• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03

Hur gör ni med alvedon?

För visst är det den tabletten man kan ta?

Om man har jätteont i huvudet och ingenting hjälper kan man ta en alvedon utan att få dåligt samvete?

• Emeralda
    Marian03 skrev 2015-04-13 21:13:35 följande:

Hur gör ni med alvedon?

Om man har jätteont i huvudet och ingenting hjälper kan man ta en alvedon utan att få dåligt samvete?

Det går bra! Ingen fara om du håller dig inom maxdos.
  • IMHO
    Marian03 skrev 2015-04-13 21:13:35 följande:

Hur gör ni med alvedon?

Den är förstahandsval som smärtstillande för gravida. Enligt de flesta studier är den inte skadlig för fostret. Särskilt om du bara tar det tillfälligt. En dansk studie har ev. påvisat risker för pojkfosters testikelvandring om man tar Alvedon i mer än fyra veckor, men svensk statistik styrker inte sambandet. Kolla här om du vill veta mer: www.janusinfo.se/Nyheter/Nyhetslista/2010/Nya-data-om-fosterskada-av-paracetamol-bor-tolkas-forsiktigt/
  • Sopp

Vi har kört nio månader var på lillkillen och blir något liknande nästa gång också. Både jag och min sambo tycker att det känns viktigt att hinna vara hemma med barnet så vi delar. Jag tjänar mycket mer än min sambo men skulle inte välja bort några månader till med min son i världen för lite extra pengar!

• Inorr02

Äntligen är dagen här i dag blir det rul ska bli så kul se den lilla hoppas den vill samarbeta så de blir bra bilder.

• Jeulina
    Inorr02 skrev 2015-04-14 08:54:53 följande:

Äntligen är dagen här i dag blir det rul ska bli så kul se den lilla hoppas den vill samarbeta så de blir bra bilder.

Lycka till! :D

Jag har RUL imorgon, vill bara att denna dagen ska gå fort!!! Går ju inte snabbare av att jag ligger halvt död med illamående idag. ;) men imorgon får jag förhoppningsvis en bild på en frisk krabat att ligga och titta på om dagarna.
  • igelkotten01

Kan för det första meddela att de allra första förskolor inte tar emot barn under 12 månader. Sen är det så individuellt hur just ert barn kommer att vara. Personlighet osv. Vissa barn är mogna vid ett år, andra inte.

Vår son är 16 månader nu, och tanken är att han ska skolas in i augusti och han kommer då vara drygt 19 månader. Han hade inte varit redo att börja förskolan vid ett. Det hade blivit en enorm separation och varken vi eller han hade mått bra av det. Men vi har kompisar som har en son som började när han var 14-15 månader och det funkade hur bra som helst.

Man måste respektera att alla gör som de vill och, som jag utgår ifrån, att alla gör det som är bäst för sina barn i möjligaste mån. Vi ska finnas här och stötta varandra. Vissa har kanske inte ekonomisk möjlighet att vara hemma längre än ett år?

• lördagsgodis

Spännande med rul och ser fram emot era uppdateringar:)

Vi kommer ju inte leva fett om man säger så under föräldraledigheten men man får rätta magen efter matsäcken. Det kommer inte heller lida nöd på oss för den delen men utlandssemester och Åre resa får nog vänta ett tag

• 1StoltMamma

Tror inte de är många som lever "fett" vid föräldraledighet. Dottern var 16 månader när hon började på dagis och de tyckte vi var lagom. Blir nog så denna gången med.

Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden BF september 2015!