• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Ja min magkänsla sa ju tjej vilket var helt fel! Var väl önsketänkande ;) men nu känns det faktiskt riktigt bra att få en till pojke, jag hade ju själv inte tackat nej till en syster i min ålder (tre bröder..). Det enda som känns tråkigt är om jag aldrig kommer få dela mormor-mamma-grejen med min egen dotter

Lycka till på RUL idag!

• lördagsgodis

Ja lycka till på rul!

Själv ska jag på begravning idag, är lite ledsen för det var en nära väns mamma som jag tyckte bra om. Vet inte riktigt hur jag ska klä dottern tycker det är svårt då det mesta är glatt och lekfullt.

• MalinOlsson
    Krompirusa skrev 2015-04-09 22:39:53 följande:

Jag får 1 nål i huvudet hahah 3fingrar under handleden på varsin arm mot och 1 i varje ben på sidan strax under knät... har varit nu på 3 behandlingar och vet inte om det är akupunkturen eller att de helt enkelt börjar avta lite kräks varannan dag istället för varje men vilket som så e jag nöjd... ?

Åhh fy fasen.. det va skönt att höra att det iallafall

går åt rätt håll.

Får vi bara hoppas på att det avtar helt..
  • Manik
    Sopp skrev 2015-04-10 07:39:47 följande:

Ja min magkänsla sa ju tjej vilket var helt fel! Var väl önsketänkande ;) men nu känns det faktiskt riktigt bra att få en till pojke, jag hade ju själv inte tackat nej till en syster i min ålder (tre bröder..). Det enda som känns tråkigt är om jag aldrig kommer få dela mormor-mamma-grejen med min egen dotter

Lycka till på RUL idag!

Vi gjorde också ultraljud i veckan, onsdags, jag och maken trodde tjej men det visade sig vara en liten kille. Förstår din känsla så väl. Jag var så säker på att det var en liten tjej men det visade sig vara en liten kille. Jag har ju redan en av varje redan men hade på något sätt sett framemot en tjej till. Är såklart glad över att allt såg bra ut. Men tror att man måste vänja sig med tanken på något sätt. Så känns det för mig i alla fall.
  • Lissing

Idag hade vi RUL och det ligger
    en frisk liten tös i min mage <3
    Blev flyttad från 12/9 till 16/9.
    Moderkakan låg så långt ner 
    så vi får ett till ultraljud i v 32 för 
    att se om den flyttat sig uppåt,
    annars blir det nog kejsarsnitt. :-/
    Men allt med bebis såg bra ut <3

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • lördagsgodis
    Lissing skrev 2015-04-10 14:54:29 följande:

Idag hade vi RUL och det ligger
    en frisk liten tös i min mage <3
    Blev flyttad från 12/9 till 16/9.
    Moderkakan låg så långt ner 
    så vi får ett till ultraljud i v 32 för 
    att se om den flyttat sig uppåt,
    annars blir det nog kejsarsnitt. :-/
    Men allt med bebis såg bra ut smile1.gif <3

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
    Grattis till tösen! Visst hade du en av varje innan?
  • Lissing
    lördagsgodis skrev 2015-04-10 16:55:41 följande:
    Grattis till tösen! Visst hade du en av varje innan?
    Jupp, har en pojke född 2008 och en flicka född 2010 :)
    Och vad hon önskar sig just en lillasyster! Så hon kommer bli glad.
    Min son önskar sig en lillebror, men det blidde det inte :-P
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-16
  • Lissing

Och tack förresten :)

• lördagsgodis

Jag har en pojke född 07 och en dotter 09 men här var det dottern som ville ha en lillebror och sonen som ville ha en till lillasyster:) har ni funderat på namn än? Ända namnet både jag och min man gillat än så länge är Alva.

• Lissing
    lördagsgodis skrev 2015-04-10 17:14:16 följande:

Jag har en pojke född 07 och en dotter 09 men här var det dottern som ville ha en lillebror och sonen som ville ha en till lillasyster:) har ni funderat på namn än? Ända namnet både jag och min man gillat än så länge är Alva.

Där ser man! :)
    Åh vi funderar ut och in, men kommer inte överens på något, haha.
    Vi har ju 5 månader på oss att bestämma oss
Svar på tråden BF september 2015!