BF2015 skrev 2015-03-26 10:23:02 följande:
Marian03
Jag har också tänkt mig att köpa en ny vagn pga att det kanske blir fler än ett barn de närmsta åren och då känner jag att det är likabra att köpa en osliten vagn :)! Rätt bra argument va;)?
Jag har det likadant ;). Speciellt min svärmor som jobbar på BVC! Sjuuukt irriterande, hon vill bara väl men det är så svårt att hålla god ton hela tiden under allt tjat.
Ex: Hon säger att jag inte får äta de, de och de.. får man inte ha honung i teet längre!? vad äre för snack? Om det nu är bakterier i honung dör väl dem när de kommer i 100gradigt vatten? Jag får inte äta godis!? jag äter sällan godis och när jag väl gör det i hennes närhet så är det opassande!? Så lite som jag äter kan det omöjligt vara farligt?!
Vilket babyskydd vi ska köpa så det passar i deras adapter dem har sen innan.. (min sambos syskon har ett barn påväg).
Jag bestämmer väl också vart min gräns går när jag lyfter saker, stannar hemma från jobbet när jag känner att det behövs, inte av minsta lilla hosta.
Hehe.. Skönt å skriva av sig lite..
Min sambo han förstår ju inte att jag tycker det är jobbigt :/.
Vi får lycka till med allt tjat helt enkelt ;).
Mina föräldrar där emot tjatar ingenting, de är bäst ;)! De är bara glada och ser hur bra jag mår just nu, och låter mig njuta :).
Ja det är verkligen ett bra argument :)
Men åh suck vad det låter jobbigt, lider med dig. Hade blivit tokig ifall min svärmor hade lagt sig i på det viset och kommenterat själva maten. Jösses :) självklart får man äta godis ibland, det gör jag. Inte varje dag men då och då, vad ska hända?
Och det där med babyskydd, suck haha...
Ja man behöver skriva av sig ibland, det är väldigt skönt att få ventilera ut det så känner man sig lite lättare efteråt! :)
Vad skönt att iallafall dina föräldrar håller sig lugna :)
Ja antingen får man vänja sig eller bita ifrån på de som är för jobbiga sen. Man kan ju skylla på hormoner om de tar illa upp haha...