• Svar på tråden BF september 2015!
  • beetroots

Igår köpte min sambo ett par byxor och tossor till bebisen (går in i vecka 17 imorgon och är osäker på om jag kännt bebisen eller annat) försökte förklara min oro för honom och att jag var lite skeptiskt till att köpa saker redan. "de struntar jag i, detta var gulligt och det är inget fel på bebisen!! Det vet jag!"

Så hoppas hoppas! Nu är de 19 dagar kvar till ul!

• EijaIsland
    Marian03 skrev 2015-04-01 01:31:40 följande:

Nu kände jag som ungefär nervryckningar man kan ha i nån muskel eller ögonlocket fast kändes från livmodern.

Kan det ha varit bebisen jag kände?

Man kan ju hoppas :)

Så har jag också känt, sen vecka 13 ungefär. Ofta undrat om det kan vara baby.
  • lördagsgodis

Hello84 grattis till lyckat rul!

sopp man har rätt att känna sig lite besviken fastän man är jätte glad över det friska barn man väntar.

Män tror alltid att allt ska gå bra (iaf min) och dom har nästan alltid rätt oxå vilket ju är tur! Var glad över att din man glädja och är engagerad för honom är säkert kläderna ett sätt att få det mer verkligt:)

• dreaminggirl
    Marian03 skrev 2015-04-01 01:31:40 följande:

Nu kände jag som ungefär nervryckningar man kan ha i nån muskel eller ögonlocket fast kändes från livmodern.

Kan det ha varit bebisen jag kände?

Man kan ju hoppas :)

Det ÄR bebisen! Exakt så förklarade jag hur bebisen kändes i min första graviditet! Och det känns lika nu så nu vet jag att det är den! "Muskelryckningar" kallade jag känslan :)
  • beetroots
    lördagsgodis skrev 2015-04-01 16:07:59 följande:

Hello84 grattis till lyckat rul!

sopp man har rätt att känna sig lite besviken fastän man är jätte glad över det friska barn man väntar.

Män tror alltid att allt ska gå bra (iaf min) och dom har nästan alltid rätt oxå vilket ju är tur! Var glad över att din man glädja och är engagerad för honom är säkert kläderna ett sätt att få det mer verkligt:)

Jaa det är ju skönt, lät kanske lite väl negativ haha! Utan honom och hans säkerhet så hade jag verkligen blivit galen! Konstigt att han inte blivit galen på mig än hahah
  • lördagsgodis

Jag är oxå den som oroar mig här hemma och han som tar ner mig på jorden vilket jag är så tacksam för!<3

• EijaIsland
    dreaminggirl skrev 2015-04-01 16:15:04 följande:
    Det ÄR bebisen! Exakt så förklarade jag hur bebisen kändes i min första graviditet! Och det känns lika nu så nu vet jag att det är den! "Muskelryckningar" kallade jag känslan :)

Kul!

Fast ofta, eller ibland, k´nns det dock som att det inte kommer direkt ifrån dar livmodern ar....? Som att det ar närmre "ytan" an livmodern egentligen ar, just nu? Tror du det ar det anda? :)

• Emeralda

Har ni några bra råd gällande att få igång magen? Jag har så himla stora problem med (ursäkta min rättframhet) förstoppning. Jag gör allt jag vet att jag ska: jag rör mig, dricker mycket och äter "rätt" saker. Jag har psylliumfrön i müslin plus att jag tar Loraga 30 ml både morgon och kväll (mer än dubbel normaldos alltså). Vilken annan människa som helst hade bott på toa efter allt detta, men min mage vägrar jobba!! Då jag haft problem emellanåt sedan tidigare vet jag att Laxoberaldroppar funkar, men när man läser om det ska det inte användas av gravida utan "medicinsk inrådan". Någon annan som har nåt sånt där dundertips? Jag vill liksom att magen ska vara glädje och bebis, inte smärta och uppblåsthet :(

Svar på tråden BF september 2015!