• Svar på tråden BF september 2015!
  • 1StoltMamma

Vi har redan berättat till våran lilla som blir 3, hon tycker de är jätte roligt och pratar om bebisen ofta. Får försöka prata bort de om hon nämner de inför någon annan men än har de inte skett haha

• Cessely

Ja jag ska INTE berätta än. Tycker bara det är kul att planera HUR man ska säga till syskonen sedan när det väl är dax. Vi tänkte vänta till efter KUB då vi vet hur bebis mår. Mycket kan ju hända på vägen tills dess!

• josefine bornstrom

vi har en son på 2,5 år. har inte en aning om hur vi ska berätta för honom. så tar gärna emot tips. =) vi tänkte berätta för familjerna på alla hjärtans dag. vecka 8+1. vet att det är lite tidigt men känner att det är bättre om nått skulle gå fel för då har vi fullt stöd av de närmaste. =)

• Mickkan

Hej!

Jag vill också gärna vara med här:)

Den lille beräknas komma runt 20 september. De är vår första!

• Asarick80

Hänger gärna på med om jag får.

Första barnet och beräknat runt 26 sept enligt gravidappen.

• alanism

Är beräknad i början av sep. Har två barn sen tidigare. Men aldrig mått såhär. :( jag ligger till sängs dygnet runt, mår illa, har mol värk till och från i magen, är inte hungrig men äter typ hela tiden för att inte må så illa. Svettas så det rinner när ja sover och fryser om ja lyfter på täcket. Jag har gått upp nästan 7 kg sen det började för 3-4 veckor sen då jag inte rör mig alls. Torr i munnen och läpparna spricker, kan knappt andas genom näsan då jag är täppt till o från.. Känns som jag sprungit maraton bara jag går ur sängen. Orkar ingenting och gråter till och från. Jag känner mig totalt värdelös och mina barn lider.. mina hundar får inte sina vanliga promenader och jag mår bara skit... jag vill verkligen inte må såhär, känns som det inte är värt det för alla lider runt omkring mig.. jag svarar inte i telefon längre för ja orkar inte prata... har testat alla matråd ja hittat och inget fungerar... tidigare graviditeter har varit som en dans på rosor jämfört med detta.. vet inte vad jag ska ta mig till....

• IMHO

Efter nyår, innan jag visste att jag var gravid, hörde brorsan av sig till oss syskon. Han var sjukt irriterad på att julbordet satt sig runt midjan och utlyste en gå ner i vikt-tävling. Så nu rapporterar vi in vår vikt en gång i veckan. Han lägger in det i ett diagram som han skickar tillbaka. Vi får se om min förhoppningsvis kommande viktuppgång lyckas avslöja nyheten på ett roligt sätt.

• IMHO
    alanism skrev 2015-01-25 14:41:24 följande:

Är beräknad i början av sep. Har två barn sen tidigare. Men aldrig mått såhär. :( jag ligger till sängs dygnet runt, mår illa, har mol värk till och från i magen, är inte hungrig men äter typ hela tiden för att inte må så illa. Svettas så det rinner när ja sover och fryser om ja lyfter på täcket. Jag har gått upp nästan 7 kg sen det började för 3-4 veckor sen då jag inte rör mig alls. Torr i munnen och läpparna spricker, kan knappt andas genom näsan då jag är täppt till o från.. Känns som jag sprungit maraton bara jag går ur sängen. Orkar ingenting och gråter till och från. Jag känner mig totalt värdelös och mina barn lider.. mina hundar får inte sina vanliga promenader och jag mår bara skit... jag vill verkligen inte må såhär, känns som det inte är värt det för alla lider runt omkring mig.. jag svarar inte i telefon längre för ja orkar inte prata... har testat alla matråd ja hittat och inget fungerar... tidigare graviditeter har varit som en dans på rosor jämfört med detta.. vet inte vad jag ska ta mig till....

Stackare, det låter ju hemskt. Jag ligger i sängen och känner mig "sjösjuk" idag, men har svårt att tycka synd om mig själv när jag hör hur du har det.

Har du pratat med MVC eller sjukvårdsrådgivningen? Kanske finns mer hjälp att få för att lindra besvären?
  • lördagsgodis

Jag kör på åksjuketabletter och visst blir man trött men jag kan stå och gå och vara lite människa iaf.

Idag köpte jag faktiskt två bebisdockor, en pojke och en flicka så ska dom få en skattjakt sen och på slutet hittar de dessa så får dom gissa om det blir en lillebror eller lillasyste kanske klämmer in lite godis oxå för att få en extra positiv skruv;) vi har två böcker om hur barn blir till redan så jag tror dom vet den biten men ska se om man hittar en bok om en sladdis, finns ju böcker om allt nu!

Svar på tråden BF september 2015!