditet. Vi kände oss nog båda lite lättade då. Vi har egentligen sagt vi ska vänta något år till med barn, fast vi båda längtar. Upplevelsen med missfallet har fått oss att tänka annorlunda och insett att vi bara skulle bli glada av nyheten om ett barn. Vi har inte aktivt försökt bli gravida men inte skyddat oss särskilt aktivt heller. Vi ser det som en fin "olycka" alltså om det skulle bli så :)

Nu har jag samma känsla i kroppen som vid förra graviditeten. Inte några egentliga "gravidsymtom" utöver den där molande spännande värken i magen och ryggen. Men jag känner mig lika säker som sist.

Vet nu inte om jag ska njuta av känslan och börja ställa in mig på att jag kan vara gravid eller om jag ska vara mer försiktig och ställa in mig på ett till missfall. Att få ett nu skulle göra mig så mycket mer ledsen än sist nu när vi omvärderat hur vår närmsta framtid ska se ut. Oron finns ju också såklart att jag är en sån som ska drabbas av många missfall - min värsta mardröm.

Igår kväll fick jag en liten liten blödning. Vet inte om jag ska tolka det som mensen är på gång eller nidblödning. Jag är bim -4 idag, kan mer eller mindre ställa klockan efter mensen annars.

Ja, ni får ursäkta, vet inte om jag ställde någon fråga här egentligen eller tillförde något alls till diskussionen men jag kände att jag behövde skriva av mig lite :) vill hålla diskussionen om det här hemma kort då jag vet att min sambo hoppas på det här.

• Enbarnsmamma01

Hej ,jag har en fråga?

Jag fick min mens för någon dag sen,dagen efter fick jag inget blod?

Nu är det bara lite blod.vad kan det beror på?

• FiaFalk
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 23:40:36 följande:

Jag är född i April, så jag har alltid fått köra moppe, körkort, krogen osv tidigare än min bästa vän som är född i September, vet att hon hade det lite jobbigt med det. Hade jag kunnat bestämma exakta datumet hade det varit på våren/sommaren, men nu då jag försökt i snart ett år får ungen komma vilken månad den vill, jag bryr mig inte alls längre utan vill bara ha min lilla plutt hos mig nu :)

Ja, det kan jag verkligen förstå!
  • alphson

Jag håller på att bli galen här hemma.. Sambon och jag plussade igår morses! Vi trodde knappt att det var sant! Jag tog ett extra test två timmar senare och plussade då med.

Gjorde ett digitalt test imorses och då visar det negativt?! :( Känns så himla hopplöst just nu! Hur ska man någonsin kunna lita på testen när dom visar så himla olika? Och vilket utav dom ska man lita på? Så jävla förvirrande..

• Ztarduzt
    Enbarnsmamma01 skrev 2015-01-06 11:54:08 följande:

Hej ,jag har en fråga?

Jag fick min mens för någon dag sen,dagen efter fick jag inget blod?

Nu är det bara lite blod.vad kan det beror på?

Det kan vara väldigt olika. Beror på vart i cykeln du är,beror på blodvolym osv. Nidblödning, spottings, blödning trots gravid osv.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    alphson skrev 2015-01-06 12:20:03 följande:

Jag håller på att bli galen här hemma.. Sambon och jag plussade igår morses! Vi trodde knappt att det var sant! Jag tog ett extra test två timmar senare och plussade då med.

Gjorde ett digitalt test imorses och då visar det negativt?! :( Känns så himla hopplöst just nu! Hur ska man någonsin kunna lita på testen när dom visar så himla olika? Och vilket utav dom ska man lita på? Så jävla förvirrande..

Vart i cykeln är du? Hur känsliga är testen? Är dom första testen mycket känsligare än det digitala och du testar med det digitala innan man "ska" kan du få felaktigt negativ. Detta med tester, när man kan testa osv. är en djungel...
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • alphson
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 12:30:58 följande:
    Vart i cykeln är du? Hur känsliga är testen? Är dom första testen mycket känsligare än det digitala och du testar med det digitala innan man "ska" kan du få felaktigt negativ. Detta med tester, när man kan testa osv. är en djungel...
    Jag har ganska oregelbunden mens och har därför inte helt koll på min cykel, det har krånglat lite grann under hösten.. Men så som jag räknar det är jag på bim +11 idag, hade min senaste mens 19/11. Så jag tänker att det kan omöjligt vara för tidigt att testa. 

Testen som visade plus var från Apoteket Hjärtat. Det blev plus på mindre än en halv minut, båda gångerna. Har dock läst runt och det är flera som skriver att dom blivit lurade av dessa test, men det gäller även tester av andra märken också vad jag har förstått det som.

Vet inte om det bästa är att kanske ringa till gyn och säga som det är och fråga om man kan få en tid för undersökning? Känns nästan ohållbart för att gå runt och inte veta hur det ligger till. :/
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!