• Svar på tråden BF september 2015!
  • myraaan
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-30 21:03:22 följande:

Jag mår oxå illa! Var kom det ifrån?!?

Haft känningar till o från, det strålar o kittlar, sliter o drar, undrar när det ska komma igång. Imorgon ska jag på gravidmassage, ska bli skönt!

Jag mår också illa, testa något mot halsbränna! Jag trodde inte att det var det med den medicinen hjälper! Ni som inte fått än vilken vecka är ni i nu? Jag är i 37+1.
  • sagofröken
    Inorr02 skrev 2015-08-30 21:34:18 följande:

får se vad jag har för blodtryck i morgon. om de är högt vill jag bli igångsatt inte vill jag börja med blodtrycks medicin 7 dagar innan bf 

Lycka till hos barnmorskan!
  • sagofröken
    myraaan skrev 2015-08-30 22:48:27 följande:
    Jag mår också illa, testa något mot halsbränna! Jag trodde inte att det var det med den medicinen hjälper! Ni som inte fått än vilken vecka är ni i nu? Jag är i 37+1.
    Jag var tvungen att gå in på min gravid-app kl 5 på morgonen bara för att se det stå "0 dagar kvar" :) Nu är det verkligen max två veckor kvar tills vi är fyra i familjen! Noll tecken för mig men jag hade ju inte väntat mig en tidig bebis heller, jag har bäst-före-dagen som målbild :)
  • mimspims

Ni som redan har flera barn; vad kan man vänta sig av andra förlossningen? Går det snabbare? Lättare? Spricker man lika mycket? Snabbare återhämtning?

Min första förlossning tog 16 timmar från regelbundna värkar, krystade 15 minuter och sprack en hel del... Denna gång hoppas jag att det går snabbare och att jag inte spricker lika mycket

• mimspims

Ni som redan har flera barn; vad kan man vänta sig av andra förlossningen? Går det snabbare? Lättare? Spricker man lika mycket? Snabbare återhämtning?

Min första förlossning tog 16 timmar från regelbundna värkar, krystade 15 minuter och sprack en hel del... Denna gång hoppas jag att det går snabbare och att jag inte spricker lika mycket

• MrsHeinerborg
    Inorr02 skrev 2015-08-30 21:34:18 följande:

får se vad jag har för blodtryck i morgon. om de är högt vill jag bli igångsatt inte vill jag börja med blodtrycks medicin 7 dagar innan bf 

V.38+3 idag.
    Min dotter är född 39+3 o sonen 39+6

Jag hade oxå högt blodtryck hos bm sist, hon fick mäta en gång till men med damma resultat. Dock var det inget annat som pekade på havandeskapsförgiftning så hon släppte mig. Måste nog köpa nya järntabletter, knappt ätit under graviditeten men behöver nu, det känns i huvudet, blir liksom snurrig. Tänker att tröttheten är pga lågt järn.
  • MrsHeinerborg
    mimspims skrev 2015-08-31 08:44:06 följande:

För mig gick andra både smidigare o snabbare, samma med återhämtningen.
    Vaknade av att Mitt vatten gick kl.2, vid tre var vi inne på fl, öppen 10cm men han var inte tillfälligt långt ner för att jag skulle krysta. Fick Eda o sov 3h. När jag väl fick krysta tog det 5 min. Han är född kl.7
    På em hämtade jag min dotter på fsk.
  • lizanilander

Tack så mkt allihopa! :D Idag väntas det besök från pappan och brorsan :) Måste va kvar till imorrn bitti så det känns lite segt när man väl vill hem liksom :P

Det sägs väl att i regel går andra förlossningen fortare, min första tog 3 dygn från första värk. Denna gick ju löjligt fort om man inte ska räkna med vattenavgången 2 dygn innan. Fick iofs värkar samma kväll som det liksom inte blev nåt mer med, men hade räknat med iaf minst 8 timmars förlossning när de väl satt droppet. Jag trodde jag spruckit som fan denna gång eftersom det gick så fort men behövde inte ett enda stygn, helt otroligt :O Blev klippt på 2 ställen med första och fick en del bristningar, hade krystvärkar då i drygt 2 timmar. Det är så olika, helt stört....
    Inorr02 hoppas du slipper BT-med. och att besöket går bra!!

• I Walk The Line

På torsdag är det så dags. V 39+0 då.

Känner mig nervös, inget jag känt förr, men har antagligen med att göra att jag mått så dåligt och haft så ont.

Får panikkänsla av sjukhusmiljön, men hoppas allt går bra.

Har använt mig av dyktekniken, och mindfullness, och det hjälper massor.

Ska försöka packa och förbereda mig.

Mår inte alls bra :(

Första fl tog lång tid och var inte så kul, andra gick snabbare och betydligt lättare, tredje var en igångsättning och jag använde mig då av dyktekniken och den gick jättefort och lätt. Fjärde får vi se hur den går.....

Svar på tråden BF september 2015!