• Svar på tråden BF september 2015!
  • Mockingjay

Vi har en namnlista vi fyller på och stryker på. Hittills är det Lovis och Malte som ligger högst upp men även Gustav och Elsa ligger i topp.

• sagofröken

Hade också RUL idag och är så lättad att allt såg bra ut! Både med bebis och min cysta (försvunnen?) och myomet som bara vuxit en halv centimeter :) Och nu känner jag bebis på vänster sida titt som tätt, moderkakan sitter på höger sida. Tjoho, det ska verkligen bli bebis om max 22,5 veckor! :) BF fortfarande 31/8. Nu är det plötsligt kul att prata om namn och vagn och föräldraledighet :)

• Inorr02

min sambo vill inte prata namn han vill träff den först var så även med dottern som är född 10. men jag säger de jag funderar på så får jag ja eller nej så då vet jag vilka jag ska stryka och vilka som blir kvar på lista.

vill bara att de ska bli tisdag så vi får åka och göra rul längtar så.

• lördagsgodis
    sagofröken skrev 2015-04-10 19:25:31 följande:

Hade också RUL idag och är så lättad att allt såg bra ut! Både med bebis och min cysta (försvunnen?) och myomet som bara vuxit en halv centimeter :) Och nu känner jag bebis på vänster sida titt som tätt, moderkakan sitter på höger sida. Tjoho, det ska verkligen bli bebis om max 22,5 veckor! :) BF fortfarande 31/8. Nu är det plötsligt kul att prata om namn och vagn och föräldraledighet :)

Grattis! Tog ni reda på kön eller vill ni ha en överraskning?
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-04-10 19:29:26 följande:
    Grattis! Tog ni reda på kön eller vill ni ha en överraskning?
    Jag sa att ul-sköterskan fick säga om hon såg, men att hon inte behövde "leta" kön. Men både hon och jag såg tydligt att det var en snippa på den lilla. Vi hade inte tänkt säga något till dottern - för att typ statuera exempel eller nåt, att kön inte är viktigt - men sedan kändes det fånigt. Vi har sagt att doktorn TROR att det är en syster, men ingen kan veta säkert innan bebisen är född.
  • Sopp
    Manik skrev 2015-04-10 13:37:14 följande:
    Vi gjorde också ultraljud i veckan, onsdags, jag och maken trodde tjej men det visade sig vara en liten kille. Förstår din känsla så väl. Jag var så säker på att det var en liten tjej men det visade sig vara en liten kille. Jag har ju redan en av varje redan men hade på något sätt sett framemot en tjej till. Är såklart glad över att allt såg bra ut. Men tror att man måste vänja sig med tanken på något sätt. Så känns det för mig i alla fall.
    Ja när han väl dyker upp kommer det kännas helt verklighetsfrånvänt att jag någonsin tänkt att jag hellre ville ha en tjej, det vet jag ju! Det är ju mitt barn, oavsett snopp eller snippa så kommer jag ju älska det gränslöst. Jag kan få så dåligt samvete över att jag kan känna sån nedstämdhet över att det inte var en tjej som gömde sig där inne, men jag vet ju också att det inte är barnet i magen jag sörjer egentligen, utan att livet inte kommer bli som jag hade föreställt mig (med det sagt inte att det kommer bli sämre nu, men definitivt annorlunda!)
  • sagofröken
    Sopp skrev 2015-04-10 19:49:07 följande:
    Ja när han väl dyker upp kommer det kännas helt verklighetsfrånvänt att jag någonsin tänkt att jag hellre ville ha en tjej, det vet jag ju! Det är ju mitt barn, oavsett snopp eller snippa så kommer jag ju älska det gränslöst. Jag kan få så dåligt samvete över att jag kan känna sån nedstämdhet över att det inte var en tjej som gömde sig där inne, men jag vet ju också att det inte är barnet i magen jag sörjer egentligen, utan att livet inte kommer bli som jag hade föreställt mig (med det sagt inte att det kommer bli sämre nu, men definitivt annorlunda!)
    Jag skulle aldrig erkänna det för någon (annan än er) men på nåt sätt känns det lite sorgligt att jag aldrig kommer få möjlighet att uppfostra en son. Men det spelar ju verkligen ingen roll. Ett levande barn, helst friskt, är vad ju vad vi alla önskar oss.
  • lördagsgodis

Grattis mrsH och vilken fin bild!

Sagofröken blir det inga fler barn efter detta? Det var inte säkert att vi skulle ha fler än två men nu blir det en 3a och jag kan inte svära på att det inte blir en 4a oxå;)

Svar på tråden BF september 2015!