EijaIsland skrev 2015-03-27 22:53:02 följande:
Nu kan jag ju inte vara säker, eftersom jag har noll att jämföra med. Men jag skulle hellre gissa på sammandragningar, eftersom det verkligen känns som att livmodern blir som en hård boll, och håller sig så i en minut kanske. Mer så än att något rör sig eller 'fladdrar' där inne.
Jag har läst lite överallt att om det är sammandragningar så kan man ofta känna med handen hur livmodern blir hårdare, men tycker inte jag kan det. Nu har den inte riktigt 'poppat ut' på mig heller, ligger ff en hel del mage i vägen, känner bara livmodern som en kula direkt under byxlinjen.
Ni som vet av tidigare erfarenhet, hur skulle ni beskriva att sammandragningar såhär tidigt (typ 16 veckor) känns?
Hmm, försökt tänkt efter om jag tänkt på sammandragningar så tidigt, detta är min 3.e graviditet. Vet att magen blir hårdare mot kvällen men inte känt sammandragningar innan v.20
Dock känns det ju som den lille gör kullebytta där inne ibland o det är en konstig känsla.
Kolla upp så det inte är en UVI som spökar. Annars är det bara att njuta o hoppas att det inte blir värre....än.