• Svar på tråden BF september 2015!
  • Thelma88

Verkligen!! Nu i början är man nervös över allt möjligt ju så man är så glad för varenda dag man får vara gravid :)

Lissing skrev 2015-01-25 21:12:59 följande:

Många nya som ploppar in här, kul Idag går jag in i vecka 8 (7+0).Varje vecka är en milstolpe.

• Grus grus

Trodde knappt att det skulle bli fler nu, för nu börjar det bli oktober - bebisar.

Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Floffeen

Någon här som vet vad Ipren och andra antiinflammatoriska läkemedel kan ge för fosterskador?

De är väl bara Alvedon och panodil man kan ta?

• Madicken01
    Grus grus skrev 2015-01-25 21:31:09 följande:

Trodde knappt att det skulle bli fler nu, för nu börjar det bli oktober - bebisar.

Ja man väntar nästan på att oktober-tråden skall dyka upp som ett tecken på att vi kommit en bit på vägen ;)
  • Grus grus
    Madicken01 skrev 2015-01-25 22:19:16 följande:

Ja man väntar nästan på att oktober-tråden skall dyka upp som ett tecken på att vi kommit en bit på vägen ;)

Haha! Precis så tänker jag med! Har faktiskt till och med kollat lite efter den.
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Lissing
    Grus grus skrev 2015-01-25 22:51:54 följande:
    Haha! Precis så tänker jag med! Har faktiskt till och med kollat lite efter den.
    Finns sept/okt-trådar, men ingen för bara oktober vad jag sett ^^ 
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • aeo83

Haha, ja fy fasen vad dom här första veckorna går långsamt :D

• mlcmlc
    Floffeen skrev 2015-01-25 22:09:15 följande:

Någon här som vet vad Ipren och andra antiinflammatoriska läkemedel kan ge för fosterskador?

De är väl bara Alvedon och panodil man kan ta?

Först: Är inte läkare el. medicinare men: Alvedon är tryggt. Ipren ska väl undvikas i tidig grav. pga. ökad risk för mf. Tror inte jag sett ngt länkat t missbildningar. NSAID ges men längre fram i grav. 

Men! det viktigaste är att ringa läk/spec., de har den senaste infon som uppdateras kontinuerligt. snart är kl 8 o du kan få svar! Lycka till!
Svar på tråden BF september 2015!