• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Naniismamma
    ticcer skrev 2015-01-07 06:49:03 följande:
    Vi vill ha en vagn från Emmaljunga, tycker de är så fina och man kan välja så många olika färger och mönster på de :) Dessutom betalar mina svärföräldrar vår första barnvagn annars hade vi nig satsat på en bättre begagnad :) Det är ju dyrt med vagn :)
    emmaljungas vagnar är bra :) och verkligen jätte fina :D.. skönt att få vagnen betald faktistk, är så mycket annat som också måste köpas, o det är ju väldigt dyrt , speciellt med vagnar, den jag har till sonen nu är begagnad men ser helt ny ut , användes bara någon månad i förra hemmet :)

är väldigt kul att få skämma bort sin lilla bebis ^^
  • Ztarduzt
    Naniismamma skrev 2015-01-07 12:31:44 följande:

det är ju smart :), finns en hel del att välja mellan, puuh.

vi ska ju kolla könet och eftersom det är vårt sista barn så vill jag ha en vagn som lyser upp ordentligt ^^, har en svart nu till yngsta sonen men den ska ges bort till min bror när han får barn :)

Finns för många modeller, helt klart.. Om hälften kunde försvinna hade det varit så mycket lättare att välja..

Ja det förstår jag :) hur kommer det sig att du vill ha fyra barn? Jag funderar på det, men vill ändå att hela familjen ska kunna rymmas i en xc70/xc90..vill nog ha en röd vagn, eller svart med röda detaljer, för det passar båda könen enligt mig :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Emmissara
    Naniismamma skrev 2015-01-07 12:29:15 följande:
    ja det är jätte härligt :) hehe det är mycket jobb men så mycket kärlek också :) fick ju min första flicka när jag var 17 så har haft tid på mig att skaffa flera barn ^^, är 23 nu, men kommer hinna fylla 24 innan nästa barn :)
    aw adoptera är bra sak att göra :).
    ja visst vill man ha lite närmre i ålder på dom, dom brukar få så mycket bättre kontakt då.
    grattis långt i förskott hahaha :P
    Kan tänka mig att det är fullt upp men som du säger så får man så mycket kärlek tillbaka,

Aa adoptera har alltid funnits i mina tankar, men får se det är en tuff process.

Haha tack så mycket :)
  • Emmissara

jag har en liten fundering som jag behöver er åsikt om.

Graviditetstestet som jag tog den 23dec  och man ser ett svagt streck,  iaf det testet mäter på 10 hCG i mIU/ml, sen tog jag ett digitalt test den 28dec som visade "ej gravid" men de testet mäter på 25 eller 50 hCG i mIU/ml. 

kan det vara så att jag har låga hormoner och därför visade mitt andra test negativt? 

har beställt hem tester så de kommer nog imorgon eller på fredag så jag får väl reda på det då hur som helst, men kan inte sluta fundera ändå om det finns något hopp
    De kompisar som jag har pratat med och som har fått se bilder på testet har redan sagt grattis och säger att de andra testet måste ha visat fel då de tycker att alla mina symtom och första testet visar mot att jag är gravid, men jag vågar inte tro på det. 

• obalanserad
    Emmissara skrev 2015-01-07 15:35:02 följande:

jag har en liten fundering som jag behöver er åsikt om.

Graviditetstestet som jag tog den 23dec  och man ser ett svagt streck,  iaf det testet mäter på 10 hCG i mIU/ml, sen tog jag ett digitalt test den 28dec som visade "ej gravid" men de testet mäter på 25 eller 50 hCG i mIU/ml. 

kan det vara så att jag har låga hormoner och därför visade mitt andra test negativt? 

har beställt hem tester så de kommer nog imorgon eller på fredag så jag får väl reda på det då hur som helst, men kan inte sluta fundera ändå om det finns något hopp
    De kompisar som jag har pratat med och som har fått se bilder på testet har redan sagt grattis och säger att de andra testet måste ha visat fel då de tycker att alla mina symtom och första testet visar mot att jag är gravid, men jag vågar inte tro på det. 

Har du bild på testet? Har du varit gravid innan? Kan sitta kvar hormoner? Jag plusade fortfarande 3 månader efter en abort förut.
  • Emmissara
    obalanserad skrev 2015-01-07 15:55:25 följande:
    Har du bild på testet? Har du varit gravid innan? Kan sitta kvar hormoner? Jag plusade fortfarande 3 månader efter en abort förut.

jag har en bild från "inom tiden", men den bilden blev inte så bra men jag kan lägga upp den, sen har jag när det har torkat, dock så är det nästan lika skarpt i verkligheten då som det var "inom tiden". 

jag hade ett tidigt MF i mitten av maj, och jag har tagit test i höstas som visade negativt så de tror jag inte. 

• Emmissara

oj va dålig kvalité bilderna fick, men men får se vad testet säger som ja kommer ta när de kommer hem. 

obalanserad skrev 2015-01-07 16:26:38 följande:

Tycker det ser ut som ett spökstreck tyvärr

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!