• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1
    sagofröken skrev 2015-03-26 11:57:30 följande:

Fått höra flera dagar i rad att jag har så himla stor mage, och inte på skämt utan: "När ska du ha? Oj! Augusti?!? Jag trodde det var dags snart... Men... Är det tvillingar?" SUCK. Ännu tröttare på mig själv som håller på och ursäktar mig hela tiden, som att de har rätt och min mage är "fel".... Vad fan liksom. Trodde jag skulle vara mer härdad denna gång. Så fruktansvärt ovanligt tjock är jag väl inte?

Jag önskar att det syntes så väl på mig att det är bebiskilon!! Jag längtar tills magen blir så där fin!
  • MrsHeinerborg

Åkte till min bm idag o fick lyssna på hjärtat. Känns skönt att den lille står ut dör inne trots hög feber, mängder av alvedon o Kåvepenin!

• Sopp
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-27 11:16:15 följande:

Åkte till min bm idag o fick lyssna på hjärtat. Känns skönt att den lille står ut dör inne trots hög feber, mängder av alvedon o Kåvepenin!

Så skönt för er! Hoppas du kryar på dig i helgen
  • Manik

Är så glad. Gjorde ett fostervattensprov i förra veckan och nu har svaret äntligen kommit. Bebis är frisk! Så skönt det känns. Nu kanske man kan börja andas ut lite. :)

• lördagsgodis
    Manik skrev 2015-03-27 15:20:47 följande:

Är så glad. Gjorde ett fostervattensprov i förra veckan och nu har svaret äntligen kommit. Bebis är frisk! Så skönt det känns. Nu kanske man kan börja andas ut lite. :)

Grattis!!!
  • EijaIsland

Hej alla,

lite nyfiken på att veta om någon mer känt av Braxton Hicks sammandragningar?

Jag är  i vecka 16 (15+6) och kände av dem (iallafall antar jag att det är det jag känner, vet inte vad annars det skulle kunna vara?) första gången förra veckan redan.

Jag satt ner och helt plötsligt kändes det som att livmodern drog i hop sig. Lite underligt att beskriva,  men det som att det 'inre magen' spände ihop sig som magmusklerna gör när man gör situps.

Det gör absolut inte ont dock, utan känns verkligen som att något drar ihop sig (som jag har läst att det ska kännas) och det finns inget man kan göra för att få det till att 'slappna av'. Sedan dess har jag känt det ett par gånger, senast tidigare idag.

Någon annan som har erfarenhet av att känna dem så tidigt? Jag 'vet ju' att det ska vara helt ofarligt, såvida de inte kommer regelbundet eller gör ont, men det finns ju ändå ett litet oros-monster nånstans i huvudet som vill få bekräftat att det faktiskt är det jag tror det är, och inget att vara rädd för.

• Sopp
    EijaIsland skrev 2015-03-27 22:05:13 följande:

Hej alla,

Jag är  i vecka 16 (15+6) och kände av dem (iallafall antar jag att det är det jag känner, vet inte vad annars det skulle kunna vara?) första gången förra veckan redan.

Jag satt ner och helt plötsligt kändes det som att livmodern drog i hop sig. Lite underligt att beskriva,  men det som att det 'inre magen' spände ihop sig som magmusklerna gör när man gör situps.

Det gör absolut inte ont dock, utan känns verkligen som att något drar ihop sig (som jag har läst att det ska kännas) och det finns inget man kan göra för att få det till att 'slappna av'. Sedan dess har jag känt det ett par gånger, senast tidigare idag.

Någon annan som har erfarenhet av att känna dem så tidigt? Jag 'vet ju' att det ska vara helt ofarligt, såvida de inte kommer regelbundet eller gör ont, men det finns ju ändå ett litet oros-monster nånstans i huvudet som vill få bekräftat att det faktiskt är det jag tror det är, och inget att vara rädd för.

Är du säker på att det inte är fosterrörelser du känner? Det är ju lite som en sugande känsla långt inne. Sammandragningar tycker jag mer är en känsla som sitter "utanpå"
  • sagofröken
    EijaIsland skrev 2015-03-27 22:05:13 följande:

Hej alla,

Jag får sammandragningar ibland. Inte varje dag. Märker av dem framförallt när jag gått och lagt mig på kvällen och allt blir lugnt, inte ont men ibland lite obehagligt. Känner igen dem från förra graviditeten så oroar mig inte. Är i 17+3 nu. 
Svar på tråden BF september 2015!