• Svar på tråden BF september 2015!
  • rosali84

Känner bebisen dagligen sedan ca 2 v, innan dess kände jag den då och då i ca 2 v. Är i v 19 nu. Så skönt att äntligen få bekräftelsen på att det verkligen är nåt där nu :) Den är riktigt vild emellanåt.

• 26number1

Jag fick min tid idag, UL 27/4 och är då i 19+6 om jag räknat rätt, känns jätte sent! Och svinlångt dit!!

• lördagsgodis

Här har dom gjort om så alla måste vara 18 fullgångna veckor vid rul, är tydligen för att de ska se organen bättre. Jag kommer vara i v19+5 eftersom påsken kom emellan.

• sagofröken

Jag har RUL 10/4 när jag är i v 19+3. Här var det jätteviktigt att jag skulle vara 18 fulla veckor, försökte få tid igår (åker utomlands idag) men var bara 17+6 igår så det gick inte :) Tror inte att jag känner bebis, fast jag trodde det för ett par veckor sedan. Men hört hjärtslagen med doppler så jag vet att den lever iaf.

Ställde mig på vågen imorse. Jag har ansträngt mig för att vara lugn med detta, både för att jag hatar vikthetsen mot/bland gravida och för att jag har ätstörningar i bagaget. Tänkt att jag ju äter så mycket och ofta jag måste för att inte kräkas. Men hade gått upp 8 kg nu i början av vecka 19. Kändes faktiskt rätt tufft. Hoppas jag ska må så bra nu att det kan börja plana av.

• lördagsgodis

Hoppas ni får en trevlig resa sagofröken! Varför väga sig alls förens efterkollen eller när man slutat amma tror inte jag tänker väga mig på långe så slipper man stressen;)

• 26number1

Vikten har också varit ett tufft moment för mig pga matproblem för några år sedan. Försöker att inte tänka på det men det ÄR svårt. Jag försöker tänka att så länge jag mår bra så mår fisen bra och har gömt undan vågen..

• Manik
    fyrklöver81 skrev 2015-03-30 21:38:06 följande:

Har ni börjar känna bebis än? Jag är i v 17 och Tror jag har känt lite pirr. Men önskar känna mer. Eftersom det är tredje barnet tycker jag det bör komma:/

Jag har känt av bebis ganska länge nu. Är i vecka 18 +3. Känner hur den rör sig där inne och ibland gör den kullerbyttor. Det är en livlig bebis.

RUL blir 8/4. Hur tänker ni kring att fråga efter könet? Vi är nyfikna av oss och vill gärna veta. :)
  • Sopp

Vi har RUL imorgon och jag är så sjukt nervös! Hoppas verkligen att allt ser bra ut. Vi kommer att fråga om kön, kommer bli superbesviken om de inte ser för jag är så himla nyfiken!

Svar på tråden BF september 2015!