• Svar på tråden BF september 2015!
  • Mockingjay

Ska bli spännande att se vem det är som kommer ut i september . Tack! Är så glad att allt såg bra ut

• paddi84
    lördagsgodis skrev 2015-04-09 10:28:14 följande:

Härligt med solsemester sagofröken, själv åker vi iväg om tre veckor för sol och bad, ska bli skönt med en familjesemester innan bebis kommer.

Trist att du inte fick berätta själv paddi men syns det inte på dig än?!? Själv fick jag berätta i v.15 för kollegorna då magen började sticka ut misstänkt mycket.

Nej syns inte eftersom jag jobbar inom landstinget med tillhörande stora tröjor... ;) å magen på mig blir inte så stor, med tvillingar förra gången var jag ungefär lika stor som någon som väntade ett barn. Är 185cm lång så det finns plats uppåt o neråt innan det stucker utåt... Hade tänkt börja berätta efter RUL nästa måndag...
  • Marian03
    paddi84 skrev 2015-04-09 09:14:40 följande:

Jaha, då fick man tydligen inte bestämma själv när det va dags att berätta för kollegorna... :( galet besviken på min chef idag då hon under ett möte igår berättat för kollegorna att jo men hon ska sluta då för hon ska ha barn... Sa tidigt till båda cheferna för att de skulle kunna planera sommaren men sa då även att det va hemligt..

Nej vad tråkigt :( att folk inte kan tänka efter lite... Förstår att du blir irriterad, det är ju din sak att säga.
  • beetroots

Min mamma och syster berättade med... För typ alla. I början så brydde jag mig inte även om jag vara var i vecka 5 då. Men nu är jag i vecka 18 och känner att jag fakriskt hade velat berätta på något roligt vis efter ultrajudet, typ göra eller skriva något kul på fb. Men nu vet ju alla som jag vill ska veta. Känns lite trist.

• Mijjan
    beetroots skrev 2015-04-09 15:33:35 följande:

Min mamma och syster berättade med... För typ alla. I början så brydde jag mig inte även om jag vara var i vecka 5 då. Men nu är jag i vecka 18 och känner att jag fakriskt hade velat berätta på något roligt vis efter ultrajudet, typ göra eller skriva något kul på fb. Men nu vet ju alla som jag vill ska veta. Känns lite trist.

Min pappa som aldrig kan vara tyst fick så tydliga instruktioner att om han berättar får han inte träffa den lilla för jag blir så sur ;) Han vet hur sur jag kan bli så han vågar nog inte annat än lyda :P Men å andra sidan berättade vi för en vecka sen först :) Vi har hållit vår hemlis för oss själva så länge som möjligt. Var typ i helgen som var som vi började berätta så nu vet väl de närmsta iaf. Känner inget behov av att berätta för allt och alla. De märker väl när magen växer liksom :P
  • Neith

Hej! Ny i tråden och har bf 26/9.

Ska på RUL i slutet av april och är alldeles för nyfiken, så vi vill gärna veta vem som gömmer sig där inne, flicka eller pojke. Flera i närheten har drömt att vi får en flicka, och när jag gjort ringtestet många gånger så visar den alltid samma sak - flicka.

återstår att se - vi blir glada oavsett :)

Vi har en son som blir 4år nästa månad och ett syskon är efterlängtat.

Blev graviditeten synlig snabbare för er flergångsföräldrar ?

Har haft sådan ofantlig trötthet nu i början, men tror det är på väg att vända snart.

Hoppas ni mår bra allesamman! Ska försöka ta mig tid att läsa lite mer i tråden :)

• Knappklara

Hej hej blev framflyttad idag från tidigare BF (6/9) efter RUL till 29/8. Hoppas det är okej jag stannar ändå :) Vi väntar en liten KILLE. Så sjukt mäktigt <3

• IMHO

Vi berättade för föräldrar och våra två närmsta vänner vecka 6 just när jag plussat. Sedan syskonen. På jobbet fick de veta några veckor senare eftersom jag blev sjukskriven på heltid pga illamående. Därefter har vi pytsat ut info till dem som närmast drabbats av min oförmåga eller som sett mig kräkas. Efter KUB för en månad sedan sa vi att det inte var hemligt längre så nu får de som vet sprida det i bekantskapskretsen.

Vi uppskattar väldigt mycket att rätt många vetat om det utan att de verkar ha läckt ut. Plus i kanten för lojala vänner. Tycker synd om er som inte fick dela med er så som ni hade önskat. När syrrans bebis föddes outade en moster födelsen på FB inom ett dygn. Hoppas det inte händer oss.

• Knappklara
    lördagsgodis skrev 2015-04-09 11:28:45 följande:

Dom säger att rund panna/skallform ska betyda ficka och plattare panna/skallform ska betyda pojke men vet inte hur mycket sanning det ligger bakom. Tycker din bild är åt det rundare hållet så gissar flicka

Håller med SOPP ovan. Väldigt rund skalle här också och det blir POJKE :) Har gjort alla olika tester -frågor som ringtest och dessa har från första början visat på flicka. Men jag har hela tiden känt på mig att det är en pojke ändå, se så rätt jag hade. Riktiga skittest rent utsagt. Man ska nog bara lita på sin magkänsla och inte utgå från alla teorier :)
  • sagofröken

Var det någon annan som har RUL imorgon? Minns det som så men minns inte vem?

Är det någon annan som haft problem med plötsliga kramper i ena skinkan? Jag får det nu allt oftare på efermiddag/kväll och släpar benet efter mig på kvällen som ringaren i notre dame... Inte kan det vara foglossning? Please inte...

Svar på tråden BF september 2015!