Saffron skrev 2015-01-23 13:07:07 följande:
Hej!
Grattis till alla plus! :)
Nu kanske jag vågar gå med i en grupp!
38 år, väntar första barnet.
Plussade strax före jul och enligt ägglossning har jag bf nån gång slutet augusti/början av september.
Anledningen till att jag inte gått med i någon grupp än är att min man och jag har väldigt tråkiga erfarenheter i bagaget. Vi har försökt bli gravida i snart 5 år, och det har varit ägglossningsstimuleringar och ivf-försök. Vi har varit gravida 2 ggr innan, utomkved augusti 2013 som slutade dramatiskt i akut operation, samt en tvillinggraviditet som slutade i MF/MA i v 9 i april 2014. Med detta bakom sig har vi inte ens vågat göra någon "happydance" hemma. Snälla, kom inte med en klämkäck ramsa om att vi väntar barn och inte missfall. Har man våra erfarenheter vet man att man inte kan slå klackarna i taket än. Troligtvis kommer jag inte slå klackarna i taket förrän min mage är för stor för detta!
Pga utomkvedet har vi fått göra tidiga ultraljud, och den lilla knodden var lite senstartad. Ett ultraljud innan nyår visade bara hinnsäck och gulesäck. 9 dagar senare ett tickande hjärta. I torsdags gjorde vi ett tredje ultraljud, och då hade den vuxit till sig, nästan vuxit i kapp och hjärtat slår fint. Bedömdes vara i v 9. Så nu börjar vi andas ut och faktiskt tro på att vi kanske kommer att bli föräldrar i augusti/september! (Ingen dålig födelsedagspresent då jag fyller år 4 sep... )
Har redan skrivit in mig hos BM (samma som vid tidigare graviditeter). Nytt ultraljud om 2 veckor och KUB veckan efter det!
Finns det någon facebookgrupp? Är alltid lättare att följa en grupp där!
Grattis till graviditeten!
Har själv ett tråkigt MA bakom mig och vet hur jobbigt det är. Vågar inte tro att allt går bra förrän man är långt gången. Har dock fått en frisk flicka sen dess, så det kan gå bra efter jobbiga tider med. Den här ggn är graviditeten inte alls planerad så tanken på MF/MA finns inte än knappt. Knappt jag landat i att jag ÄR gravid. Men gissar att oron kommer komma sen ????