• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1
    Marian03 skrev 2015-03-24 18:14:00 följande:

Haha ja hon är det, väldigt ego kärring. Men när hon ska typ se en uppvisning hennes barnbarn har så ska hon typ va ledig hela dagen och alla ska förstå det, ungefär... Hopplös :P

Jag vill med gärna jobba så långt inpå jag kan, men ska nog dra sista augusti ändå bara för att reta henne ;) haha. Ja men även för min egen skull så jag kan fixa lite hemma och varva ner osv. Jag har varit där på jobbet ett tag nu så som tur är vet chefen redan vad jag går för och att jag alltid ställer upp vilket känns skönt :)

Förstår dig att det kan kännas att man vill få visa vad man går för, jag är likadan :)

Antar att man känner av sen när det börjar närma sig, hur man sover och om man skulle få värk osv så kan man kanske bestämma sig efter det :)

Ja alltså, jag tänker verkligen inte jobba och "härda ut" om jag får ont eller bli att må dåligt. Ett jobb är trots allt bara ett jobb och min erfarenhet är att så länge man inte är kräsen så finns det fler :) Nästa vecka ska jag tala om på jobbet så håll gärna tummarna!
  • 1StoltMamma

Jag stressar inte över vikten men förra graviditeten gick jag upp 28 kilo och då levde jag på vaniljhjärtan haha denna gången tänker jag bara lite mer på vad jag äter, eller försöker. Jag har fått äta de som slunkit ner för jag kränkte som ett djur fram till i måndags. Peppar peppar kräker jag inte nu utan bara illamående. Blir dags att köpa mammabyxor nu iaf haha

• lizanilander
    Marian03 skrev 2015-03-25 09:42:32 följande:
    Nej det är sant :)

Om man ska tänka på sig själv någon gång så är det väl nu.

Man börjar märka nu hur folk i sin omgivning ska lägga sig i nåt oerhört om allt, är man första gångsförälder så får man nog utstå det... Allt ska de lägga sig i, alltså utan att man frågar. Gör mig jäkligt irriterad.

Hela grejen att jag vill köpa en ny barnvagn och inte en begagnad verkar störa folk nåt enormt. Jag har bestämt mig om färg, modell osv. Men folk vill ändå hitta en begagnad billigare åt mig, men varför? Låt mig köpa vagnen om jag vill! Den är inte ens galet dyr eller nåt.. :) ligger på 8000-10.000 beroende på vilka extra saker man ska ha till, det är inte superdyrt om man kollar runt bland barnvagnar...

Är det bara jag som råkar ut för folk som ska lägga sig i? Haha :) (tror inte det iofs)
    folk var snarare tvärtom med mig och vagn med första barnet, de tyckte det var mycket märkligt att jag inte vill köpa ny vagn till första barnet! men vi hade inte ekonomi till det men det selade tydligen inte någon roll, så ja, folk lägger sig i oavsett om man vill det eller ej :P

-3,5 kg i vecka 17.
  • MrsHeinerborg

Jag har blivit toksjuk, legat i två dagar men imorse åkte vi in till läkaren. Hade hög sänka, 40,1 grad feber o svimfärdig. Visade sig att jag har öroninflammation på båda öronen, svullen hals, luftrörskatarr som övergår till lunginflammation. Nu har jag lyckats få i mig första dosen av antibiotika o hoppas att den lille i magen inte tar skada!

• Marian03
    lizanilander skrev 2015-03-25 18:00:03 följande:
    folk var snarare tvärtom med mig och vagn med första barnet, de tyckte det var mycket märkligt att jag inte vill köpa ny vagn till första barnet! men vi hade inte ekonomi till det men det selade tydligen inte någon roll, så ja, folk lägger sig i oavsett om man vill det eller ej :P

-3,5 kg i vecka 17.
    Ja visst är det lustigt? :)

Allt är helt ok, ny eller begagnad osv bara man själv får göra det man tycker känns bra :) så konstigt att folk ska lägga sig i, oavsett vad man väljer så ska ju folk lägga sig i uppenbarligen ;) antar att man får vänja sig, haha...
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-03-25 14:59:14 följande:
    Ja alltså, jag tänker verkligen inte jobba och "härda ut" om jag får ont eller bli att må dåligt. Ett jobb är trots allt bara ett jobb och min erfarenhet är att så länge man inte är kräsen så finns det fler :) Nästa vecka ska jag tala om på jobbet så håll gärna tummarna!
    Det har du helt rätt i :)

Vad spännande, jag ska hålla tummarna för dig! :)
  • Emeralda
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-25 20:35:23 följande:

Jag har blivit toksjuk, legat i två dagar men imorse åkte vi in till läkaren. Hade hög sänka, 40,1 grad feber o svimfärdig. Visade sig att jag har öroninflammation på båda öronen, svullen hals, luftrörskatarr som övergår till lunginflammation. Nu har jag lyckats få i mig första dosen av antibiotika o hoppas att den lille i magen inte tar skada!

Jag var superdålig i bihåleinflammation när jag väntade första barnet och käkade först mängder Alvdeon och sen Citidon då VC vägrade tro på att jag hade just bihåleinflammation och valde att bara behandla min överjävliga huvudvärk. Sen fick jag iaf antibiotika och blev bra på en dag.. Jag fick sen en fantastiskt fin flicka som var fullt frisk, så bebisen tar inte skada av medicinen (jag förutsätter att de valde passande antibiotika åt dig som går bra att ta när man är gravid).

För övrigt vill jag idag skänka ett stort tack till Kortisonnäsprayen! Ända sedan den där bihåleinflammationen så får jag problem med bihålorna så fort jag blir förkyld, vilket jag nu varit i ungefär 4 v. Jag frågade BM om det var ok att ta sån nässpray och det var det. Började igår och inatt är första natten på länge jag inte vaknat att att inte kunna andas och jag är inte alls täppt nu och har inte ont i huvudet! *Halleluja* (Hoppas det håller i sig!)
  • MrsHeinerborg

Tack Emeralda.

Ja jag fick medicin som babyn ska klara men blir orolig när jag inte känt rörelser som jag brukade, tänker att den måste påverkad av medicinen o sover.... Ska ringa min bm o se om jag kan få ett ul annars åker jag nog till gynakuten om jag inte känner ngt på hela dagen.

• Emeralda

Undrar undrar undrar... om det kan vara så att det är bebisen jag känt några gånger nu? Är i 13+3 idag och har känt "nåt" som duttar/sprattlar till långt ner i magen. Har iof stora problem med trög och uppsvälld/uppblåst mage så gasbubblor är ju iof mer troligt.. Men detta är min tredje graviditet och jag minns känslan från de andra gångerna. Det dröjde iof till nån dag innan RUL på första (v18) och kanske till v15 på andra och jag tycker 13+3 är tidigt att känna nåt, men jag VILL att det är så ju (otålig..) :p

• Längtanefterenliten

Gjorde kub förra veckan och vi fick 1/20000 på ds och nån av de andra och 1/500 på en tredje, minns inte vilken trisomi det var.. Men nu är jag jätteorolig!! 1/500 känns som skitdåliga siffror när jag är 23 år?:(

Svar på tråden BF september 2015!