• Svar på tråden BF september 2015!
  • Floffeen

Hej, hoppas jag får vara med här.
    Bf 27 september enligt senaste mensen 
    2 oktober om man räknar från ägglossningen. 
    kan ju bli vilket som men satte 30 september som bf datum så länge.

har inga direkt symtom förutom natt illamående.

• lördagsgodis

Grattis till alla nya!:)

Jag funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, sist var det inget att fundera på då sonen var så liten men nu vill jag göra det lite extra speciellt, vet bara inte hur. Några idéer ?

• 26number1

Skattjakt med ledtrådar? Hur gamla är barnen? :)

lördagsgodis skrev 2015-01-24 22:12:08 följande:

Jag funderar mycket på hur jag ska berätta för barnen, sist var det inget att fundera på då sonen var så liten men nu vill jag göra det lite extra speciellt, vet bara inte hur. Några idéer ?

• lördagsgodis

Dom är 7 och 5, jag har faktist funderat på skattjakt men kan inte komma på vad dom ska hitta. Vill ju att det ska vara något konkret som dom tycker är roligt och kan relatera till.

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-24 23:03:03 följande:

Dom är 7 och 5, jag har faktist funderat på skattjakt men kan inte komma på vad dom ska hitta. Vill ju att det ska vara något konkret som dom tycker är roligt och kan relatera till.

Funderar jag med, Mina är 4 och nästan 7. Tänkte kanske boken Jag ska få ett syskon. Man läser den boken, har en mysig stund tillsammans och sedan avslutar man boken med att de ska få ett syskon. Ja så tänkte nog jag, OM det inte är någon annan som kommer på något bättre ;)
  • Emeralda
    lördagsgodis skrev 2015-01-24 22:12:08 följande:

Vi tänker vara hemliga ett tag till men en av våra döttrar fyller år i februari så ev berättar vi då. Fast vi vill kanske vänta lite till innan "alla" får veta och berättar man för en nioåring och en tioåring finns ju risken att dom berättar vidare bara för att dom blir så uppspelta och inte kan hålla tyst :P
  • aeo83

Våra grabbar är 5 & 6 och jag har också funderat jättemycket på hur vi ska berätta :)

Ska iaf definitivt vänta för jag litar då inte på att dom ska kunna hålla tyst om det :D

• TreA

Kul att fler har syskon och funderar över när och hur man ska berätta! Samma här, våra är ju 7 och 5! Tror vi inväntar v.13 iaf. Gissar att när barnen vet så berättas det för många...

• Spegeelbild

Jag undrar om vår stora dotter kommer förstå lite mer denna gång hon är 2 1/2 nu kommer vara 3 år när bebis har kommit eller ja om det blir som dom andra gångerna så fyller hon år i augusti samtidigt som bebis om det blir en månad tidigare

Svar på tråden BF september 2015!