• Svar på tråden BF september 2015!
  • alanism

Jag ska ringa mvc imorgon. Har inte skrivit in mig ännu så ska göra det. Men det är så jobbigt när jag inte har någon o prata med då vi inte vill säga något till nån än.. men folk börjar väl undra snart då ja knappt går utanför dörren.. får se vad dom säger imorgon.. tack..

• Madicken01

När vi väntade lillebror så visade vi UL-bilden från kub-testet för syskonen, då 9 och 4 år, så fick de gissa vad det var. Det hela filmades. Ett mycket roligt minne :)

• Thelma88

BF 28 /9 enligt appen ;)

Vågar inte hoppas på för mycket såhär tidigt, men längtar redan ihjäl mig.. 8 månader (förhoppningsvis) kvar..phu!

• MrsC81

Hej på er!

Jag är nu i 6+4, förmodligen, har ju inte gjort ul än. Längtar så till att få berätta för alla men vill vänta tills den värsta risken är över. Men hur räknar man egentligen v.12 i det sammanhanget? Är det när man går in i vecka 12 eller är det 12+0?

• sagofröken
    MrsC81 skrev 2015-01-25 17:43:41 följande:

Hej på er!

Jag är nu i 6+4, förmodligen, har ju inte gjort ul än. Längtar så till att få berätta för alla men vill vänta tills den värsta risken är över. Men hur räknar man egentligen v.12 i det sammanhanget? Är det när man går in i vecka 12 eller är det 12+0?

Hej, (och grattis!) vecka12+0, alltså 12 fulla veckor, "i vecka 13" är det som man brukar säga att mf-risken sjunker. 

Vår fyraåring kommer att få veta efter KUB i 12+2 om allt är bra då. Om hon inte tidigare börjar uttrycka oro över mitt mående (spyr varje dag), då får vi kanske tänka om. Hur vi ska kunna hålla tyst inför henne i 26 dagar till, det blir en riktig utmaning! 

Känner att jag smyger omkring och småkommenterar i alla septembertrådar, men kan inte låta bli, svårt att välja en tråd och vara den trogen :)
  • lizanilander
    MrsC81 skrev 2015-01-25 17:43:41 följande:

Hej på er!

Jag tror man räknar när man gått 12+0 :)
  • TreA

Go kväll! När planerar ni ringa till MVC för att boka tid för inskrivning?

• MaCeLu
    TreA skrev 2015-01-25 19:10:06 följande:

Jag tänker vänta ett par veckor till...

Är ju inte så långt gången (5+6) pch det är ju mitt femte barn så jag har inte så mkt frågor el så jag känner att jag måste ventilera "snabbt". ????
  • sagofröken
    TreA skrev 2015-01-25 19:10:06 följande:

Jag blev inskriven redan nu i v.9, hos min BM måste man vara ute i god tid så det finns tider som funkar. Vi bokade in datum för kub och rul direkt tex. Har ens BM gott om tider så behöver man inte ringa så tidigt förstås :) 
  • MaCeLu

Vi kommer även vänta så långe som möjligt att betänkta för barnens dels blir väntan så lång och så tror jag dom kommer sucka mer än hoppa av glädje. Dom är ju allt mellan 4 och 16 år, så det blir ju allt från katastrofen att inte vara familjens bortskämda minsting längre, till tanken hos den äldsta att hennes föräldrar gjort ngt så äckligt som krävs för att det ska bli ett barn typ... ????

Så vi håller på den karamellen ett tag.

För dom är det ju roligast när bebisen väl kommer. Då är det ju bara roligt och väldigt mysigt ??

Svar på tråden BF september 2015!