• Svar på tråden BF september 2015!
  • Jeulina

Åh vad spännande med RUL! Jag har mitt nästa vecka! :D

Tack, ja det är så skönt att slippa illamåendet! Och det gick bra att jobba idag med. Är dock sjukt trött nu, har inte stått upp 4 timmar och jobbat på 9 veckor så det känns i kroppen. :/

• Emeralda

V 16 idag och jag känner mig fortfarande inte gravid :/ Visst har jag haft illamående (dygnet runt men det har gått över), ömma bröst och magen har vuxit lite men inte mer än att jag skulle kunna vara vanligt plufsig bara. Jag känner inget som tar emot som flera av er beskriver. Jag kan iof inte ligga på mage men det beror på de ömma brösten, magen känns inte alls om jag ligger på den. Tycker det är märkligt då jag hade problem med att magen "tog emot" jättetidigt vid de första två graviditeterna, jag kunde inte ha byxor som låg emot nedre delen av magen från typ v10 då, men har inga som helst problem med det nu. Trots två ul som sett helt normala ut så får jag för mig jag mig regelbundet att jag bara inbillat mig allt. Hehe :p Nu vill ha "hard facts"!! Jag vill ha rörelser och sparkar! Längtar tills det kommer kännas på riktigt, har ev känt nåt lite men det är ju så svårt att avgöra vad som är vad trots att jag varit med förut.

Och jag har hela 4v kvar till RUL och jag ser så fram emot det! Är så nyfiken på könet :)

• beetroots

Vecka 17 här och nu är de bara 2 veckor kvar till ul! Då kommer allt förhoppningsvis bli verkligt då jag inte känner mig gravid alls heller. Inte ens ömma bröst. Är så otålig!! Jag vill veta vem som gömmer sig i magen!

• Manik

Hoppas ni alla har haft en fin påsk! :) Här hos oss har det blivit mycket god mat och att umgås med familj och vänner. Skönt. Mysigt med rutinultraljud, vi verkar vara många som ska göra det i denna veckan. Jag ska göra mitt på onsdag. Ska bli så mysigt!

• MyRoundabout
    Emeralda skrev 2015-04-06 11:51:30 följande:

V 16 idag och jag känner mig fortfarande inte gravid :/ Visst har jag haft illamående (dygnet runt men det har gått över), ömma bröst och magen har vuxit lite men inte mer än att jag skulle kunna vara vanligt plufsig bara. Jag känner inget som tar emot som flera av er beskriver. Jag kan iof inte ligga på mage men det beror på de ömma brösten, magen känns inte alls om jag ligger på den. Tycker det är märkligt då jag hade problem med att magen "tog emot" jättetidigt vid de första två graviditeterna, jag kunde inte ha byxor som låg emot nedre delen av magen från typ v10 då, men har inga som helst problem med det nu. Trots två ul som sett helt normala ut så får jag för mig jag mig regelbundet att jag bara inbillat mig allt. Hehe :p Nu vill ha "hard facts"!! Jag vill ha rörelser och sparkar! Längtar tills det kommer kännas på riktigt, har ev känt nåt lite men det är ju så svårt att avgöra vad som är vad trots att jag varit med förut.

Och jag har hela 4v kvar till RUL och jag ser så fram emot det! Är så nyfiken på könet :)

Skönt att man inte är ensam! Jag känner inte heller särskilt mycket, förutom att jag lätt blir yr om jag inte ätit på ett tag och står upp ett tag. Magen har vuxit pyttelite, men det kan lika gärna vara plufs, som du säger. 6 dagar av 7 är jag säker på att jag inte alls är gravid. Rätt jobbigt! RUL sista april, vilket känns som en hel evighet...
  • Familjen Knasboll

Hallojs!

Har följt tråden lite i hemlighet sedan jag plussade och nu tyckte jag att det var dags att skriva.
    I min mage ligger en liten Femman och gottar till sig och om allt vill gå väl så tittar hen ut i mitten på september?

Finns det möjligtvis någon facebookgrupp för oss septembrare?

Ha det gott!

Enastående ensamstående Fyrbarnsmamma med en Femma på väg
  • paddi84

Tiden hår bra fort ändå, visade sambon en app som räknar procent här om dagen då det känns som graviditeten går långsamt... Men den visar ju att halva tiden har snart gått (44% idag)! Vet inte hur jag ska hinna med att förbered mig mentalt och praktiskt, har för fullt upp med livet här och nu känns det som, har inte tänkt på ett enda bebisplagg ännu, men kanske blir mer verkligt om en vecka på RUL :)

• beetroots
    Familjen Knasboll skrev 2015-04-06 14:23:49 följande:

Hallojs!

Har följt tråden lite i hemlighet sedan jag plussade och nu tyckte jag att det var dags att skriva.

I min mage ligger en liten Femman och gottar till sig och om allt vill gå väl så tittar hen ut i mitten på september?

Finns det möjligtvis någon facebookgrupp för oss septembrare?

Ha det gott!

Det finns bf september 2015 och septemberbarn2015 :)
Svar på tråden BF september 2015!