• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Man skriver ut papper från försäkringskassan och fyller i bäst är det om man gör det med sin chef då även denna ska fylla i papper och skicka in, viktigast är att chefen fyller i att du inte kan förflyttas. Men om man ska skriva ett a4 eller mer vet jag inte olika bud när man läser på nätet

• lördagsgodis

Och man kan tidigast söka 60 dagar innan BF men man får fixa annan ersättning två veckor innan BF då inte mp täcker det.

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-12 10:32:52 följande:

Och man kan tidigast söka 60 dagar innan BF men man får fixa annan ersättning två veckor innan BF då inte mp täcker det.

har dom ändrat, trodde det var 10 dagar innan BF man inte fick ersättning?
  • sagofröken
    lizanilander skrev 2015-04-12 12:42:31 följande:
    har dom ändrat, trodde det var 10 dagar innan BF man inte fick ersättning?
    Tror 10 dagar och 2 veckor är samma sak med FK-språk :) alltså 2 veckor=10 arbetsdagar :)
  • sagofröken
    sagofröken skrev 2015-04-12 17:00:27 följande:
    Tror 10 dagar och 2 veckor är samma sak med FK-språk :) alltså 2 veckor=10 arbetsdagar :)
    Nä det var inte samma förresten. Från och med 11:e dagen innan BF stod det nånstans.
  • sagofröken

Räknade precis ut att jag har 40 arbetsdagar kvar. 10 veckor.

Ska försöka våga prata med min chef snart om föräldraledighet. Jag och min man är inne på att jag ska vara hemma i 1,5-2 år. Gulp... Någon annan som ska vara hemma länge?

Någon annan som pratat ledighetslängd med chefen än?

• Inorr02
    sagofröken skrev 2015-04-12 17:24:48 följande:

Ska försöka våga prata med min chef snart om föräldraledighet. Jag och min man är inne på att jag ska vara hemma i 1,5-2 år. Gulp... Någon annan som ska vara hemma länge?

blir hemma 1 år sen tar sambon över i 6 månader sen blir det lång lediga sommrar hela förskolletiden 
  • Emeralda

Jag blir nog också hemma länge denna gång då sambon numer är egen företagare och har svårt att vara borta från företaget. Jag räknar med att jag blir hemma på heltid i 1,5 år minst, kanske längre, och sen på deltid och då tar även sambon ut nån dag i veckan. Så detta barn kommer börja på dagis tidigt, om än inte på full tid. Har meddelat cheferna detta och det är lugnt för dom (de har inget val :p ).
  • lördagsgodis

Jag har varit hemma två år med båda barnen och kommer även vara det denna gång då jag tycker de är för små för dagis innan och för att min man inte "kan" vara föräldraledig.

• Mijjan

Vi räknar med att jag är hemma 8 månader och sen börjar jobba deltid och min man är hemma istället. Sen kommer vi pussla (vårt schema är som gjort för det) för att den lille inte ska behöva in på förskola alls innan nr 2 är tanken. Hur löser ni det ekonomiskt om jag får fråga om du är hemma så länge? Jag skulle kunna tänka mig vara hemma längre men är jag som "tjänar" mest. Dock fattar jag mig inte på alla regler kring 1-årsdagen och sgi och allt vad det är... Måste kolla upp det bättre!
Svar på tråden BF september 2015!