• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03

Är det nån mer av er som redan upplever att livmodern känns nu, som om den typ är "i vägen"? Känner det när man sitter i soffan med uppdragna ben exempelvis att det är nåt där inne som tar emot :)

Halv-läskigt sådär hehe...

• swallow the big moon
    Marian03 skrev 2015-04-03 22:28:07 följande:

Är det nån mer av er som redan upplever att livmodern känns nu, som om den typ är "i vägen"? Känner det när man sitter i soffan med uppdragna ben exempelvis att det är nåt där inne som tar emot :)

Halv-läskigt sådär hehe...

Absolut! Kan inte ligga helt på mage för de blir en boll jag ligger på. 3je barnet och har massa sammandragningar som gör de hela ännu mer obehagligt (på ett bra sätt) känner även bebisen när den kickar runt där nere och leker rövare
  • lördagsgodis

Jag kan inte heller ligga på mage och det blir ett obehagligt tryck även när jag ligger platt på rygg, sen kan man ju som sagt inte dra upp benen mot magen på samma sätt. Min bebbe har varit riktigt vild den senaste tiden och även min man har känt den flera gånger nu:)

• paddi84

Tycker mig ha känt nu några gånger när jag ligger tyst och slappnar av (nattar barn). Hur mysigt som helst :)

Ligga på mage kan jag skönt nog fortfarande, sover så... Vet att det ändras framöver och går bra det också men njuter så länge magen inte är ivägen.

• Marian03
    swallow the big moon skrev 2015-04-04 07:39:49 följande:
    Absolut! Kan inte ligga helt på mage för de blir en boll jag ligger på. 3je barnet och har massa sammandragningar som gör de hela ännu mer obehagligt (på ett bra sätt) känner även bebisen när den kickar runt där nere och leker rövare smile1.gif
    Hehe vad häftigt :) ska bli kul sen när jag får

känna rörelser med. Tror jag känt nåt men jag vet inte längre, så väntar med spänning på nästa gång.

Jag antar att man vänjer sig lite så det blir

minste obehagligt sen, just nu känns det udda, kanske för att det är första barnet för

mig så det känns skumt att nåt tar emot där inne när man drar upp benen ;) hihi häftigt upplevelse det här...
  • Jeulina

Vecka 18 för mig idag med! :D och tre dagar utan illamående! Imorgon väntas jobb för första gången på 9 veckor. Hoppas att det ska gå bra att börja igen nu.. :)

• lördagsgodis

Hoppas alla haft en trevlig påsk!

Vi har haft fullspäckat schema sen i torsdags det har varit intensivt med mycket matlagning och äggletning men roligt:) imorgon kl 10 har jag RUL! Ska bli så spännande och vi har fortfarande inte bestämt oss om vi ska ta reda på kön eller inte utan vi får avgöra det där och då. Idag jobbar jag vilket nästan ska bli skönt så man slipper ett gäng sockerstinna barn.

Svar på tråden BF september 2015!