• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Emeralda - prova lactulos! Det fick jag ta när jag blev helt förstoppad förra gången. En dag tog det bara stopp, sen åt jag iprincip ingenting på en vecka. Finns receptfritt på apoteket

• Pluppla
    Emeralda skrev 2015-04-01 20:39:15 följande:

Har ni några bra råd gällande att få igång magen? Jag har så himla stora problem med (ursäkta min rättframhet) förstoppning. Jag gör allt jag vet att jag ska: jag rör mig, dricker mycket och äter "rätt" saker. Jag har psylliumfrön i müslin plus att jag tar Loraga 30 ml både morgon och kväll (mer än dubbel normaldos alltså). Vilken annan människa som helst hade bott på toa efter allt detta, men min mage vägrar jobba!! Då jag haft problem emellanåt sedan tidigare vet jag att Laxoberaldroppar funkar, men när man läser om det ska det inte användas av gravida utan "medicinsk inrådan". Någon annan som har nåt sånt där dundertips? Jag vill liksom att magen ska vara glädje och bebis, inte smärta och uppblåsthet :(

Har exakt samma problem. Har blivit förstoppad 2 ggr där jag fick ta microlax. Och förstoppningen var hemskt!! Fy vad ont det gjorde.. Kändes som man skulle få ut en tegelsten ( ursäkta detaljerna ) så efter har jag varit livrädd att de skulle hända igen.. Så nu dricker jag massor massor med vatten, gick ner till Apoteket o pratade med dom och dom rekommenderade deras katrinplommonjuice. Hon menade på att prova natur grejer först när man är gravid så jag köpte det ( ganska dyrt 25kr för 2 dl ) och så gick jag på Ica och köpte katrinplommon. Så det var min start på dagen varje morgon. Men juicen blev för dyr kände jag så kom jag på att det finns i barnmats puré. En bruk för 8-9kr och det funkar också bra..

Så mitt tipps är katrinplommon i alla dess former :) och mycket vatten. Och kaffe :)
  • fyrklöver81

Har fått hem min crescent trike idag och är verkligen supernöjd! Kan rekommendera den. Bra pris med

• Korvstroganoff

Hej hej! Är i v 15 (14+3) och har läst igenom aaaaaallt ni skrivit! Gillar den här tråden så tänkte hoppa in! Har fått bf flyttad några gånger och just nu är det 26/9 som gäller! Ändras antagligen på rul 30/4! Längtar efter att få känna något!!!

• Inorr02

min mage bråkar en del jag kör på lactulos vid behov.

tiden går så sakta alla säger att de går fortare med andra men tycker de går så sakta. vill ha den 14 vill på rul 

har foglossning som bara den kan knappt gå på kvällen. 

• Emeralda
    Sopp skrev 2015-04-01 20:51:14 följande:

Emeralda - prova lactulos! Det fick jag ta när jag blev helt förstoppad förra gången. En dag tog det bara stopp, sen åt jag iprincip ingenting på en vecka. Finns receptfritt på apoteket

Loraga och laktulos är samma sak bara olika namn.

Jag ska testa katrinplommon fast jag vet att jag brukar få mer ont i magen av dom. Men om det hjälper så är det nog värt det!
  • lördagsgodis

Jag tar laxoberal droppar ibland när min mage strejkar, försöker oxå dricka mycket vatten och äter blötlagda loppfrön och mycket fibrer men ibland så får det bli droppar iaf.

• jmt

Jag skulle precis skrivs samma inlägg. Min mage får mig helt deppig. Jag har druckit katrinplommonjuice i 8 veckor typ och jag både avskyr det, blir fattig av det och nu tror jag att jag har blivit immun. Följer alla råd, vatten, rör på mig, fibrer, linfrön osv men inget hjälper. Vill oxå ha dundertips!

Emeralda skrev 2015-04-01 20:39:15 följande:

Har ni några bra råd gällande att få igång magen? Jag har så himla stora problem med (ursäkta min rättframhet) förstoppning. Jag gör allt jag vet att jag ska: jag rör mig, dricker mycket och äter "rätt" saker. Jag har psylliumfrön i müslin plus att jag tar Loraga 30 ml både morgon och kväll (mer än dubbel normaldos alltså). Vilken annan människa som helst hade bott på toa efter allt detta, men min mage vägrar jobba!! Då jag haft problem emellanåt sedan tidigare vet jag att Laxoberaldroppar funkar, men när man läser om det ska det inte användas av gravida utan "medicinsk inrådan". Någon annan som har nåt sånt där dundertips? Jag vill liksom att magen ska vara glädje och bebis, inte smärta och uppblåsthet :(

• Manik

Det är jättejobbigt när inte magen vill samarbeta. Har också själv problem med förstoppning men tycker att det hjälper att jag rör på mig, dricker kaffe, äter päron och katrinplommon. Dricker också väldigt mycket vatten. Men just päron, kaffe  och katrinplommon är det som får igång magen bäst på mig.

Svar på tråden BF september 2015!