• Svar på tråden BF september 2015!
  • EijaIsland

Nu kan jag ju inte vara säker, eftersom jag har noll att jämföra med. Men jag skulle hellre gissa på sammandragningar, eftersom det verkligen känns som att livmodern blir som en hård boll, och håller sig så i en minut kanske. Mer så än att något rör sig eller 'fladdrar' där inne. 

Jag har läst lite överallt att om det är sammandragningar så kan man ofta känna med handen hur livmodern blir hårdare, men tycker inte jag kan det. Nu har den inte riktigt 'poppat ut' på mig heller, ligger ff en hel del mage i vägen, känner bara livmodern som en kula direkt under byxlinjen.

Ni som vet av tidigare erfarenhet, hur skulle ni beskriva att sammandragningar såhär tidigt (typ 16 veckor) känns? 

• MrsHeinerborg
    Manik skrev 2015-03-27 15:20:47 följande:

Är så glad. Gjorde ett fostervattensprov i förra veckan och nu har svaret äntligen kommit. Bebis är frisk! Så skönt det känns. Nu kanske man kan börja andas ut lite. :)

Åh skönt. Nu kan du slippa den tanken o njuta! Grattis!!
  • MrsHeinerborg
    EijaIsland skrev 2015-03-27 22:53:02 följande:

Nu kan jag ju inte vara säker, eftersom jag har noll att jämföra med. Men jag skulle hellre gissa på sammandragningar, eftersom det verkligen känns som att livmodern blir som en hård boll, och håller sig så i en minut kanske. Mer så än att något rör sig eller 'fladdrar' där inne. 

Jag har läst lite överallt att om det är sammandragningar så kan man ofta känna med handen hur livmodern blir hårdare, men tycker inte jag kan det. Nu har den inte riktigt 'poppat ut' på mig heller, ligger ff en hel del mage i vägen, känner bara livmodern som en kula direkt under byxlinjen.

Ni som vet av tidigare erfarenhet, hur skulle ni beskriva att sammandragningar såhär tidigt (typ 16 veckor) känns? 

Hmm, försökt tänkt efter om jag tänkt på sammandragningar så tidigt, detta är min 3.e graviditet. Vet att magen blir hårdare mot kvällen men inte känt sammandragningar innan v.20

Dock känns det ju som den lille gör kullebytta där inne ibland o det är en konstig känsla.

Kolla upp så det inte är en UVI som spökar. Annars är det bara att njuta o hoppas att det inte blir värre....än.
  • lördagsgodis

Jag har fått sammandragningar sen två veckor tillbaka och det är tydligen vanligt och vanligare ju fler barn man fått innan.

• Emeralda

Hur har ni det med orken? Själv har jag nästintill varit förlamad av trötthet se senaste veckorna och vissa dagar är det lika än. Jag känner att alla muskler omvandlas till daller och det känns inte bra! Jag är en person som tidigare iaf försökt hålla mig aktiv med mountainbike, spinning, crossfit och friskisjympa. Jag hade en lång period med trötthet redan innan jag blev gravid då jag haft problem med celiaki och hypotyreos. Och det har varit totalt otänkbart med träning under den här tiden jag mått som sämst med trötthet och illamående (och en influensa på det). Jag kom nyss hem från en tre kilometers promenad och jag känner i benen att träningsvärk inte alls är osannolikt imorgon. Hur i helsike får man tillbaka muskler och ork nu när man känner sig såhär trött? Jag är orolig för att få värk i rygg när jag blir ännu tyngre nu när alla muskler är puts väck. Hur hittar ni ork och motivation till att hålla er aktiva under graviditeten? Sist jag var gravid hade jag häst, och då var det liksom en naturlig del av vardagen det där med fysisk aktivitet..

Kan tillägga att jag är i v 13+5 idag och illamåendet och tröttheten precis mer eller mindre gått över.

• Mockingjay

Idag är det livat i magen . Vecka 18, mitt andra barn så vet vad jag känner denna graviditet. Mysigt med sprattel ochans buff

• Sopp
    Emeralda skrev 2015-03-28 13:25:30 följande:

Hur har ni det med orken? Själv har jag nästintill varit förlamad av trötthet se senaste veckorna och vissa dagar är det lika än. Jag känner att alla muskler omvandlas till daller och det känns inte bra! Jag är en person som tidigare iaf försökt hålla mig aktiv med mountainbike, spinning, crossfit och friskisjympa. Jag hade en lång period med trötthet redan innan jag blev gravid då jag haft problem med celiaki och hypotyreos. Och det har varit totalt otänkbart med träning under den här tiden jag mått som sämst med trötthet och illamående (och en influensa på det). Jag kom nyss hem från en tre kilometers promenad och jag känner i benen att träningsvärk inte alls är osannolikt imorgon. Hur i helsike får man tillbaka muskler och ork nu när man känner sig såhär trött? Jag är orolig för att få värk i rygg när jag blir ännu tyngre nu när alla muskler är puts väck. Hur hittar ni ork och motivation till att hålla er aktiva under graviditeten? Sist jag var gravid hade jag häst, och då var det liksom en naturlig del av vardagen det där med fysisk aktivitet..

Kan tillägga att jag är i v 13+5 idag och illamåendet och tröttheten precis mer eller mindre gått över.

För mig är det lite till och från, vecka till vecka. Jag har perioder då gå och hämta ett glas vatten känns som att bestiga Mount Everest (inte för att jag vet hur det känns iofs). Det har varit bättre sen vecka 13 men nu i vecka 18 kom det tillbaka med besked! vill bara äta och sova. Det senare är ju tyvärr svårt med en liten där hemma.. Jag ser det viktigast att jag orkar leka med min son innan han går och lägger sig vid 19:30, sedan lägger jag mig på soffan. Var dock inte vältränad innan så jag vet nog tyvärr inte hur du känner det :(
  • Jeulina

Jag är också extremt trött igen! Behöver sova middag på dagen och lägger mig senast 22.00 och då är jag helt slut! Mitt tredje barn och tröttheten kom inte tillbaka så här. :/

• fyrklöver81

Vagn inköpt från jollyroom. En grå cresent trike. Riktigt bra pris! Kan tipsa Er att kolla den sidan????

Svar på tråden BF september 2015!