Mijjan skrev 2015-03-12 06:57:14 följande:
Ska inte svara helt säkert men tror att om man blir sjukskriven på sin semester så får man behålla alla sina semesterdagar? Jobbade i hemtjänsten för några år sedan när någon lyckades skära upp handen i början av semestern och hon fick behålla alla sina semesterdagar...
Jag kommer ta semester v30-34 när jag är i v.31-35. Jag jobbar shift och har ganska lugnt från midsommar fram till v.30 bortsett från v. 29 som är en hästvecka... Får väl se om det går att komma tillbaka semestern men siktar och hoppas på det. Har BF 25 sept. Har inget fysiskt ansträngande jobb så hoppas det går... Har inte berättat än så får väl se vad de säger :)
tack för ditt svar ????..
Jag hade med tänkt ta sen semester men man får inte spara mer än 5 semesterdagar per år på mitt jobb så blir jag sjukskriven vet jag inte när jag ska ta ut dem..
Var så arg igår för de sa att jag måste planera in när jag går hem så de INTE behöver avbryta sin semester om jag ska gå hem..
Men jag kanske till och med blir så dålig att jag måste gå hem i maj, hur ska man veta liksom;)..
Hoppas du får en lyckad graviditet.
Mvh