• Svar på tråden BF september 2015!
  • sandra  1986

Hej tjejer! Nu var det evigheter sen jag skrev i tråden, men har kollat till här inne ibland :) grattis till alla er som redan fått bebisar, själv är bf mer än 3 veckor bort.. Den 25:e september, känns oerhört långt dit! Jag som hoppades jobba till bf är hemma sjukskriven sen två veckor, har oerhört jobbigt med foglossning å ischias å sover som en kratta pga smärtan!

Angående de här med första vs andra barnet kan bara säga att min första förlossning tog ca 8 timmar på förlossningen, ca 30 min krystvärkar å fick sy, hade jätteont i ca 1 vecka efter, den andra tog ca 2 timmar på förlossningen och 15 min krystvärkar å slapp sy. Den tredje tog knappt 1 timme på förlossningen å krystvärkar 3 min, behövde inte sy där heller så här har det verkligen varit lättare och lättare för varje barn :)

Nu återstår ju fyran att se om den är ännu lättare eller om de blir nå annat...

• Sopp

Min första var 20 timmar hemma från värkstart, 10 timmar på förlossningen och 12 min att krysta, fick sy 3 stygn. Jag hoppas definitivt på en kortare denna gång då jag var heeeeelt slut efteråt, vilket jag tror bidrog starkt till att jag mådde så dåligt efteråt - jag var helt enkelt inte kapabel att ta mig till en ny liten människa

• Inorr02
    MrsHeinerborg skrev 2015-08-31 09:08:47 följande:
    V.38+3 idag.
    Min dotter är född 39+3 o sonen 39+6

Jag hade oxå högt blodtryck hos bm sist, hon fick mäta en gång till men med damma resultat. Dock var det inget annat som pekade på havandeskapsförgiftning så hon släppte mig. Måste nog köpa nya järntabletter, knappt ätit under graviditeten men behöver nu, det känns i huvudet, blir liksom snurrig. Tänker att tröttheten är pga lågt järn.
    hade högt i dag med, bm tog lite prover och kolla järnet och de var bra jag äter inte järntabletter min mage fixa dem inte, ska träffa specläkare i veckan så får se om de blir medicin eller igångsättning eller både och. 
  • IMHO

Åh, så skönt att lyckas sova ut idag. I går natt var jag och sambon vakna pga förvärkar mellan 4 och 7. Sedan sov jag iofs till 11 men var utslagen hela dagen utan att kunna sova. I natt lyckades vi sova från midnatt (det är då sparkkalaset i magen brukar sluta) och sedan vaknade jag inte ens när sambon gick till jobbet (har inte hänt på månader). Vaknade 11 och känner att krafterna återvänt. Det är väl bara att ladda för det okända, men är glad att vara utvilad just nu iaf.

Hur är/var era nätter veckorna/dagarna innan förlossning?

• mammalovis
    mimspims skrev 2015-08-31 08:44:06 följande:
    Ni som redan har flera barn; vad kan man vänta sig av andra förlossningen? Går det snabbare? Lättare? Spricker man lika mycket? Snabbare återhämtning? Min första förlossning tog 16 timmar från regelbundna värkar, krystade 15 minuter och sprack en hel del... Denna gång hoppas jag att det går snabbare och att jag inte spricker lika mycket
    Jag hade också en mycket snabbare andra förlossning 15 timmar med första varav 3 på förlossningen, andra 1,5 timmar från 2-3 värk och 10 minuter på sjukhus. Andra gjorde också mindre ont, men ut kom en hel bebis, första fick en nyckelbensfraktur av det snabba förloppet. Största skillnaden var eftervärkarna med andra, men med lite värktabletter av bm så var det hanterbart. Så det kan man ju vara förberedd på att man kan få. Jag tror även att avslaget tog betydligt kortare tid.
  • Inorr02

hade en raket förlossning på 50 min förra gången. så hoppas på 4 timmar i alla fall denna gång om den nu vill komma nån dag

• Sopp

40+4 idag, ännu ingen bebis :( En del molvärk men det är allt. Idag väntar besök hos BM, blir skönt att få gå dit och lyssna på hjärtat. Antar att de också bokar in ett ultraljud nu för slutet at veckan!

• 26number1

Det här med att gå till jobbet blev ju lite av ett äventyr. Vi har flyttat i helgen så att jag nu har en lugn promenad på 20 minuter till jobbet istället för två. Igår gick det jättebra men idag har jag fått stanna flera gånger pga sammandragningar och går så jäkla sakta jag bara kan :P Tur att jag för en gångs skull var ute i god tid :D 37+3 idag så nu närmar det sig!

• mimspims

Skönt att höra att andra förlossningen gått smidigare för er!

Försöker njuta av graviditeten så gott det går nu sista veckorna. Inte alltid så lätt dock, förutom ichias och foglossning har nu illamåendet kommit tillbaks och nåt som känns som träningsvärk i vänstra ljumsken stör mig. Men snaaaaart är han här!

• MrsHeinerborg

Regn o kallt idag.... Jobbigt att klämma i sig i ett par byxor....

Sovit som en stock inatt med endast ett besök på toaletten inatt!!!

Svar på tråden BF september 2015!